Számolj velünk! - invitál a GreenGo, ugyanis egy új kalkulátorral mostantól bárki ellenőrizheti, mennyire állja meg a helyét a kijelentés: az autómegosztás igenis alternatívája a saját autónak. Persze nemcsak erre képes a most kikerült és a GreenGo oldalán elérhető komplex összehasonlító rendszer, hanem arra is, hogy szembesüljünk vele, mennyit is fizetünk valójában éves szinten a saját autónkért.
Sok érdektelennek vagy éppen közhelynek tűnő, de valós adat hangzik el a magyar gépjárművekkel, azok használatával kapcsolatban. Az autók átlagéletkora 2023-ban átlépte a 15,6 évet, ami, a 4,4 milliós állományt tekintve különösen környezetvédelmi szempontból aggasztó. Ismerjük az adatot, hogy egy saját autó az idő nagy részében, több mint 90%-ában áll, így a több mint 700 000 budapesti autó nagy részét is inkább csak kerülgetjük - dugóban vagy épp a parkolóhelyeken.
Sokat hallhatjuk azt is, hogy az autómegosztás, különösen a GreenGo által meghonosított és azóta is kizárólagosan elektromos flottát kínáló autómegosztás nemcsak a városi lét térhasználatát és levegőminőségét könnyítheti ki, de a felhasználók pénztárcájáját is, ha a váltás mellett döntenek, vagy ha a szolgáltatásnak köszönhetően valaki nem vásárol egy második autót. Láttunk már erre különféle számításokat, példákon keresztül levezetett eseteket, de ezek sokszor el se jutnak a tudatunkig a minket bombázó információáradatban. Erre kínál most megoldást a GreenGo kalkulátor.
Ha megadjuk az összehasonlítani kívánt autó típusát, életkorát, bekerülési költségét, azaz árát, a különféle szerviz-, adó- , biztosítási és parkolási költségeket, a fogyasztást és az üzemanyag aktuális árát, autózási szokásainkat, a megtett utak hosszát, egyszóval mindent, ami ránk jellemző, a számítás végén egyértelműen kiderül, mivel járnánk jobban. Saját autóval, vagy azzal, ha minden utunkat egy elektromos autóval tennénk meg a GreenGo Premium díjcsomagjának keretében. Láthatjuk továbbá az éves CO2 kibocsátást is, hogy mennyit fizetünk egy kilométerért a két konstrukcióban, végül pedig a legfontosabbat: mennyit pénzt takarítanánk meg, ha végérvényesen átülnénk egy GreenGoba.
“Évek óta szerettünk volna elkészíteni egy ilyen kalkulátort, mert mi hiába látjuk feketén-fehéren minden adat-alapú összehasonlítás végén, hogy a GreenGo rengeteg ember számára olcsóbb és fenntarthatóbb megoldás lenne, ezt nagyon nehéz kommunikálni. Bízunk benne, hogy ha felhasználóink vagy leendő felhasználóink a saját életükből vett, valódi példákkal és számokkal tudják összehasonlítani a GreenGo díjazását, könnyebben döntenek úgy, hogy nem veszik meg a második családi autót, vagy - különösen a fiatalok - úgy, hogy már az első autó megvásárlásától is eltekintenek.” - mondja Boruzs Ákos a GreenGo marketingvezetője.
A Green Premium díjcsomag egyébként 5990 forintos havi díj fejében érhető el, cserébe pedig a normál tarifáknál kedvezőbb percdíjak és különleges kedvezmények nyílnak meg, így téve a igazán versenyképes termékké azt. Az elmúlt időben bevezetett kényelmi szolgáltatások pedig, mint az adott helyre és időre rendelhető autók, az akár 20 napot is elérő összefüggő bérlés lehetősége, az egyre bővülő - szigorúan elektromos flotta - lassan az olyan aggályokat is eloszlathatja, mint amilyen az autómegosztás feltételezetten nehéz vagy kiszámíthatatlan elérhetősége.