- Hirdetés -

Ez hiányzik az álláshirdetésekből

|

A munkavállalók mellett a vállalatoknak is szükségük van az iparágon belüli aktuális fizetésekre vonatkozó információkra. Ez a tudás jelentősen hozzájárulhat a hatékony munkaerő-gazdálkodáshoz, a meglévő kollégák megtartása mellett az új tehetségek megszerzéséhez. Ennek támogatására készített most átfogó elemzést a Profession Services.

A Profession Services összeállította és nyilvánossá tette első iparági benchmark kiadványát, amely ingyenesen elérhető bárki számára. Az elemzés célja pontos képet adni a különböző iparági szereplőknek saját szektoruk jelenlegi helyzetéről, trendjeiről, bérezéséről, valamint a munkaerőpiac aktuális állásáról.

A bérezés kérdése egyre fontosabbá válik a vállalatok és a jelöltek számára is. A Profession.hu tavaly év végi reprezentatív felméréséből kiderült, hogy a munkavállalók számára a fizetés mértéke a legfontosabb motiváló tényező. Ebből adódóan az álláshirdetés egyik sarkalatos része az adott pozícióval járó fizetés, amely alapján a potenciális jelölt tájékozódhat. Ennek elmaradása a munkavállalók csaknem 70% számára a legnagyobb problémát jelenti a keresés során.

„A bérezést tartalmazó hirdetések esetében jelentős növekedést tapasztalunk a jelentkezések számában fizikai, illetve szellemi pozíciókra egyaránt. Jelenleg egy olyan munkaerőpiaci környezetben vagyunk, ahol a vállalatoknak tudatosabban kell a toborzásra fókuszálni, gyorsan kell döntést hozni és ajánlatot adni a megfelelő jelölteknek, hogy versenyképesek legyenek a munkavállalókért folytatott küzdelemben” – magyarázza a bértranszparencia egyik fő előnyét Szigeti Nikoletta, a Profession Services üzletágvezetője.

Ahhoz, hogy a vállalatok reális béreket tudjanak megadni hirdetéseikben, szükséges az adott iparág aktuális helyzetének, trendjeinek, bérezésének minél pontosabb ismerete. Ennek támogatására hozta létre az állásportál a bér benchmark kiadványát, amely mostantól negyedévente jelenik meg egy-egy szektorra vonatkozóan aktuális munkaerőpiaci adatokkal: országos átlag bruttó bérek szakterületenként, eltérő szakmai tapasztalatonként, valamint az adatbázisban elérhető potenciális jelöltek és a releváns kategóriában aktivált álláshirdetések számával. A kiadványban szereplő információk a toborzási folyamatban felmerülő döntési helyzetekben nyújthatnak segítséget a szektor vezetőinek, HR szakértőinek.

„A partnereink által hirdetett pozíciókból származó adatokat monitorozzuk, valamint elemezzük a rendkívül nagy elemszámú munkavállalói adatbázis alapján az álláskeresési szokásokat is. Ezekből statisztikailag valid adatokat lehet leszűrni. Szolgáltatóként felelősségünknek tartjuk, hogy alaptevékenységünk mellett hiteles adatokból származó statisztikákat osszunk meg ügyfeleinkkel, olyan információkat, trendeket bemutatva számukra a munkaerőpiacról, amelyek ismeretében a lehető legjobb döntéseket hozhatják meg a HR területen dolgozó szakemberek” – mondja a kiadványról a Profession Services üzletágvezetője.

A kiadványsorozat első példánya a logisztikai szektort mutatja be szellemi és fizikai munkakörökre vonatkozó adatokkal, lefedve az anyaggazdálkodás, beszerzés, ellátási lánc, flottakezelés, fuvarszervezés, szállítmányozás mellett a raktáros és targoncás területeket is. A pozíciókhoz kapcsolódóan bérinformációkat közöl junior, medior és vezetői szinten is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...