Erősen kezdett az RTL új vetélkedője

Ugrás vetélkedő RTL

Az ugrás című vetélkedő jó nézettséggel startolt, s ennek nagy szerepe volt abban, hogy a kereskedelmi célcsoportnál és főműsoridőben fordítani tudott az RTL. Még úgy is, hogy eközben az RTL napi sorozata, a „…szomszéd tehene” egyre rosszabb számokat hozott. A TV2-n a Kincsvadászok továbbra is szépen teljesített, de a Mutasd a hangod egy új időpontban sem talált magára.

Két fontos célcsoportnál fordítani tudott az RTL a mögöttünk álló 7. héten. Főműsoridőben a 18-49 és a 18-59 éveseknél is az RTL nyerte a hetet, ráadásul nem éppen csak. A 18-49 éveseknél 1,3 százalékpontot, a 18-59 éveseknél 1,6 százalékpontot tett ki az előnyük. Az egyes estéket nézve a hétfőt, a keddet, a szombatot és a vasárnapot nyerte meg az RTL a 18-49 és a 18-59 éveseknél. A szerdai, csütörtöki és pénteki főműsoridő pedig a TV2-é volt. A teljes lakosságnál és főműsoridőben a TV2 nyerte a hétköznapokat, az RTL a hétvégét. A többi összevetésben (teljes napon minden célcsoportnál és főműsoridőben a teljes lakosságnál) megőrizte vezető helyét a TV2.

A csatornaportfóliók terén minden fontos célcsoportnál a TV2 Csoport áll az élen, bár a kereskedelmi célcsoportoknál rezgett a léc. Főműsoridőben és a 18-49, valamint a 18-59 éveseknél mindössze 0,5 és 0,3 százalékpontnyi heti differencia volt a TV2 Csoport és az RTL Magyarország között.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 7. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 10,8 14,1 10
RTL 12,4 12,1 11,3

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 7. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 9,3 11,9 8,9
RTL 7,5 7,2 6,8

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 23,1 24,9 22,2
RTL Magyarország 17,9 15,7 17,3
MTVA 6,0 10,0 5,0
AMC Networks 6,0 5,5 6,0
Paramount Global 4,2 3,3 5,4
Network4 4,0 4,9 2,6
Warner Bros.Discovery 2,9 3,5 2,9
Antenna Entertainment Group 2,8 2,5 2,7

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 14,9% / 13,2% (15,6% / 14,1%)
Tények Plusz – 11,4% / 10,5% (12% / 10,9%)
Szerencsekerék – 11,1% / 10,7% (12,7% / 11,8%)
Kincsvadászok – 14,3% / 13,3% (15,4% / 13,9%)

RTL
Híradó – 17,7% / 15,5% (17,4% / 15,2%)
Fókusz – 13,2% / 12,4% (11,6% / 11,3%)
Az ugrás – 14,9% / 14,4%
… a szomszéd tehene – 6,9% / 5,8% (8,2% / 7,8%)

A kereskedelmi célcsoportnál az RTL Híradó és a Fókusz is a Tények–Tények Plusz páros előtt végzett. A TV2-n a Szerencsekerék majdnem pontosan a TV2 heti átlagát hozta. A Kincsvadászok című műsor viszont ismét bőven megugrotta a TV2 csatornaátlagát. Az RTL-en jól kezdett Az ugrás című vetélkedő. Az első adás a 18-49 éveseknél 16,9 százalékos, a 18-59 éveseknél 18,3 százalékos share-t produkált. Viszont azért az is látszik, hogy Az ugrás nézőszáma és közönségaránya napról napra csökkent. Pénteken a 18-49 éveseknél 11,9 százalékot, a 18-59 éveseknél 12,9 százalékot hozott. Igazából majd ezen a héten fog letisztulni, hogy mennyire teljesít jól az új vetélkedő.

A „…szomszéd tehene” című sorozatnál ez már letisztult: nem lopta be magát a nézők szívébe. Nem tett jót a sorozatnak a későbbi kezdési időpont sem. A 18-49-es átlagos nézőszámuk a korábbi heti 103 ezerről 71 ezerre csökkent.

Ami az RTL-nek a „…szomszéd tehene”, az a TV2-nek a hétvégi Mutasd a hangod. Szombatról áttették vasárnapra, de ez sem lendítette fel a nézettségét. A 18-49 éveseknél 6,8 százalékos, a 18-59 éveseknél 8 százalékos, a teljes lakosságnál 10,8 százalékos közönségaránnyal futott. Szombaton A mi kis falunk ez előbb említett három fő célcsoportnál 15,5 százalékos, 17,8 százalékos és 16,1 százalékos közönségarányt ért el. A Cápák között pedig 17,2 százalékot, 17,3 százalékot, 15,5 százalékot hozott. Azaz folytatódott a jó szériájuk.

A 18-49 és a 18-59 éveseknél a hét legnézettebb műsora a Cápák között volt, 258 ezres, illetve 386 ezres nézettséggel. A teljes lakosságnál a pénteki Tények bizonyult a legnézettebb műsornak, miután 762 ezret tett ki a nézőszáma.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 386 942 17,3
A MI KIS FALUNK RTL 365 123 17,8
AZ UGRÁS RTL 357 537 18,3
HÍRADÓ RTL 331 323 16,9
TÉNYEK TV2 263 433 18,1
FÓKUSZ RTL 255 414 14,6
KINCSVADÁSZOK TV2 250 913 15,2
SZERENCSEKERÉK TV2 233 325 11,9
TÉNYEK PLUSZ TV2 221 374 12,9
FÓKUSZ PLUSZ RTL 192 317 10,3

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
TÉNYEK TV2 762 432 23,0
HÍRADÓ RTL 709 473 21,1
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 689 562 15,5
AZ UGRÁS RTL 666 126 16,6
A MI KIS FALUNK RTL 658 774 16,1
TÉNYEK PLUSZ TV2 651 127 17,4
SZERENCSEKERÉK TV2 643 742 16,0
KINCSVADÁSZOK TV2 581 619 18,9
FÓKUSZ RTL 499 506 13,2
A HÁROM NŐVÉR TV2 483 163 18,7

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 258 984 17,2
AZ UGRÁS RTL 224 679 16,9
A MI KIS FALUNK RTL 212 314 15,5
HÍRADÓ RTL 193 267 14,6
KINCSVADÁSZOK TV2 162 481 14,1
FÓKUSZ RTL 155 089 13,3
TÉNYEK TV2 154 635 15,1
SZERENCSEKERÉK TV2 154 060 11,5
TÉNYEK PLUSZ TV2 133 818 11,6
FÓKUSZ PLUSZ RTL 121 434 9,9

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás