- Hirdetés -

Érdekes tények a fiatalokról

|

A Z generáció 80 százaléka arra törekszik, hogy a legmodernebb technológiákkal dolgozhasson, és több mint egyharmaduk az informatika területén szeretne karriert építeni – derül ki a Dell Technologies kutatásából. A Z generáció tagjainak 77 százaléka hajlandó lenne technológiai mentorként dolgozni, 94 százalékuk mégis aggódik amiatt, hogy nem rendelkezik a megfelelő nem technológiai készségekkel és elegendő tapasztalattal.

A Z generáció hamarosan egy technológiát előtérbe helyező mentalitással lép be a munkaerőpiacra, így a vállalkozásoknak a jövőben még jobban kell alkalmazkodniuk a digitális kor kihívásaihoz. Ennek következtében pedig tovább szélesedik majd a munkahelyeken dolgozó öt generáció közötti szakadék. A Dell Technologies megbízásából készült globális kutatás alapján az 1996 után születettek, vagyis a Z generáció tagjai jobban értik a technológiát és az abban rejlő lehetőségeket az életünk és a munkánk átalakítására.

„Szinte biztos, hogy a digitális bennszülöttek fejlett technológiai és adatelemzési készségekkel rendelkeznek, és meglepő az a digitális érettség, amellyel a munkahelyre érkeznek. Ennek ellenére sem beszélhetünk robotgenerációról. A Z generáció a technológiában nem csupán az emberiség fejlődésének eszközét látja, hanem az információverseny mezőnyének kiegyenlítésére alkalmas módszert is. Figyelemre méltó tervekkel és optimizmussal rendelkeznek” – mondta Danny Cobb, vállalati szaktekintély és a Dell Technologies technológiai stratégiai részlegének alelnöke.

A 17 országra kiterjedő, több mint 12 000 középiskolai és felsőoktatásban tanuló diák megkérdezésével végzett felmérés a fiatalabb generáció technológiával és karrierlehetőségeivel kapcsolatos kilátásait tárja fel.

A legfontosabb megállapítások:

• 98 százalékuk használta a technológiát a tanulmányaihoz.

• 91 százalékuk szerint a munkáltató által biztosított technológia – hasonló ajánlatok esetén – döntő tényező lehet.

• 80 százalékuk szeretne élvonalbeli technológiákkal dolgozni: ebből 38 százalékukat az informatikai karrier érdekli, 39 százalék a kiberbiztonság szakterületén dolgozna, 46 százalék pedig a technológiai kutatás és fejlesztés területén.

• 80 százalékuk úgy véli, hogy a technológiának és az automatizálásnak köszönhetően igazságosabb munkakörnyezet alakul majd ki, az elfogultság és a diszkrimináció kiküszöbölésével.

A kitöltők túlnyomó része, 89 százalék tisztában van vele, hogy az elkövetkezendő időszak az emberek és a gépek partneri kapcsolatáról fog szólni: a válaszadók kicsit több mint fele (51%) úgy véli, hogy az emberek és a gépek integrált csapatként fognak együttműködni, míg 38 százalékuk eszközként tekint a gépekre, amelyet az emberek szükség szerint használnak majd.

A tapasztalat hiánya, potenciális generációs szakadékok

A Z generáció tagjainak túlnyomó része bízik ugyan saját technológiai képességeiben, ám aggódnak amiatt, hogy nem rendelkeznek a munkaadók által elvárt személyes készségekkel (soft skill). 73 százalékuk jó vagy kiváló szintűnek értékeli technológiai képzettségét, 68 százalékuk pedig saját bevallása szerint átlag feletti programozási készséggel rendelkezik. Még többet árul el az a tény, hogy 77 százalékuk hajlandó lenne idősebb, technológiai szempontból tapasztalatlanabb kollégáit segíteni. Ennek ellenére szinte minden friss diplomás (94%) aggódik a jövőbeli munkalehetőségei miatt.

• 57 százalékuk gondolja úgy, hogy az oktatás, amiben részesültek, jól vagy kiválóan felkészítette őket jövőbeli karrierjükre.

