- Hirdetés -

Erre készül a BMW

|

- Hirdetés -

Az Európai Bizottság támogatását élvező NEXT-E projekt konzorciumtagjai Magyarország mellett Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Horvátországban és Romániában építik ki a 252 darab gyorstöltő állomásból álló közép- és délkelet-európai infrastruktúrát.

 

Az Európai Bizottság 2017. június 23-án jelentette be, hogy az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF – Connecting Europe Facility) keretében 18,84 millió euróval támogatja a hálózatról tölthető járművek elterjedését célzó NEXT-E projektet, amely Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Szlovéniában, Horvátországban és Romániában összesen 222 darab 50 kW teljesítményű, többféle szabvány szerint használható gyorstöltővel, 30 darab villámgyors, 150 – 350 kW teljesítményű töltőoszloppal, egy intelligens központi járműtöltési hálózattal és számos TEN-T kiegészítő ággal építi ki Közép- és Délkelet-Európában a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik jövőbe mutató járműtöltési infrastruktúráját. A közlekedésfejlesztés témakörében benyújtott 349 darab pályázat közül a NEXT-E projekt azon 152 sikeres kezdeményezés egyike, amelyek együtt az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 7,5 milliárd euró összértékű támogatását élvezik.

 

A NEXT-E projekt a villamosipar, az autógyártás, valamint az olaj- és üzemanyag-szektor egyedülálló együttműködésének kiváló példája, amelynek célja egy olyan intelligens járműtöltési infrastruktúra kiépítése, amely gyártmánytól és szabványtól függetlenül mindegyik hálózatról tölthető gépkocsival kompatibilis, és így életképes háttértámogatásról biztosítja a belsőégésű erőforrással szerelt járművek alternatíváit. A konzorcium tagja a Szlovákiában, Csehországban, Magyarországon és Romániában is jelenlévő E.ON Group, a projekt által érintett mindegyik országban szereplő MOL-csoport, a horvátországi Hrvatska elektroprivreda villamosenergia-szolgáltató, a szlovéniai és a horvátországi PETROL töltőállomás-hálózat, valamint a Nissan és a BMW Group.

 

A NEXT-E projekt összefogja az érintett országok járműtöltési hálózatfejlesztési terveit és amellett, hogy a hosszú távon fenntartható töltőoszlopok telepítésére alapozva egy közös regionális infrastruktúrát épít ki, a megújuló erőforrásokban rejlő lehetőségek kiaknázását, innovatív üzleti megoldások létrehozását és egyedülálló felhasználói csomagok kidolgozását is szorgalmazza. A projekt az egyes országok közlekedésfejlesztésért felelős minisztériumaival és az Európai Bizottsággal szorosan egyeztetve valósul meg, a konzorcium négy iránymutató ágazatában felhalmozott tapasztalatok lehető leghatékonyabb alkalmazása mentén.

 

A projekt a legjobban kidolgozott, hosszú távon fenntartható infrastruktúra-stratégiákat, a leggazdaságosabb töltési lehetőségeket és a leginkább ügyfélközpontú kiegészítő szolgáltatásokat részesíti előnyben, hogy az egyszerűen és kényelmesen használható hálózat tovább fokozza az elektromos autózás élményét és népszerűségét. A járműtöltési hálózat és a hozzá kapcsolódó intelligens kommunikációs technológia részleteit bemutató tervek kidolgozása után a gyors és a villámgyors töltők kifejlesztésére, tesztelésére és telepítésére is sor kerül. Az idén indult projekttel már kezdetét vette a konzorcium tagjai közötti többéves együttműködés, amelynek előirányzott céljai a tervek szerint 2020. december 31-ig kézzelfogható valósággá válnak.

 

A BMW Group az elektromos mobilitásra és a hosszú távon fenntartható technológiákra vállalati stratégiája egyik legfontosabb alappilléreként tekint. A BMW Group a személyes mobilitás jövőjének elsőszámú úttörője, aki a BMW i divízió termékeivel és a BMW iPerformance modellpaletta tagjaival a világ legsikeresebb, alternatív hajtáslánccal szerelt gépkocsikat gyártó vállalata. BMW i részlegével a BMW Group minden részletre kiterjedő alapossággal közelíti meg a jövő járműtechnológiáinak kérdéskörét: maximális hatékonyság szerint megtervezett koncepcióival és interaktív járműkapcsolatokat kínáló mobilitási szolgáltatásaival a BMW i divízió a hosszú távú fenntarthatóság prémium szintű újraértelmezését váltja valóra. A részleg a nagyvárosi környezetbe tervezett, tisztán elektromos meghajtású BMW i3 modellel, a BMW i8 plug-in hibrid sportautóval és a BMW iPerformance modellekkel a világ 54 országában van jelen. A BMW i és a BMW iPerformance gépkocsik a sajtóközleményben említett közép- és délkelet-európai országok mindegyikében kulcsfontosságú szerepet játszanak a vállalatcsoport több éve tartó, folyamatosan megújuló értékesítési sikertörténetében. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek mezőnyében jelenleg a BMW Group kínálja ügyfeleinek a legszélesebb portfóliót: a BMW i3 tisztán elektromos kisautó és a BMW i8 plug-in hibrid sportautó mellett elérhető a BMW 225xe iPerformance, a BMW 330e iPerformance, a BMW X5 xDrive40e iPerformance, a hosszított tengelytávolságú karosszéria-változatban is megrendelhető BMW 740e iPerformance, a 2017 elején bemutatott BMW 530e iPerformance és az első plug-in hibrid MINI, a MINI Cooper S E Countryman ALL4. A BMW Group elkötelezett az elektromos mobilitás és a hosszú távú fenntarthatóság mellett, a paletta éppen ezért az elkövetkező években a BMW i8 Spyder modellel, valamint a tisztán elektromos meghajtású MINI-vel és az ugyancsak zéró emissziót kínáló BMW X3 modellel bővül.

