Járattörlés, elveszett poggyász, információhiány – ezek aggasztják leginkább a fiatal magyar utazókat a Kiwi.com régiós reprezentatív felmérése szerint. A járattörlések miatt hazánk fiataljai különösen aggódnak. Ezzel szemben az online check-in kihagyása miatti esetleges ráfizetés vagy a járattörlések után járó visszatérítés sokkal kevésbé foglalkoztatja a magyar Z generáció felnőtt tagjait és az Y-okat, mint a cseh, lengyel, román és szlovák megkérdezetteket.
Olyan nyáron vagyunk túl, amikor a járattörlések- és késések gyakoriak voltak. Van ami tervezhetetlen, míg van, ami igenis tervezhető, ha repülésről van szó. Mielőtt a Kiwi.com bevezette volna továbbfejlesztett garancia programját Magyarországon, Csehországban, Lengyelországban, Romániában és Szlovákiában, megkérdezte az ott élő fiatalokat, hogy mi miatt aggódnak az utazás tervezésekor és az utazás során.
A magyar 18 és 37 év köztiek a régióban megkérdezett országok hasonló korosztályához képest messze jobban aggódnak amiatt, hogyan jutnak el a célállomásukra vagy haza, ha törlik a járatukat. Utánunk a cseh fiatalok körében a 2. legmagasabb az esetleges járattörlések miatt izgulók aránya. A román fiatalok állnak a leglazábban ehhez a kérdéshez.
A járattörlések után az elveszett poggyász kérdése foglalkoztatja leginkább honfitársainkat, mintegy 35% aggódik amiatt, hogy nem lesz mit felvennie vagy itthon később kapja csak meg a csomagját. Ugyan ez a második legtöbbet említett stresszfaktor nálunk, ha repülésről van szó, de messze kevésbé aggódnak emiatt a magyar fiatalok, mint a régió többi megkérdezett országában. A cseh fiatalok körében például 46% ez az arány.
Az átlagnál inkább foglalkoztatja azonban a felmérésbe bevont magyarokat (minden harmadikat) az, hogy úgy érzik, hogy nem rendelkeznek minden információval, dokumentummal, ami az utazáshoz szükséges. Ugyanez vonatkozik magára a repülőjegyfoglalási procedúrára is. A régiós átlagnál több magyar fiatal tanácstalan amiatt, hogy vajon hol érdemes keresnie, hol találhatja meg a legolcsóbb lehetőséget.
Az említett többi országhoz képest azonban a magyar fiatalok aggódnak a legkevésbé amiatt, hogy nem kapnak visszatérítést, ha törlik a járatukat. Persze így is a felmérésben részt vevő magyarok 28%-át foglalkoztatja ez a kérdés, de csak összehasonlításképp: a szlovák megkérdezettek körében 38% ez az arány.
Különösen bízunk magunkban a becsekkolás kapcsán, hiszen míg az online check-in lemaradásáról és emiatt a ráfizetéstől átlagosan minden ötödik megkérdezett tart, addig a magyar fiataloknak pusztán a 12%-a.
A Kiwi.com igyekszik a repülőjegy-foglalás során felmerülő főbb problémák megoldására. Éppen ezért továbbfejlesztette zászlóshajó termékét, a Kiwi.com Garanciát. A garancia a foglalás pillanatától elérhető kreditet biztosít ügyfeleinek, amely járattörlés vagy nagyobb fennakadás esetén azonnal igénybe vehető. E szolgáltatás keretében a Kiwi.com automatikusan becsekkolja az ügyfeleket, és így nem kell aggódniuk amiatt, hogy lekésik a légitársaság online utasfelvételre biztosított idősávját. Ha a Kiwi.com nem tud garanciával együtt a légitársasággal megegyező vagy kedvezőbb árat kínálni egy járatért, akkor felajánlja az ügyfeleinek, hogy átirányítja őket a légitársasághoz.