- Hirdetés -

Ennyibe kerül ma a lakásbiztosítás

|

Az idén új korszakba lépett a lakásbiztosítási piac, a tavaszi kampányban – amelyre a jövőben várhatóan minden évben sor kerül – kötelezettség nélkül válthattak biztosítást az ingatlantulajdonosok. A K&H saját adatai szerint egy budapesti lakás esetében az éves átlagdíj alig több mint 30 ezer forint, a fővárosi családi házakat pedig átlagosan közel 66 ezer forintos összeg jellemzi. A vidéki lakásoknál 23 ezer forint, a családi házaknál pedig 53 ezer forintos átlagdíjról van szó a pénzintézet adatai szerint.

Az idén új korszak indult a lakásbiztosítások magyarországi piacán. Korábban csak évfordulókor lehetett lakásbiztosítást váltani, 2024 márciusában azonban az érintettek ezt minden kötelezettség nélkül megtehették. A lakásbiztosítási kampány során összesen több mint 640 ezer új lakásbiztosítás köttetett - közölte a K&H a jegybanki adatok alapján, egyben ismertette a piaci és saját lakásbiztosítási díjainak alakulásáról szóló adatokat.

 

Jobb a helyzet

 

“A lakásbiztosítási kampány során a teljes fedezettség 72 százalékról 74 százalékra emelkedett, a szerződések jelentősebb része már fedezetet nyújt az ingatlan jelenlegi értékének megfelelően” - mondta Székely Pálma, a K&H értékesítés és életbiztosítási üzletágának vezetője.

 

Hozzátette: “Az elmúlt években jelentősen nőtt a lakóingatlanok értéke, ezt pedig nem minden esetben követték le a lakásbiztosítások. A kampány során megkötött új lakásbiztosítások átlagos éves díja 59 ezer forintot tett ki.”

 

Mennyi?

 

A K&H saját adatai szerint a budapesti lakásokra kötött lakásbiztosítások átlagdíja az idén 30 128 forint volt, a fővárosi családi házak esetében ugyanez az összeg 65 571 forint. A vidéken lévő lakások esetében 23 413 forint a K&H-s átlagdíj, a családi házaknál 53 272 forint.

 

Az is kiderül a pénzintézet statisztikáiból, hogy a legtöbben az ingatlanra és az ingóságokra együtt kötnek lakásbiztosítást. “A szerződések marginális része olyan, amelyben csak az ingóságokat biztosítják az érintettek. Utóbbi eset tipikusan az albérleteknél jön szóba, amikor a bérlő a saját eszközeire köt biztosítást, míg az ingatlanra a tulajdonos biztosítása vonatkozik. A kizárólag ingóságokra kötött biztosítások aránya a K&H-nál alig több mint 2 százalék” - fogalmazott a szakember.

 

A legbiztosabb védelem

 

A K&H tavalyi felmérése szerint lakásvédelmi módszerek közül az egyik legelterjedtebb megoldás a lakásbiztosítás, amit a megkérdezett 30-59 évesek 83 százaléka említett. A magas és közepes jövedelműek között 89 és 87 százalékos volt az arány, az alacsonyabb jövedelműeknél viszont csak 69 százalékot tett ki. A korábbi években hasonló volt az összesített arány: 2018 és 2022 között 79-86 százalék tartotta a legjobb védelemnek a lakásbiztosítást.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...