• Körülbelül a felük (52%) gondolja úgy, hogy rendelkezik a munkaadók által elvárt technológiai képességekkel, viszont a nem technológiai jellegű készségekkel nem feltétlenül.

Ugyanakkor az idősebb szakemberek amiatt aggódnak, hogy a fiatalabb generáció tagjai lehagyják őket, illetve hogy a jövő vezetői túlnyomó részben digitális bennszülöttek lesznek. A Dell Technologies korábbi kutatása szerint a cégvezetők 87 százaléka tart attól, hogy vállalatuk nehezen tud majd minden generáció számára egyenlő lehetőségeket biztosítani.

Mivel akár öt generáció is dolgozhat egy munkahelyen, a vállalkozások feladata, hogy segítsenek az alkalmazottaknak közös nevezőre jutni a digitális megoldásokat előtérbe helyező kultúra kialakítása során. Az egymást kiegészítő készségekkel rendelkező, több szakterületen tevékenykedő csapatok elősegíthetik a tudásmegosztást és új megközelítésekkel járulnak hozzá a problémák megoldásához. A gyakornoki és a rotációs programokkal, valamint egyéb, korai karrierfejlesztési lehetőségekkel a fiatal szakemberek munka közben szerezhetnek tapasztalatot, így fejleszthetik a szükséges soft skilljeiket. Eközben pedig a fordított mentori programok vállalati szinten fejleszthetik a technikai kompetenciákat, ahol a Z generáció mutatja az utat a többieknek.

„Mi a Drapernél a multidiszciplináris együttműködésre törekszünk. Nem ritka, hogy katonai szakértőket, rakétatudósokat és a környékbeli egyetemekre járó diákokat hozunk össze, hogy közös erővel dolgozzanak a világ legösszetettebb problémáinak megoldásán. Az Ilyen esetekben a diákok egyedi megközelítéssel látnak neki a megoldások kidolgozásához. Számos kifejezetten interaktív technológia kifejlesztésén dolgozunk, amelyhez a Z generáció olyan egyedi, a felhasználót előtérbe helyező szemléletmóddal járul hozzá, amelyre másképp talán nem is gondolnánk” – nyilatkozta Mike Crones, a Draper informatikai igazgatója.

Az emberi tényező

Annak ellenére, hogy gyakorlatilag már születésük óta használnak elektronikai eszközöket és a közösségi médián nőttek fel, a Z generáció tagjai több emberi interakcióra vágynak a munkahelyen.

• A munkatársakkal való kommunikáció terén a személyes kommunikációt részesítik előnyben (43%), és csak azt követi a telefonos kommunikáció (21%). Az üzenetküldő alkalmazások és a szöveges üzenetek pedig az utolsó helyre kerültek.

• 75 százalékuk szívesebben tanulna munka közben a munkatársaitól és más emberektől, mint az interneten.

• 82 százalékuk úgy véli, hogy a közösségi média hasznos eszköz lehet a munkahelyen.

• Több mint a felük (53%) inkább bejárna egy munkahelyre ahelyett, hogy otthonról dolgozzon, 58 százalékuk pedig szívesebben dolgozna csapatban, mint függetlenül.

„A mai fiatal szakemberek együttműködésen alapuló oktatási környezetből érkeznek, és természetesen erre a munkahelyen is számítanak. Bár a modern munkahelyeken a szemtől szembeni kommunikáció nem minden esetben megvalósítható, a mai immerzív technológiákkal azonban a dolgozók a fizikai és a virtuális világban is együttműködhetnek” – mondta Maribel Lopez, a Lopez Research technológiai ipari elemzője és stratégiai tanácsadója.

„Az emberek és a gépek közötti kapcsolat korában azok a vállalkozások lesznek sikeresek, amelyek egy minden generációt támogató munkaerőt hoznak létre. Az integrált munkaerő egyben hatékony munkaerő: segíti a vállalat átalakulását, és sikeressé teszi a vállalatot a digitális jövőben” – Tette hozzá Cobb, a Dell Technologies stratégiai részlegének alelnöke.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...