- Hirdetés -

Ennyibe kerül a felkészülés az iskolakezdésre

|

Az iskolakezdésre való felkészülés során a magyar szülők harmada nem tájékozódik az interneten vásárlás előtt és kizárólag hagyományos boltokban szerzi be a szükséges dolgokat, de úgy gondolják az ingyenes szállítással és az alacsony árakkal meggyőzhetőek a váltásra – többek között ez derül ki a GKI Digital által, az eMAG megbízásából végzett augusztusi felmérésből. A nagyobb értékű műszaki cikkek beszerzése viszont jelentős többségben online történik. Az igazi roham még nem ért véget, mivel sokan az utolsó pillanatra, a tanév első napjaira hagyják a szükséges eszközök beszerzését.

A tanévre való felkészülés a válaszadók közel felénél a racionális tervezéssel kezdődik: közel 50 százalék mondta, hogy minden évben áttekinti a szükséges felszerelések listáját, és a korábbit használja, abból, amiből lehet. Ezzel szemben több, mint egytizedük évről évre mindenből újat vásárol, egyharmaduk pedig minden évben vásárol új felszereléseket, de műszaki cikkeket csak ritkábban. A papír-írószer, valamint iskolai felszerelések megvásárlását a válaszadók inkább a bevált beszerzési helyekről intézik, ennek legjellemzőbb oka, hogy szeretik a gyerekekkel közösen megnézni és kipróbálni a termékeket.

Az elektronikai eszközöknél viszont sokkal inkább jellemző, hogy online néznek utána az ajánlatoknak, tablet vásárlásánál például minden válaszadó megnézi az online ajánlatokat is, mielőtt dönt. Arra a kérdésre, hogy milyen szempontot vesznek figyelembe, amikor kiválasztják az adott műszaki terméket, a legfontosabb tényezők között a termék árát, elérhetőségét emelték ki a szülők. A műszaki cikkek beszerzése szempontjából, főként az iskolakezdés előtti rohamban, fontos szerepe van a hozzáférhetőségnek és a gyorsaságnak. A trendeket követve az online vásárlás már egyre több helyen érhető el mobilos applikáción keresztül, meghatározó hazai szolgáltatóként az eMAG is folyamatosan fejleszti saját applikációját, amellyel az élvonalban jár.

„Azt tapasztaljuk, hogy az utóbbi években egyre népszerűbbek az elektronikai termékek az iskolakezdés előtti időszakban, erre azonban érdemes anyagilag is felkészülni. Ahogy látjuk, az elérhetőség döntő fontosságú a döntés meghozatalánál, ezért elindítottuk eCredit szolgáltatásunkat, amelynek köszönhetően a teljes hiteligénylési és -bírálati folyamatot online intézhetik a vásárlók.” – tette hozzá Szták András, az eMAG.hu Kereskedelmi igazgatója.

A válaszadók 70 százaléka szerint a garanciaidő kiemelten fontos szempontnak számít, valamint a gyermek véleményét is figyelembe veszik a szülők. A műszaki cikkek beszerzése esetében a válaszadók közel fele (48 százalék) a kedvezőbb feltételek alapján dönti el, hogy online vagy hagyományos üzletben veszi-e meg a terméket, 35 százalék az ár-összehasonlító oldalak alapján dönt, 24 százalék pedig előre választja ki az üzletet/webshopot, ahol vásárolni fog.

A válaszok alapján megfigyelhető, minél nagyobb a gyerek, annál nagyobb összeggel terveznek a szülők iskolakezdéskor: egy alsó tagozatos diák esetében átlagosan 32 ezer, egy felsős esetében 37 ezer, gimnazista esetében 42 ezer, egyetem előtt pedig körülbelül 65 ezer forintot költenek a szülők gyermekenként a tanév elején. A műszaki cikkekre tervezett összeg esetén az általános iskolásoknál 10-20 ezer forint közé, a gimnazisták és szakiskolásoknál 20-30 ezer forint közé esik ez az érték.

Az egyetemisták szüleinek közel fele (49%) látja úgy, hogy 100 ezer forint alatt nem tudja megoldani az ilyen típusú eszközök beszerzését. A tapasztalat azt mutatja, hogy a fenti összegek csupán az előzetes terveket tükrözik, a valós költés ennél várhatóan magasabb összeg lesz.

A digitális eszközök használata már kisgyermekkorban is gyakori: a válaszadók körében az iskolába nem járó gyermekek negyede rendelkezik saját tablettel, és közel negyedük számára saját okostelevízió is rendelkezésre áll. Az alsós diákok több mint fele, felső tagozattól pedig majdnem minden diák rendelkezik mobiltelefonnal (90 százalék felett).

Gyakori, hogy a szülők mobiltelefont, laptopot vesznek gyermekeiknek, és a megkérdezettek 90 százaléka fontosnak tartja, hogy gyermeke magabiztosan és biztonságosan mozogjon az online térben. Csak a megkérdezettek tizede gondolja, hogy a digitális eszközök nem segítik a tanulást, viszont a digitális oktatás kérdéséről már jobban megoszlanak a vélemények. A megfelelő tudás átadásában a szülők szerepét 85 százalék tartja kiemelten fontosnak, míg az iskolát csak 42 százalék (ehhez a kérdéshez a válaszadók harmada semlegesen viszonyul).

Az elektronikai eszközök megléte mellett a válaszadók fontosnak tartják, hogy a gyerekek ne csak szórakozásra, hanem készségfejlesztésre is használják ezeket az eszközöket. A leggyakrabban laptopot (40 százalék) és asztali gépet választják erre a célra. A válaszadók a modern készségek megszerzését tartják fontosabbnak, ugyanis a magabiztos, használható nyelvtudás és a tájékozódás, valamint az információ megszerzésének készsége szerintük fontosabb, mint a lexikális tudás és az általános műveltség elsajátítása.

„A válaszokból látszik, ahogy az iskolakezdéshez kapcsolódó bevásárlások esetében, úgy a digitális eszközök alkalmazásával kapcsolatban eltérnek a vallott elvek a gyakorlattól. A szülők közel kétharmada egyetért abban, hogy szükséges az alapvető digitális készségek elsajátítása, ugyanakkor csak közel 40 százalék ért egyet teljesen azzal, hogy fontos minél előbb megtanítani a gyerekeket az okoseszközök helyes használatára, 17 százalék pedig inkább a hagyományos eszközöket alkalmazná” – foglalta össze a kutatás egyik legmegosztóbb témáját Szták András, az eMAG kereskedelmi igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...