- Hirdetés -

Erre vágynak a vásárlók

|

A rengeteg lehetőséggel bombázott közönség folyamatosan vásárlási döntése egyszerűsítésére törekszik. Ennek érdekében a digitális technológia használatán kívül a mérvadó közösségek és más szakemberek véleményét veszik figyelembe a fogyasztók. Ugyanakkor kevesebb mint 20 százalékuk állítja, hogy hírességek vagy véleményvezérek miatt vásárol meg egy adott terméket – derül ki a PwC kutatásából.

A PwC nemzetközi kutatása több mint 21 000 online fogyasztójának viselkedését, szokásait és elvárásait térképezte fel, amely nemcsak a szórakozás és a média terén, hanem számos más területen is gyorsan alakuló fogyasztói magatartást mutat.

A digitális technológiával ma már nem csak vásárlást lehet lebonyolítani, forradalmi változáson megy keresztül például a szórakoztató és a médiatartalmak elérésének módja. Globális szinten a fogyasztók 38%-a legalább napi rendszerességgel használja a streaminget szórakozásra, a Z generációs fogyasztók körében pedig több mint 50% választja az internetes szórakozási formát.

A legfrissebb hírekről a fogyasztók negyede első körben a közösségi médián keresztül tájékozódik. Az itt megjelenő, a fogyasztók márkához való kapcsolódását lehetővé tévő reklámok a reklámhatékonyság tekintetében jelenleg a harmadik helyen állnak, az ezredfordulós generáció körében pedig ez a legnépszerűbb, a hagyományos televíziós reklámokat messze leköröző reklámozási forma.

Könnyebben elérhető, jobb élmények, költekező fogyasztók

A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a rengeteg lehetőséggel bombázott közönség folyamatosan vásárlási döntése egyszerűsítésére törekszik, melynek érdekében a digitális technológia használatán kívül a mérvadó közösségek és más szakemberek véleményét veszi figyelembe.

Arra a kérdésre válaszolva, hogy mi javíthatja az üzletekben történő vásárlás élményét, a felmérésben résztvevők első három helyen azt nevezték meg, hogy könnyen tudjanak eligazodni az üzletben, legyenek tájékozottak az eladók és egyszerű fizetési formák közül lehessen választani. A fogyasztók 61 százalékának vásárlási döntéseire az ösztönzés vagy a pozitív vásárlói visszajelzések útján hatással van a közösségi média. Ezzel ellentétben a fogyasztók kevesebb mint 20%-a állítja, hogy hírességek vagy véleményvezérek miatt vásárol meg egy adott terméket. A felmérésben résztvevők fele családja és barátai véleményére alapozva választ például utazásszervezőt.

„Számomra kérdés, hogy egyáltalán akarjuk-e hogy a vásárlás élmény legyen. Az idő egyre nagyobb kincs az emberek életében, és sokan nem a vásárlásban keressük az élményt. Úgy tűnik, hogy a fogyasztók egyre inkább azt értékelik, ha zökkenőmentesen és könnyen tudnak vásárolni, amit a cégek fizikai és digitális elemek együttes alkalmazásával tudnak biztosítani. Ezáltal a vásárlókkal kapcsolatban szerzett tapasztalatok jobban megtérülnek és a vállalkozások tartósabb eredményeket érhetnek el” – mondta Mekler Anita, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadás üzletágának cégtársa.

A fogyasztók kétharmada a hagyományostól eltérő egészségügyi szolgáltatásokat már inkább online módon veszi igénybe, például 75%-uk rendelkezik egészségtámogató alkalmazásokkal, melyek közül az edzésprogram, illetve egészségiállapot-ellenőrző appok a legnépszerűbbek. A felmérésben résztvevők több mint fele (51%-a) okostelefonnal fizeti a számláit és ugyanekkora az online pénzátutalást használók aránya. A PwC által végzett felmérés tíz éve alatt először látszik az, hogy a felmérésben részt vevő fogyasztók az egyéb mobileszközök helyett inkább okostelefonjaikat használják online vásárlásaikhoz, és a fogyasztók 24%-a heti rendszerességgel intézi okostelefonnal online vásárlásait.

A feltörekvő országokban nő a bolti mobilfizetés aránya. A legnagyobb növekedés Vietnamban figyelhető meg, ahol ez az arány egy év alatt 61%-ra változott, melyet 45%-kal a Közel-Kelet követ, globális szinten az elmúlt évben összességében 24% volt a növekedés. Az ázsiai országokban általában nagyobb a valószínűsége annak, hogy ez a fogyasztói magatartás a nyugati országoknál gyorsabban terjed.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...