- Hirdetés -

Employer branding: a bevonzásról a megtartásra kerül a hangsúly

|

Egyre több vállalat az employer branding segítségével gondolja megoldani a munkaerőhiányt, amelyet ugyan a munkáltatói márkaépítés enyhíteni tud, de megoldani csak korlátozottan, hiszen nem csodafegyver – mutatott rá az mmonline.hu-nak adott interjúban Kádár Balázs, az MPRSZ Employer Branding Tagozatának vezetője, az Employer Branding Award létrehozója, a Bindermann ügyvezető partnere. A szakember beszámolt az employer branding témában készített kutatásuk főbb eredményeiről is.

– Időről időre vannak buzzwordok a marketingben. Az employer branding is ilyen, ez is csak egy szó?

– Az employer branding (EB) annak ellenére, hogy egy fiatal szakterület és mostanában valóban egy felkapott kifejezés, várhatóan hosszútávon a vállalati stratégia nélkülözhetetlen részévé válik.

– Egyáltalán lehet tudni, hogy egy szervezeten belül kihez kell, hogy tartozzon ez a terület?

– Mivel a munkavállalók bevonzásáról és a dolgozók elkötelezéséről van szó, ezért azt gondolom, hogy a HR területen van a helye. Ez azzal jár, hogy a HR-nek meg kell tanulnia kommunikálnia, „eladnia” a teljesítményét, aktivitásait vállalaton belül és kívül egyaránt. A folyamatból nem kihagyható a vállalati kommunikáció sem, hiszen ők biztosítják a megfelelő vizualitást és a célcsoport-üzenetek megfogalmazását és átadását. Az a HR, amelyik tudatosan épít munkáltatói márkát óhatatlanul stratégiai szintre kerül a cégen belül.

– Iszonyatosan nagy számú munkaerő hiányzik a piacról. Az EB segíthet abban, hogy a cégek megszerezzék a munkaerőt?

– Egyre több vállalat az employer branding segítségével gondolja megoldani a feszegető munkaerőhiányt, amelyet ugyan a munkáltatói márkaépítés enyhíteni tud, de megoldani csak korlátozottan, hiszen nem csodafegyver! Azt szoktam mondani, hogy megváltozott a munkaerő-piaci helyzet az elmúlt évekhez képest is, és ennek köszönhetően az új toborzás a munkavállalók megtartás lett.

– Azt is tudni lehet, hogy a fiatalok könnyen megpattannak még egy jó munkahelyről is manapság. Vagyis nem elég megszerezni őket, az kevés, meg is kell tudni tartani. Mekkora kihívás a jó munkaerő megtartása ma?

– A fentiek miatt egyre több vállalat irányítja a fókuszt a bevonzásról a megtartásra. A megtartásban pedig egyre nagyobb szerep jut a munkavállalói élményeknek, az első munkanapnak, az onboardingnak, a betanításnak, a rugalmas munkavégzési formáknak, a béren felüli juttatásoknak, a munkakörnyezet kialakításának, a kihívást jelentős feladatoknak, illetve a közösségnek. Ugyanakkor a jelöltélmény (az üres pozíciókra jelentkező álláskeresők benyomása/tapasztalata a toborzás és kiválasztás során) sem elhanyagolható, hiszen nagyon nem mindegy, hogy milyen érzésekkel érkezik egy jelölt az interjúra, milyen az interjúvezetés, milyen benyomásokkal távozik egy jelölt az interjúról, hogyan kommunikálnak vele a folyamat során, kap-e és mikor visszajelzést és a sort még folytathatnánk. A vállalatok többségénél van még lehetőség a fejlődésre.

– Az idén is díjazzátok a legjobbakat. Hogy látjátok, mennyit fejlődnek a cégek EB-ben?

– Az Employer Branding Award idén már harmadszor díjazza a példaértékű munkáltatói márkaépítést közepes és nagyvállalatok körében. A díjnak egyre nagyobb a presztízse és érthetően egyre több vállalat szeretné megnyerni. Idén a Marketing&Media is a támogatók között szerepel, aminek azért is örülünk, mert így még közelebb kerülhet a téma a marketingkommunikációs szakmához. Két kategóriában hirdettük meg a díjat: éves employer branding stratégia, valamit rövidebb employer branding kampányok. A zsűrizés jelenleg zajlik, de annyit elárulhatok, hogy a színvonal még erősebb, mint tavaly volt. Az ünnepélyes díjátadó március 26-án lesz a BMC-ben.

– Készítettek egy kutatást is, az eredmények mennyire adnak okot bizakodásra a következő éveket tekintve?

– Néhány dolgot emelnék csak ki a hiánypótló kutatásból, melyet az Employer Branding Award megbízásából a Brand Excellence és a Bindermann I The Employer Branding Company készített el. A megkérdezett cégek egyértelműen azt igazolták vissza, hogy a munkaerő megtartása vált a munkáltatói márkaépítés kiemelt céljává és ezt követi a tehetségek bevonzása, illetve a fluktuáció csökkentése. A válaszadók továbbra is a leghasznosabb kommunikációs csatornának a social mediát és a belső kommunikációt ítélték meg. A legalább 50 főt foglalkoztató vállalatok 53%-a foglalkozik tudatos munkáltatói márkaépítéssel, ami azt jelenti, hogy a területben még jelentős kiaknázatlan lehetőség rejlik. Ugyanakkor a legnagyobb kihívást továbbra is a megfelelő anyagi források megteremtése jelenti. Ennek ellenére a legalább 50 főt foglalkoztató tudatosan employer branding-gel foglalkozó vállalatok 40%-a növeli és 44%-a szinten tartja a munkáltatói márkaépítésre szánt költését. Mindez bizakodásra adhat okot.

Simon Krisztián

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...