- Hirdetés -

Erre készül a BMW

|

- Hirdetés -

Az Európai Bizottság támogatását élvező NEXT-E projekt konzorciumtagjai Magyarország mellett Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Horvátországban és Romániában építik ki a 252 darab gyorstöltő állomásból álló közép- és délkelet-európai infrastruktúrát.

 

Az Európai Bizottság 2017. június 23-án jelentette be, hogy az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF – Connecting Europe Facility) keretében 18,84 millió euróval támogatja a hálózatról tölthető járművek elterjedését célzó NEXT-E projektet, amely Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Szlovéniában, Horvátországban és Romániában összesen 222 darab 50 kW teljesítményű, többféle szabvány szerint használható gyorstöltővel, 30 darab villámgyors, 150 – 350 kW teljesítményű töltőoszloppal, egy intelligens központi járműtöltési hálózattal és számos TEN-T kiegészítő ággal építi ki Közép- és Délkelet-Európában a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik jövőbe mutató járműtöltési infrastruktúráját. A közlekedésfejlesztés témakörében benyújtott 349 darab pályázat közül a NEXT-E projekt azon 152 sikeres kezdeményezés egyike, amelyek együtt az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 7,5 milliárd euró összértékű támogatását élvezik.

 

A NEXT-E projekt a villamosipar, az autógyártás, valamint az olaj- és üzemanyag-szektor egyedülálló együttműködésének kiváló példája, amelynek célja egy olyan intelligens járműtöltési infrastruktúra kiépítése, amely gyártmánytól és szabványtól függetlenül mindegyik hálózatról tölthető gépkocsival kompatibilis, és így életképes háttértámogatásról biztosítja a belsőégésű erőforrással szerelt járművek alternatíváit. A konzorcium tagja a Szlovákiában, Csehországban, Magyarországon és Romániában is jelenlévő E.ON Group, a projekt által érintett mindegyik országban szereplő MOL-csoport, a horvátországi Hrvatska elektroprivreda villamosenergia-szolgáltató, a szlovéniai és a horvátországi PETROL töltőállomás-hálózat, valamint a Nissan és a BMW Group.

 

A NEXT-E projekt összefogja az érintett országok járműtöltési hálózatfejlesztési terveit és amellett, hogy a hosszú távon fenntartható töltőoszlopok telepítésére alapozva egy közös regionális infrastruktúrát épít ki, a megújuló erőforrásokban rejlő lehetőségek kiaknázását, innovatív üzleti megoldások létrehozását és egyedülálló felhasználói csomagok kidolgozását is szorgalmazza. A projekt az egyes országok közlekedésfejlesztésért felelős minisztériumaival és az Európai Bizottsággal szorosan egyeztetve valósul meg, a konzorcium négy iránymutató ágazatában felhalmozott tapasztalatok lehető leghatékonyabb alkalmazása mentén.

 

A projekt a legjobban kidolgozott, hosszú távon fenntartható infrastruktúra-stratégiákat, a leggazdaságosabb töltési lehetőségeket és a leginkább ügyfélközpontú kiegészítő szolgáltatásokat részesíti előnyben, hogy az egyszerűen és kényelmesen használható hálózat tovább fokozza az elektromos autózás élményét és népszerűségét. A járműtöltési hálózat és a hozzá kapcsolódó intelligens kommunikációs technológia részleteit bemutató tervek kidolgozása után a gyors és a villámgyors töltők kifejlesztésére, tesztelésére és telepítésére is sor kerül. Az idén indult projekttel már kezdetét vette a konzorcium tagjai közötti többéves együttműködés, amelynek előirányzott céljai a tervek szerint 2020. december 31-ig kézzelfogható valósággá válnak.

 

A BMW Group az elektromos mobilitásra és a hosszú távon fenntartható technológiákra vállalati stratégiája egyik legfontosabb alappilléreként tekint. A BMW Group a személyes mobilitás jövőjének elsőszámú úttörője, aki a BMW i divízió termékeivel és a BMW iPerformance modellpaletta tagjaival a világ legsikeresebb, alternatív hajtáslánccal szerelt gépkocsikat gyártó vállalata. BMW i részlegével a BMW Group minden részletre kiterjedő alapossággal közelíti meg a jövő járműtechnológiáinak kérdéskörét: maximális hatékonyság szerint megtervezett koncepcióival és interaktív járműkapcsolatokat kínáló mobilitási szolgáltatásaival a BMW i divízió a hosszú távú fenntarthatóság prémium szintű újraértelmezését váltja valóra. A részleg a nagyvárosi környezetbe tervezett, tisztán elektromos meghajtású BMW i3 modellel, a BMW i8 plug-in hibrid sportautóval és a BMW iPerformance modellekkel a világ 54 országában van jelen. A BMW i és a BMW iPerformance gépkocsik a sajtóközleményben említett közép- és délkelet-európai országok mindegyikében kulcsfontosságú szerepet játszanak a vállalatcsoport több éve tartó, folyamatosan megújuló értékesítési sikertörténetében. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek mezőnyében jelenleg a BMW Group kínálja ügyfeleinek a legszélesebb portfóliót: a BMW i3 tisztán elektromos kisautó és a BMW i8 plug-in hibrid sportautó mellett elérhető a BMW 225xe iPerformance, a BMW 330e iPerformance, a BMW X5 xDrive40e iPerformance, a hosszított tengelytávolságú karosszéria-változatban is megrendelhető BMW 740e iPerformance, a 2017 elején bemutatott BMW 530e iPerformance és az első plug-in hibrid MINI, a MINI Cooper S E Countryman ALL4. A BMW Group elkötelezett az elektromos mobilitás és a hosszú távú fenntarthatóság mellett, a paletta éppen ezért az elkövetkező években a BMW i8 Spyder modellel, valamint a tisztán elektromos meghajtású MINI-vel és az ugyancsak zéró emissziót kínáló BMW X3 modellel bővül.