 

 

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Fesztiválokon keresnek munkát a fiatalok

Állásbörze egy kilencvenezres fesztiválon? Miért ne?! Több ezer pályakezdő, tizenhárom úttörő munkáltató és rengeteg felejthetetlen élmény - ilyen egy igazi Z generációs szakmai esemény, a Zyntern Karrier Zóna az EFOTT-on. A fiatalokat nemcsak elkötelezni...

Infláció: Mi legyen a megtakarításokkal?

Jelentős fordulattal kell szembenézniük a takarékoskodóknak: szemben az elmúlt évek kedvező helyzetével, az idén a részvénypiacok kiábrándítóan teljesítettek, az elmúlt 50 év legrosszabb első félévén vannak túl a fejlett piacok. Közben meredek emelkedőn van...

Újabb magyar termékekkel bővült a Lidl kínálata

Magyarország különböző tájegységeiről érkező, kiváló minőségű zöldségekkel és gyümölcsökkel bővült a Lidl Magyarország Hazánk Kincsei termékcsaládja. Az áruházlánc célja, hogy ezáltal is tovább erősítse a hazai zöldség-gyümölcs ágazatot, támogassa a magyar termelőket és hozzájáruljon...

Többe kerülhet az iskolakezdés

Az infláció az iskolakezdésre is hatással van, a szülőknek a korábbinál nagyobb kiadásokkal kell számolniuk. Országosan az iskolanyitáshoz kötődő kiadások több mint 17 százalékát adja a tanuláshoz elengedhetetlen füzetekhez, papírárukhoz, rajzlapokhoz köthető forgalom, ezek...

Nők, akik megváltoztatták az informatikát

Azt gondolhatnánk, hogy az informatika nagy alakjai között csak nagy tudású, tekintélyes férfiak vannak, mintha az informatika nem nőknek való tudomány lenne. Pedig biológiailag semmivel sem alkalmasabbak a férfiak erre a szakmára, mint a...

Túl keveset isznak a magyarok

A fogyasztók többsége tisztában van az ajánlott napi folyadékmennyiség mértékével, ám jelentős hányaduk mégis a javasoltnál kevesebb folyadékot visz be a szervezetébe a Szentkirályi Magyarország megbízásából készült friss kutatás szerint. A Magyar Dietetikusok Országos...

Új trend a futárpiacon

A kiszállítási piacon látványosan nő a nagyméretű termékek rendeléseinek száma, amelyek kézbesítése speciális logisztikai megoldást igényel. A vásárlói igényeknek megfelelően, az élelmiszerek, friss-és melegételek kiszállítása mellett tovább növeli e-kereskedelmi kézbesítési portfólióját az okoslogisztikai megoldásokat...

Díjat nyert az OPPO okosmobilja

Az OPPO okoseszköz gyártó két kategóriában is megkapta a Best Product elismerést a világ legrangosabb audiovizuális és mobilelektronikai szakmai médiumainak díjátadóján. Idén a márka csúcskategóriás zászlóshajója, az OPPO Find X5 Pro nyerte el a...

Így indítja az őszt a TV2

Szeptember 3-án indítja az őszi tévés főszezont a TV2, az idén 25 éves csatorna többek között születésnapi show-val, a Sztárban Sztár leszek! új évadával és egy párkereső reality-vel készült erre az időszakra. A TV2...

Kicsit drágábban mobilozhatunk

Elsősorban a legolcsóbb, többletszolgáltatást is tartalmazó díjcsomagok ára emelkedett a hazai mobilszolgáltatóknál – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elemzéséből.A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen vizsgálja a mobilpiac változásait....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Idén is díjazzák a közösségi média sztárjait

Hatodik alkalommal díjazzák a közösségi média legnagyobb hazai sztárjait a JOY Social Media Awardon (JOY SMA). A közönség egy hónapon keresztül szavazhat a hét kategóriában induló 28 jelöltre. Új kategória idén a #képernyőkedvence, valamint...

Fesztiválokon keresnek munkát a fiatalok

Állásbörze egy kilencvenezres fesztiválon? Miért ne?! Több ezer pályakezdő, tizenhárom úttörő munkáltató és rengeteg felejthetetlen élmény - ilyen egy igazi Z generációs szakmai esemény, a Zyntern Karrier Zóna az EFOTT-on. A fiatalokat nemcsak elkötelezni...

Infláció: Mi legyen a megtakarításokkal?

Jelentős fordulattal kell szembenézniük a takarékoskodóknak: szemben az elmúlt évek kedvező helyzetével, az idén a részvénypiacok kiábrándítóan teljesítettek, az elmúlt 50 év legrosszabb első félévén vannak túl a fejlett piacok. Közben meredek emelkedőn van...

Újabb magyar termékekkel bővült a Lidl kínálata

Magyarország különböző tájegységeiről érkező, kiváló minőségű zöldségekkel és gyümölcsökkel bővült a Lidl Magyarország Hazánk Kincsei termékcsaládja. Az áruházlánc célja, hogy ezáltal is tovább erősítse a hazai zöldség-gyümölcs ágazatot, támogassa a magyar termelőket és hozzájáruljon...

Többe kerülhet az iskolakezdés

Az infláció az iskolakezdésre is hatással van, a szülőknek a korábbinál nagyobb kiadásokkal kell számolniuk. Országosan az iskolanyitáshoz kötődő kiadások több mint 17 százalékát adja a tanuláshoz elengedhetetlen füzetekhez, papírárukhoz, rajzlapokhoz köthető forgalom, ezek...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....