Érdekes tények a hazai bankokról

Building and sign bank (done in 3d)

A Gemius részletesen elemezte a bankok év végi kommunikációját a Gemius új termékével, az AdReal elemző eszköz segítségével. Milyen módon jutnak el a felhasználókhoz a különböző intézetek üzenetei, milyen ajánlatok vannak a piacon és milyen „hangerővel” mondják azokat az egyes hirdetők?

Az iparági listán a szektor, Viewable Impressions alapján rangsorolva harmadik helyen áll a bankokat is magába foglaló Finance, insuarance, brokerage iparág, 8,30%-os részesedéssel a vizsgált időszakban, 2019. november 1. és december 31. között, 25-59 éves korosztályban.

Maga a szektor volumen a vizsgált időszakban a 25-59 évesek célcsoportjában megközelítőleg 210 millió Estimated Viewable Impressions volt. A különböző alkategóriák közül a bankok üzenetei az iparág közel felét tették ki. A bankok üzeneteivel megközelítőleg átlagosan 63 alkalommal, naponta átlagosan 5 alkalommal találkozhattak volna a userek a vizsgált időszakban, ha minden impression képernyőn lett volna.

A média konverziós arányok – az összes elért impression szám mekkora hányadát sikerült látható kontaktussá konvertálni – kiegyenlítettek voltak, a bankok 58,68%-os teljesítménye a harmadik helyen áll iparágon belül.

Ha egy pillantást vetünk az idővonalra, láthatjuk, hogy a vizsgált időszakban voltak erősebb, kiemelkedő napok – pl. a Black Friday előtti csütörtök, november 26. Ez a nap volt egyben az Unicredit Bank legerősebb napja a vizsgált két hónap alatt, személyi kölcsön ajánlatát kommunikálta a userekkel aznap. December 11-én teljesített a legerősebben a K&H Bank személyi kölcsön ajánlattal, míg az OTP Bank december 31-én érte el a csúcspontot megtakarítási ajánlatával.

Kirajzolódik, hogy a különböző bankok más-más időszakra helyezték a média súlyokat és míg az Unicredit Bank a legerősebb napján sem volt egyedül a porondon, addig a K&H kifejezetten egy elcsendesülőnek látszó időszakban lépett el a többiektől december első felében, hasonlóan az OTP-hez, aki az év végével hajrázott messze maga mögött hagyva a többi banki szereplőt.

Közelebbről vizsgálva a különböző bankok ajánlatait, megállapíthatjuk, hogy a számlavezetési ranglistát, a bankok kommunikációja alapján a K&H Bank vezeti, amit az OTP Bank és az Unicredit Bank követ, ők hárman a piac több mint 60%-át teszik ki.

A hitelek piaca is hasonló felépítésű, 25-59 korcsoportban a K&H Bank vezet Viewable Impressions részesedés alapján rangsorolva, 28,78%-kal, azt követi az Unicredit bank 15,56%-kal, harmadik helyen pedig az MKB Bank áll 11,86%-kal.

A bank iparágon belül a Standard és Social reklámok aránya Viewable Impressions alapján 76-24% vizsgált időszakban, 25-59 korcsoportban. Ha különválasztjuk a Standard és Social kategóriákat, akkor előbbinél a Video kreatívok aránya csupán 2,88%, míg utóbbinál közel tízszeres: 23,12%.

Video formátumban a Magyar Fejlesztési Bank Rt. hirdetései töltötték a legtöbb időt a userek képernyőjén: átlagosan 44,78 másodpercet vizsgált időszakban. A leghosszabb ideig látható hirdetés képernyőideje átlagosan 63,13 másodperc volt. Display formátumban az MKB Bank Nyrt. lett a győztes átlagosan 17,62 másodperccel, e tekintetben a legkiemelkedőbb kreatívjuk átlagosan 21,23 másodpercet töltött képernyőn.

Az AdReal-ről: Az IAB Europe Kutatási Díjas termékünk, a digitális hirdetések piacát mérő AdReal szeptember elsejétől Magyarországon is elérhető. Az átfogó reklámkommunikációs elemző eszköz egyedülálló módon fedi fel a teljes PC-s internetes reklámzajt, elemezhetővé és összehasonlíthatóvá teszi a kommunikációs aktivitások minőségét, a sales-house-ok és kiadók eredményeit, a hirdetési stratégiákat és a használt kreatívokat.