- Hirdetés -

Erre figyelnek a fiatal szülők

|

Kiemelt hangsúlyt fektetnek a fiatal szülők a gyermekükkel közös minőségi időtöltésre – többek között ez a következtetés vonható le a POME megbízásából a Free Association által készített reprezentatív kutatásból.

A kutatásból kiderül, hogy a játszóház a fiatal családok egyik legkedveltebb helye, amely 20%-kal lekörözi az állatkertet, és 74%-kal a színházakat is, és majdnem felveszi a versenyt a tévénézéssel töltött idővel.

Szeretünk játszóházba járni

Az első nagy játszóházi kutatás során gyerekszínházzal, vidámparkkal, mozival vagy egyéb, gyerekbarát minősítéssel rendelkező helyekkel hasonlították össze a játszóházakat. Kiderült: a megkérdezettek 63%-a jár rendszeresen játszóházba gyermekeivel, legalább negyedévente egyszer. Ez az arány a többi szabadidős tevékenységhez képest viszonylag nagy, a játszóház mellett az állatkert van dobogós helyen a kedvenc időtöltések listáján (79%). A szülők a változatosságot is kedvelik, hiszen a megkérdezettek háromnegyede több játszóházban is járt már csemetéjével (73%).

Szülők és gyermekeik átlagosan 2 órát töltenek el a játszóházban, ez az idő majdhogynem felveszi a versenyt a tévézéssel töltött idővel. Ezt erősíti meg a Nielsen 2019-es évről készített TV piaci beszámolója, miszerint a 18-49-es korosztály – ahová a játszóházi kutatásban megkérdezett szülők is tartoznak – 3-3,5 órát tölt tévénézéssel. Ez azt jelenti, hogy a fiatal szülők hangsúlyt fektetnek a gyermekükkel közös minőségi időtöltésre.

A szülők új generációja

A kutatásból pontos képet kapunk a gyermekükkel játszóházba járó szülőkről, akikről bátran kijelenthetjük, hogy a szülők új generációját képviselik. Ők azok, akik – bár gyermekük van -, folytatják régi életüket: aktívak (50% kerékpározik, 28% síel a családdal), kulturálisan nyitottak (55% színházba jár), és zenei fesztiválokon is megfordulnak (32%). Az aktív kikapcsolódás híveként a játszóház tehát ideális választás számukra.

A játszóházban megforduló fiatal szülők a 31-41-es korosztály képviselői, többségük edukált (45%-a felsőfokú végzettségű) és tehetős, leginkább a fővárosban (25%), megyeszékhelyen (27%) és nagyobb városokban (27%) élnek. Szívesen használják a modern eszközöket mindennapi életük megkönnyítésére: sokat vásárolnak interneten (80%) és szívesen fizetnek mobillal (24%). Szívesen fogadnak szolgáltatás- vagy termékismertetőket (58%), ami jó hír a cégeknek, hiszen a játszóházakon keresztül egy igen jó vásárlóerővel bíró célcsoportot érhetnek el könnyedén.

Korai szoktatás, nagyobb siker

A kutatás szerint leginkább a 2 és 7 éves kor közötti gyermekeket találjuk a játszóházakban, ami azt jelenti, hogy a fiatal szülőket érhetjük el itt. A gyerekek korán megismerkednek a játszóház műfajjal, hiszen a válaszadók egyharmada már 1 éves kortól játszóházba viszi a gyereket (29%), így 2 éves korára a gyereknek természetessé válik a közösség és a közös játék. Kovács Andrea, a Budai Tanácsadó pszichológusa szerint ez egy jó gyakorlat, mert a gyermek egészséges fejlődése a mozgásfejlődésétől elválaszthatatlan. „A játszóházak jó lehetőséget kínálnak, hogy gyerekeink a fejlődésükhöz szükséges és a koruknak megfelelő optimális ingereket megkapják. A játszóházak – softplay, indoor playground – biztonságos keretek között kicsiknek és nagyoknak olyan mozgásformák kipróbálását és gyakorlását teszik lehetővé, amelyekre a mai gyerekeknek a természetes környezetben már csak nagyon korlátozottan van lehetősége. A változatos mozgásformák gyakorlása mellett próbára tehetik társas alkalmazkodásukat és kooperációs képességüket is” – összegzett a szakember.

A POME, a youth és young families marketing specialistája országosan 27 játszóházzal működik együtt, ahol havonta közel 150 000 látogatót érnek el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...