- Hirdetés -

Erősítettek a díjhalmozó reklámügynökségek

|

Üzleti szempontból sem zártak rossz évet a reklámhatékonysági versenyeken taroló ügynökségek, mind az ACG, mind a Y&R növelni tudta forgalmát. A közzétett beszámolókból az is látszik, hogy jóval többet költenek a munkavállalóikra a cégek.

A múlt évben 1,53 milliárd forintos összbevételt ért el az ACG Reklámügynökség Kft., ez közel öt százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A társaság nettó árbevétele valamivel kisebb mértékben 4,2 százalékkal bővült, elérve az 1,513 milliárd forintot.

Az Effie Effectiveness Index alapján a világ leghatékonyabb független reklámügynökségének választott ACG ráadásul úgy tudta növelni forgalmát, hogy kevesebb állandó munkatárssal dolgoztak tavaly, mint egy évvel korábban. A cég beszámolója alapján 2017-ben 42 fő volt az átlagos statisztikai létszám, ez tízzel kevesebb, mint 2016-ban.

A vállalat üzemi szintű eredménye 56 százalékkal nőtt tavaly az előző évhez képest, meghaladta a 142 millió forntot. Szintén nagyot nőtt a nyereség, az adózott eredmény 124,4 millió forint volt, ami 53 százalékkal mmúlta felül az egy évvel korábbit.

A vállalat eredményességének javulását jól érzékelteti, hogy míg 2016-ban ezer forint bevételre 56 forintnyi adózott eredmény jutott, addig tavaly már 82 forint volt ez az érték. Elmondható az is, hogy jóval hatékonyabban dolgoztak az ACG munkatársai, hiszen ezer forint személyi jellegű ráfordításra 2016-ban 459, tavaly pedig 610 forintnyi adózott eredmény jutott.

Az árbevétel szempontjából jó évet zárt a Young&Rubicam Budapest is, a vállalat 1,53 milliárd forintos forgalmat ért el, ami 11 százalékos bővülést jelentett 2016-al összevetve. A cég az eredményességet tekintve már nem teljesített ilyen jó, az üzemi szintű eredmény a 2016-os közel 110 millió forintról 72 millióra esett vissza. Az adózott eredmény esetében még nagyobb volt a csökkenés, közel 100 millió forintról 20 millióra zuhant a nyereség. A Y&R kiegészítő melléklete szerint a múlt évben 42 millió forintot meghaladó értékvesztést számoltak el a száz százalékos tulajdonukban lévő Wunderman Kft. kapcsán.

Érdekesség, hogy a múlt évben mindkét jelentős reklámügynökségnél számottevő mértékben nőttek a személyi jellegű kiadások. Az ACG-nél például annak ellenére, hogy az átlagos statisztikai létszám csökkent, 15 százalékkal, közel 204 millió forintra bővültek a személyi jellegű kiadások. A Y&R-nél még nagyobb, 18 százalékos volt a növekedés ebben a mutatóban éves összevetésben, a társaság beszámolója szerint a személyi jellegű ráfordítások elérték a 425 millió forintot.

A következő napokban az mmonline.hu-n a hazai reklám- és médiapiac további meghatározó szereplőinek üzleti eredményeit bemutató összeállításokkal jelentkezünk majd.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...