- Hirdetés -

Erősen kezdte az évet a Lenovo

|

A Lenovo Group az első negyedévben 13,3 milliárd dolláros bevételt ért el, ami az előző év azonos időszakához képest 7 százalékos növekedést jelent (10% a valutaérték változását is beleszámolva). Az adózás előtti bevétel 38 százalékkal 332 millió dollárra nőtt az egy évvel korábbi negyedévhez képest, miközben a nettó bevétel szintén emelkedett, méghozzá éves szinten 31 százalékkal, vagyis 213 millió dollárra. A részvényenkénti nyereség az első negyedévben 1,8 dollárcent vagy 13,95 hongkongi dollárcent volt.

„A kiemelkedő teljesítményünk jól mutatja, hogy a Lenovo gyorsan visszanyerte a lendületét a világjárvány hatásait követően és igyekszik megragadni a távoli munkavégzésből, oktatásból és felgyorsuló digitalizációból adódó lehetőségeket” – mondta Yang Yuanqing, a Lenovo elnöke és vezérigazgatója. „Amíg a világ különféle nehézségekkel néz szembe, a Lenovo arra koncentrál, hogy fenntartható növekedést biztosítson alaptevékenységein keresztül, csak úgy, mint a szolgáltatásalapú intelligens átalakulás által vezérelt új megoldási lehetőségek és szolgáltatások esetén.

Globális Gazdasági Tényezők

Az elmúlt negyedévben számos iparági kihívással kellett szembenézni, beleértve a folyamatban lévő geopolitikai bizonytalanságokat és a COVID-19 világjárványt. Ahhoz, hogy feltérképezze a kihívások megoldásához vezető utat, a Lenovo kihasználja az operatív kiválóság, valamint a „globális beszerzés és a helyi kiszolgálás” alapvető kompetenciáit. A geopolitikai helyzetet nézve a Lenovo továbbra is úgy gondolja, hogy a kereskedelem, a technológia és a kultúra jelentős gazdasági előnyöket jelent valamennyi piac számára, ami megerősíti a technológia társadalomban betöltött szerepének jelentőségét.

Üzleti Csoport Áttekintés

A Lenovo Intelligent Devices Group (IDG) továbbra is vezető szerepet tölt be a vállalat teljesítményében. A PC and Smart Devices Group (PCSD), a két IDG csoport egyike, éves összevetésben kétszámjegyű értékkel 10,6 milliárd dollárra növelte a bevételét. Az adózás előtti bevétel elérte a 670 millió dollárt, ami éves szinten 28%-os növekedést jelent, az iparágvezető profit pedig majdnem egy ponttal, új rekordot, 6,3%-ot ért el. A PC üzletág jelentősen meghaladta a negatív iparági előrejelzéseket, a Lenovo pedig világszinten megőrizte az első helyét a PC eszközök piacán (PC-k és táblagépek). Ehhez hasonlóan világszerte erős éves növekedés (45%) volt tapasztalható a fogyasztói üzletág bevételében. Ezen sikerek hatására a bevétel az EMEA régióban 30%-kal, Kínában pedig 18%-kal nőtt. Az értékesítési mennyiség a gyorsan növekvő és a prémium kategóriában, úgy, mint a Gaming, a Thin & Light, a Visuals és a Chromebook, kétszámjegyű értékkel továbbra is emelkedett. A világszintű e-kereskedelem kiemelkedő teljesítményt nyújtott az egy évvel korábbi évhez viszonyított 50%-os növekedésnek köszönhetően.

A jövőre nézve a vállalat azt várja, hogy a számítógépek iránti erős kereslet továbbra is megmarad. Ennek eredményeképpen a Lenovo olyan innovatív termékekre összpontosít majd, amelyek alkalmazkodnak az új globális környezethez és tovább erősítik a globális ellátási láncot a gyorsan növekvő kereslet kielégítésének érdekében, valamint tovább fejlesztik az e-kereskedelmi platformot, ezen felül fókuszálnak a nagy növekedésű szegmensekre, hogy prémium termékek piacrészesedését még nagyobb profitabilitással növeljék.

Az IDG másik üzletága, a Mobile Business Group (MBG), miközben továbbra is a COVID-19 és a valuta árfolyamváltozások hatásaiból származó kihívásokkal küzd, további növekedést ért el; 33%-kal nőtt a bevétel az elmúlt negyedévben. Habár a bevétel éves összevetésben visszaesést mutat, a kulcsfontosságú piacokon, úgy, mint Dél-Amerikában, Észak-Amerikában és Európában, nőtt az értékesítés mennyisége, ráadásul rekordmagas piaci részesedéssel rendelkezik a vállalat Dél- és Észak-Amerikában is. A jövőre nézve a Lenovo továbbra is kiaknázza az erős termékportfólióban, az innovatív technológiában, részben az 5G-ben rejlő lehetőségeket és kibővíti a szolgáltatói elérést a növekvő profit érdekében.

A Data Center Group (DCG) folytatta a hipernövekedést; a bevétel éves szinten 20%-kal 1,6 milliárd dollárra nőtt és a profitabilitás is erősödött. A figyelemre méltó sikerek közé tartozik a Cloud Service Provider üzletág (korábban hiperskála), ami éves összevetésben 30%-os növekedést mutat, valamint rekord bevételt generált a nyilvános felhőinfrastruktúra iránti erős kereslet elérésével és a COVID-19 korlátozásokból származó megnövekedett digitális fogyasztásból eredendően. Eközben a felhasználói kör tovább nőtt, köszönhetően a házon belüli tervezési és gyártási képességeknek, valamint a kibővített felhőalapú szolgáltatók értékesítési erőinek növelésének. Az Enterprise and SMB üzletág (korábban nem-hiperskála) az előző év azonos időszakához képest növekedett, ráadásul kétszámjegyű erősödést mutatott a bevételek tekintetében olyan szegmensekben, mint a szoftver által definiált infrastruktúra és szolgáltatások, valamint a nagyteljesítményű számítástechnika. A jövőre nézve hosszútávú növekedést vár a márka a felhőalapú szolgáltatás szegmensben, kihasználva a csapat erősségét nyilvános és a privát felhőben egyaránt, hogy a magasszintű számítástechnikai üzletágat tovább bővítse.

A Lenovo Intelligent Tranformation a 3S stratégia elhivatott megvalósításának köszönhetően továbbra is erőteljes előrelépéseket mutat. Összességében a szoftverekből és szolgáltatásokból származó bevétel éves szinten 38%-kal, vagyis 1 milliárd dollárra nőtt, ami most a csoport bevételeinek 7,6%-át teszi ki. A Smart IoT bevétel éves szinten most 39%-os emelkedést mutat, a Smart Infrastructure 16%-kal, a Smart Verticals 65%-kal növekedett, ezeket Kínában a Smart City, Észak-Amerikában pedig a Smart Healthcare megoldások vezették. Az Attached Service éves szinten 32%-kal, a Managed Service 48%-kal, a szolgáltatások pedig 54%-kal nőttek.*

*számlázott bevétel

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...