- Hirdetés -

Erős évet zárt a Toyota

|

A Toyota közzétette a 2019 áprilisától 2020 márciusáig tartó japán üzleti év eredményeit: a kutatási és fejlesztési költségeit 5,9 százalékkal növelő autógyártó 20,4 milliárd eurós profittal zárt, ami ugyan abszolút értékben 1 százalékkal elmarad az előző évtől, bevételarányos működési nyeresége azonban az egy évvel korábbi 6,2 százalékról 6,9 százalékra emelkedett. Ez a Toyota Motor Company által jegyzett Toyota és Lexus márkák által eredményeket fedi, a Csoporthoz tartozó Hino teherautó és buszmárka, illetve a Daihatsu eredményeit még nem foglalja magában.

Világszerte összesen 8.958.423 új Toyota és Lexus értékesítésével ismét kimagasló, 20,4 milliárd eurós profittal zárta 2019 áprilisától 2020 márciusáig üzleti évét a Toyota Motor Company. Japánban a Toyota és Lexus járműértékesítések összesen 2.239.549 egységet tettek ki, ami 13.372 egységnyi növekedést jelent. Észak-Amerikában a járműértékesítések összesen 2.713.165 egységet tettek ki, ami 31.882 egységnyi csökkenést jelent. Európában a járműértékesítések összesen 1.028.537 egységet tettek ki, ami 34.477 egységnyi növekedést jelent. Ázsiában a járműértékesítések összesen 1.604.870 egységet tettek ki, ami 141.688 egységnyi csökkenést jelent. A többi régióban (benne Közép- és Dél-Amerikával, Óceániával, Afrikával és a Közel-Kelettel) a járműértékesítések összesen 1.372.302 egységet tettek ki, ami 45.285 egységnyi növekedést jelent.

Az autógyártó azonban arra figyelmeztet, a 2020 áprilisától 2021 márciusáig tartó új japán üzleti év eredményeire egyelőre nehezen felbecsülhető hatással lesznek a COVID-19 járvány gazdasági következményei, amelyek a most lezárt év eredményeit is kedvezőtlenül befolyásolták. A globális gazdaság először lelassult majd áprilistól lejtmenetbe fordult a COVID-19 vírus további terjedésének megakadályozása érdekében tett lépések miatt. A Toyota arra számít, hogy ez júniusig tarthat, utána a világgazdaságra mérsékelt fellendülés várhat és a jövő év elejére elérheti az előző évben mért szintet. Ennek okán a japán autógyártó mind a világszintű autópiac, mind saját értékesítésének és profitabilitásának csökkenésével számol az új pénzügyi évben. Hangsúlyozva, hogy a számos bizonytalansági tényező miatt jelenleg még csak rendkívül óvatos becsléseket lehet megfogalmazni, a Toyota nem zárja ki annak lehetőségét, hogy az új pénzügyi évben globális Toyota és Lexus eladások 7 millió körüli darabszámra mérséklődnek, ami, tekintettel arra, hogy a vállalat a kutatási és fejlesztési tevékenység visszafogását nem tervezi, azzal járhat, hogy a vállalat éves profitja 4,35 milliárd euróra csökken. A japán autógyártó elmondta, hogy mindent megtesz azért, hogy márkakereskedői hálózata és beszállító partnerei a lehető legkevesebb nehézséggel nézzenek szembe a kihívásokkal telinek ígérkező új üzleti évben, 2021-től pedig ismét növekedési pályára állhassanak.

Abban, hogy a Toyota és a Lexus sikerrel nézzen szembe az elkövetkező hónapok időleges nehézségeivel, komoly szerepet kaphat az iparág legszélesebb, világszinten több, mint 40, Európában pedig mintegy 22 modellből álló környezetbarát hibrid elektromos modellportfóliója. Ennek különösen nagy szerepe lesz Európában, ahol az idei évben szigorodó emissziós szabályozás nagy nyertese a kontinensen értékesített autóinak 75%-át itt is gyártó Toyota, és prémium márkája, a Lexus.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...