Erre készül idén az IAB Hungary Retail Media Munkacsoportja

Alaposan bekezdett az év elején az IAB Hungary Retail Media Munkacsoportja, teltházas eseményt rendeztek, fontos szakmai kiadványt jelentettek meg és komoly terveik vannak az év további részére is. Szabó Ákos, a Munkacsoport vezetője az mmonline.hu-nak beszélt többek között arról, hogy milyen témák részletesebb feldolgozásán dolgoznak és milyen projekteket, megjelenéseket terveznek.

Idén január 22-én a teltházas IAB Retail Media Caféval és az Omnichannel Retail Media Kalauz publikálásával indította az évet az IAB Hungary Retail Media Munkacsoportja, majd ezt követően is több esemény – mint például a Mediaspace.global retail media fókuszú rendezvénye, a Portfolio.hu Retail Day 2025 vagy a XXI. E-kereskedelmi Konferencia - aktív résztvevői voltak és lesznek. Több új tagot is üdvözölhettek soraikban már idén is, az ő integrálásuk folyamatban van.

„Nagyon nehéz tervezni a dolgokat akár csak középtávra is, mert ahogy szoktam mondani, tavaly szeptember óta olyan érzésem van, hogy a szekér, amit a megelőző félévben feltoltunk a dombra, elkezdett gyorsulva lefelé gurulni és nekem állandóan szaladnom kell utána. Folyamatban van az ismert hazai szereplők és az elérhető nemzetközi platformok kínálatának részletes feltérképezése, rajta vagyunk azon, hogy egyes omnichannel témákat, mint amilyen például a closed-loop attribúció, az e-kereskedelmi adatok integrációja vagy a retail media közösségi médiás vetületei, részleteiben is feldolgozzunk. Ezekhez már láthatóan nem lesznek elegendőek a munkacsoporton belüli erőforrások és keressük azokat a partnereket az IAB-n belül és azon kívül, akikkel közösen tudunk dolgozni. Emellett elkezdtünk dolgozni olyan speciális C-kategóriás vezetői témákon is, amiknek korábban a létezéséről sem nagyon volt elképzelésünk, menet közben estek ki a rendszerből” - mondta el Szabó Ákos.

A Retail Media Munkacsoport vezetője beszámolt arról is, hogy van legalább három olyan IAB Europe dokumentum, elsősorban a szabványokkal foglalkozók, amelyeknek a fordítása be van tervezve az idei év első felére. Emellett belépett az IAB Europe Retail Media Committee-be, így a magyar munkacsoport is most már képviselve van az IAB európai szakmai csúcsbizottságában is.

„Elkezdtem partnereket keresni olyan IAB által támogatott kampányokhoz, amiken keresztül jobban meg tudjuk tapasztalni és világítani a médiatípus működését és hasznosságát. Külön örömömre szolgál, hogy a közelmúlt rendezvényeinek és kommunikációjának eredményeképpen elindult az a folyamat, amire mindig is törekedtünk, hogy a piac egyes szereplőit kereslet-kínálat alapon össze tudjuk hozni és egyfajta üzleti matchmakerként konkrét projektek, kampányok létrejöttében tudjunk segédkezni. Ehhez további muníciót adhat egy tudástár fejlesztése, aminek az alapjait már az eddigi publikációink és az IAB Café szakmai anyagai már lefektették” - tette hozzá Szabó Ákos.