 

 

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar szakemberekkel erősít a Diageo

Új vezetőt és brand managereket nevezett ki a Diageo kelet-európai marketing csapata. A szakemberek a vállalat budapesti központjából látják el a Diageo által forgalmazott alkoholos ital márkák marketingkommunikációjával és termékinnovációval kapcsolatos feladatokat a kelet-európai...

Huszonötödik évadával jön a díjnyertes sorozat

Hosszabb böjt és pár különkiadás után végre teljes évaddal térnek vissza a nyomdafestéket nem tűrő kisiskolások. Februártól a Comedy Central nézői is bekapcsolódhatnak a többszörös Emmy-díjas sorozat, a South Park 25. évadjába, mindjárt az...

Duplázott a Volkswagen az e-járművek kiszállításában

A tavalyi évben a vállalat minden eddiginél több, összesen 369 000 (2020-hoz viszonyítva + 73 %) elektromos járművet adott át ügyfeleinek, ezek közül 106 000 (2020-hoz viszonyítva + 33 %) hálózatról tölthető (plug-in) hibrid...

Új hírközlési szabályokról tájékoztat az NMHH

A hazai hírközlési szabályok legfontosabb módosításait összegezi a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) fogyasztói tájékoztató aloldala, az nmhh.hu/hirkozlesiszabalyok. Néhány fontosabb változásról a hatóság már korábban beszámolt, ebben a közleményben pedig további újdonságokat mutat...

Átalakulás vár a legtöbb iparágra

A megosztott főkönyvi megoldások jelenlegi helyzetét leginkább az internet '90-es években betöltött szerepéhez lehetne hasonlítani: a Deloitte szakértői szerint a blokklánc technológia alapvetően változtatja meg a telekommunikáció, média és szórakoztatás, termelés, egészségügy és kereskedelem...

Rekorddal zárta az évet az AutoWallis

Stratégiai terveivel összhangban minden téren rekordot döntött az AutoWallis értékesítése 2021-ben. A régió 14 országában jelenlévő csoport megháromszorozva előző évi számait, több mint 25 ezer gépjárművet adott el tavaly. Ebből több mint duplájára, 8,5...

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Online marketing: erre kell figyelni idén

Három meghatározó trend alakíthatja az idei évben az online marketinget: a videók előtérbe kerülése mellett az arc felvállalása és a 360 fokos marketingeszközök kerülhetnek középpontba 2022-ben. Napjainkban a hirdetéseknél már nemcsak a klasszikus értelemben...

Magyar szakemberekkel erősít a Diageo

Új vezetőt és brand managereket nevezett ki a Diageo kelet-európai marketing csapata. A szakemberek a vállalat budapesti központjából látják el a Diageo által forgalmazott alkoholos ital márkák marketingkommunikációjával és termékinnovációval kapcsolatos feladatokat a kelet-európai...

Huszonötödik évadával jön a díjnyertes sorozat

Hosszabb böjt és pár különkiadás után végre teljes évaddal térnek vissza a nyomdafestéket nem tűrő kisiskolások. Februártól a Comedy Central nézői is bekapcsolódhatnak a többszörös Emmy-díjas sorozat, a South Park 25. évadjába, mindjárt az...

Duplázott a Volkswagen az e-járművek kiszállításában

A tavalyi évben a vállalat minden eddiginél több, összesen 369 000 (2020-hoz viszonyítva + 73 %) elektromos járművet adott át ügyfeleinek, ezek közül 106 000 (2020-hoz viszonyítva + 33 %) hálózatról tölthető (plug-in) hibrid...

Új hírközlési szabályokról tájékoztat az NMHH

A hazai hírközlési szabályok legfontosabb módosításait összegezi a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) fogyasztói tájékoztató aloldala, az nmhh.hu/hirkozlesiszabalyok. Néhány fontosabb változásról a hatóság már korábban beszámolt, ebben a közleményben pedig további újdonságokat mutat...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA