Az ugrás című vetélkedő jó nézettséggel startolt, s ennek nagy szerepe volt abban, hogy a kereskedelmi célcsoportnál és főműsoridőben fordítani tudott az RTL. Még úgy is, hogy eközben az RTL napi sorozata, a „…szomszéd tehene” egyre rosszabb számokat hozott. A TV2-n a Kincsvadászok továbbra is szépen teljesített, de a Mutasd a hangod egy új időpontban sem talált magára.
Két fontos célcsoportnál fordítani tudott az RTL a mögöttünk álló 7. héten. Főműsoridőben a 18-49 és a 18-59 éveseknél is az RTL nyerte a hetet, ráadásul nem éppen csak. A 18-49 éveseknél 1,3 százalékpontot, a 18-59 éveseknél 1,6 százalékpontot tett ki az előnyük. Az egyes estéket nézve a hétfőt, a keddet, a szombatot és a vasárnapot nyerte meg az RTL a 18-49 és a 18-59 éveseknél. A szerdai, csütörtöki és pénteki főműsoridő pedig a TV2-é volt. A teljes lakosságnál és főműsoridőben a TV2 nyerte a hétköznapokat, az RTL a hétvégét. A többi összevetésben (teljes napon minden célcsoportnál és főműsoridőben a teljes lakosságnál) megőrizte vezető helyét a TV2.
A csatornaportfóliók terén minden fontos célcsoportnál a TV2 Csoport áll az élen, bár a kereskedelmi célcsoportoknál rezgett a léc. Főműsoridőben és a 18-49, valamint a 18-59 éveseknél mindössze 0,5 és 0,3 százalékpontnyi heti differencia volt a TV2 Csoport és az RTL Magyarország között.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 7. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 10,8 | 14,1 | 10 |
RTL | 12,4 | 12,1 | 11,3 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 7. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 9,3 | 11,9 | 8,9 |
RTL | 7,5 | 7,2 | 6,8 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 23,1 | 24,9 | 22,2 |
RTL Magyarország | 17,9 | 15,7 | 17,3 |
MTVA | 6,0 | 10,0 | 5,0 |
AMC Networks | 6,0 | 5,5 | 6,0 |
Paramount Global | 4,2 | 3,3 | 5,4 |
Network4 | 4,0 | 4,9 | 2,6 |
Warner Bros.Discovery | 2,9 | 3,5 | 2,9 |
Antenna Entertainment Group | 2,8 | 2,5 | 2,7 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 14,9% / 13,2% (15,6% / 14,1%)
Tények Plusz – 11,4% / 10,5% (12% / 10,9%)
Szerencsekerék – 11,1% / 10,7% (12,7% / 11,8%)
Kincsvadászok – 14,3% / 13,3% (15,4% / 13,9%)
RTL
Híradó – 17,7% / 15,5% (17,4% / 15,2%)
Fókusz – 13,2% / 12,4% (11,6% / 11,3%)
Az ugrás – 14,9% / 14,4%
… a szomszéd tehene – 6,9% / 5,8% (8,2% / 7,8%)
A kereskedelmi célcsoportnál az RTL Híradó és a Fókusz is a Tények–Tények Plusz páros előtt végzett. A TV2-n a Szerencsekerék majdnem pontosan a TV2 heti átlagát hozta. A Kincsvadászok című műsor viszont ismét bőven megugrotta a TV2 csatornaátlagát. Az RTL-en jól kezdett Az ugrás című vetélkedő. Az első adás a 18-49 éveseknél 16,9 százalékos, a 18-59 éveseknél 18,3 százalékos share-t produkált. Viszont azért az is látszik, hogy Az ugrás nézőszáma és közönségaránya napról napra csökkent. Pénteken a 18-49 éveseknél 11,9 százalékot, a 18-59 éveseknél 12,9 százalékot hozott. Igazából majd ezen a héten fog letisztulni, hogy mennyire teljesít jól az új vetélkedő.
A „…szomszéd tehene” című sorozatnál ez már letisztult: nem lopta be magát a nézők szívébe. Nem tett jót a sorozatnak a későbbi kezdési időpont sem. A 18-49-es átlagos nézőszámuk a korábbi heti 103 ezerről 71 ezerre csökkent.
Ami az RTL-nek a „…szomszéd tehene”, az a TV2-nek a hétvégi Mutasd a hangod. Szombatról áttették vasárnapra, de ez sem lendítette fel a nézettségét. A 18-49 éveseknél 6,8 százalékos, a 18-59 éveseknél 8 százalékos, a teljes lakosságnál 10,8 százalékos közönségaránnyal futott. Szombaton A mi kis falunk ez előbb említett három fő célcsoportnál 15,5 százalékos, 17,8 százalékos és 16,1 százalékos közönségarányt ért el. A Cápák között pedig 17,2 százalékot, 17,3 százalékot, 15,5 százalékot hozott. Azaz folytatódott a jó szériájuk.
A 18-49 és a 18-59 éveseknél a hét legnézettebb műsora a Cápák között volt, 258 ezres, illetve 386 ezres nézettséggel. A teljes lakosságnál a pénteki Tények bizonyult a legnézettebb műsornak, miután 762 ezret tett ki a nézőszáma.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 386 942 | 17,3 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 365 123 | 17,8 |
AZ UGRÁS | RTL | 357 537 | 18,3 |
HÍRADÓ | RTL | 331 323 | 16,9 |
TÉNYEK | TV2 | 263 433 | 18,1 |
FÓKUSZ | RTL | 255 414 | 14,6 |
KINCSVADÁSZOK | TV2 | 250 913 | 15,2 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 233 325 | 11,9 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 221 374 | 12,9 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL | 192 317 | 10,3 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
TÉNYEK | TV2 | 762 432 | 23,0 |
HÍRADÓ | RTL | 709 473 | 21,1 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 689 562 | 15,5 |
AZ UGRÁS | RTL | 666 126 | 16,6 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 658 774 | 16,1 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 651 127 | 17,4 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 643 742 | 16,0 |
KINCSVADÁSZOK | TV2 | 581 619 | 18,9 |
FÓKUSZ | RTL | 499 506 | 13,2 |
A HÁROM NŐVÉR | TV2 | 483 163 | 18,7 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 258 984 | 17,2 |
AZ UGRÁS | RTL | 224 679 | 16,9 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 212 314 | 15,5 |
HÍRADÓ | RTL | 193 267 | 14,6 |
KINCSVADÁSZOK | TV2 | 162 481 | 14,1 |
FÓKUSZ | RTL | 155 089 | 13,3 |
TÉNYEK | TV2 | 154 635 | 15,1 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 154 060 | 11,5 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 133 818 | 11,6 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL | 121 434 | 9,9 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás