Hét estéből ötöt megnyert az RTL Klub, a legnagyobb előnnyel a szombatot. A TV2-n jó nézettséggel kezdett az Ázsia Expressz, a Sztárban sztár pedig listavezetőként zárta az évadot. Bejutott a Top 10-be az M4 Sport egyik közvetítése is.
Az elmúlt héten az RTL Klub főműsoridős teljesítménye nem sokat változott, 16,7 százalékos közönségarányt értek el, ami 0,2 százalékponttal kevesebb, mint a korábbi héten. A TV2 esti share-je 1,7 százalékponttal nőtt, így 13,9 százalékkal zárták a hetet.
Az RTL Klub keddtől szombatig nyerte a főműsoridőt, legnagyobb fölénnyel szombaton, amikor 21,7 százalékos share-t produkáltak a TV2 7,6 százalékával szemben. A hétfő és a vasárnap este pedig a TV2-é volt. Előbbi napon 18 százalékos főműsoridős közönségarányuk volt, miközben az RTL Klubnak 12,7 százalék. Vasárnap 25,3 százalékot ért el a TV2, az RTL Klub pedig 16,8 százalékot.
45. hét / 44. hét / 43. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 16,7% / 16,9% / 17,4%
TV2 – 13,9% / 12,2% / 12,0%
Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (45. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)
RTL Klub
Híradó – 18,7% (19,3%)
Konyhafőnök VIP – 18,9% (20%)
Éjjel-nappal Budapest – 14,1% (14,1%)
Barátok közt – 14,2% (14,2%)
TV2
Tények – 15,3% (14,6%)
Ázsia Expressz – 15,7% (korábbi héten a Vigyázat, gyerekkel vagyok: 10%)
Az 50 milliós játszma – 9% (9,2%)
Tények Extra – 5,1%(5,7%)
Múlt heti újdonság volt, hogy elindult a TV2-n az Ázsia Expressz. Erősen kezdett a műsor, hiszen átlagosan 15,7 százalékos közönségarányt produkáltak. A korábbi héten, ugyanebben a sávban a Vigyázat, gyerekkel vagyok erejéből csak 10 százalékos share-re futotta. A főműsoridős eredményének a múlt heti erősödését tulajdonképpen az Ázsia Expressznek köszönheti a TV2.
Egyébként a TV2 esetében a Ninja Warrior hétfői műsorra tűzése és a hétköznapi műsorok átcsúsztatása szombatra továbbra sem tűnik csodafegyvernek. Megerősödött ugyan a hétfő estéjük, viszont a szombat este ugyanúgy a hét leggyengébb estéjének számít náluk, mint korábban. Ilyen 7 százalék körüli esti share-eket egy nem túl erős filmmel is el tudnának érni.
Annak viszont örülhetnek a TV2-nél, hogy a Sztárban sztár nagyon magas nézettséggel búcsúzott. Az évadzáró műsor a 18-49 éveseknél 499 ezer, a teljes lakosságnál 1,42 millió nézőt vonzott. (A korábbi héten ugyanez 490 ezer és 1,3 millió volt). Ezzel a kereskedelmi célcsoportnál és a teljes lakosságnál is a hét legnézettebb produkciójának számított.
A 18-49 éveseknél az X-Faktor volt a hét második legnépszerűbb műsora, ami a 346 ezer nézőt érdekelt, a teljes lakosságból pedig 899 ezret. A teljes lakosságnál az X-Faktornál nézettebb volt a múlt szerdai RTL Híradó, amire 939 ezren voltak kíváncsiak. A kereskedelmi célcsoportra visszatérve: az RTL Klub toplistájának második helyére a Csillagok háborúja 3. futott be 332 ezres nézőszámmal (a teljes lakosságnál 592 ezerrel). A TV2-n a Ninja Warrior 324 ezres nézettséget produkált a 18-49 éveseknél és 769 ezret a teljes lakosságnál.
A Top 10-be a közmédia, azon belül is az M4 Sport egyik műsorának is sikerült beverekednie magát. A Forma-1 Brazil Nagydíj vasárnap esti közvetítése ugyanis a 18-49 éveseknél 209 ezres nézőszámot ért el, a teljes lakosságnál pedig 445 ezres nézettséget produkált az autóverseny.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.
Iratkozz fel napi hírlevelünkre és kerülj képbe a média, az ügynökségi és a reklám világ legfontosabb híreivel.