- Hirdetés -

Ez lehet az online csalók kedvenc időszaka

|

A Black Friday és a karácsonyi ajándékvásárlás időszaka hagyományosan az év legnagyobb online vásárlási hullámát hozza el. Az elmúlt években az e-kereskedelem robbanásszerű növekedést mutatott, de az év végi akciók idején és az ünnepi időszak heteiben a rendelések száma a legmagasabb az év során. A netes vásárlás egyszerűsége és gyorsasága azonban nemcsak a vásárlók számára, hanem az online csalóknak is nagy lehetőségeket jelent. Van megoldás a biztonságra.

A Yettel országos reprezentatív kutatása szerint évről évre nő azok száma, akik „kizárólag” vagy „nagyrészt online” tervezik megvenni a karácsonyi ajándékokat – idén már tízből négyen vásárolnak így. Az online vásárlók 55%-a időmegtakarítás miatt választja ezt a módszert, 46%-uk kizárólag így éri el a kiválasztott terméket vagy ajándékot, szintén a válaszadók közel fele a zsúfoltságot, tömeget szeretné elkerülni az online vásárlás segítségével. A netes vásárlók 45%-a a kényelem miatt választja az internetet és minden harmadik netes vásárlót az így elérhető alacsonyabb árak vonzzák. A számos pozitívum mellett, amit az online rendelés és csomagkézbesítés kínál, a megnövekedett tranzakciószám a kibertámadások és online csalások számára is nagyobb teret enged. Fontos, hogy a vásárlók tudatosak és elővigyázatosak legyenek kattintásaik során, különösen igaz ez az év végi feladatokkal és plusz teendőkkel teli időszakban, amikor a figyelmünk a szokásosnál is jobban megoszlik.

A leggyakoribb online csalási formák, amelyekre érdemes figyelni:

Megtévesztő SMS-ek csomag érkezéséről vagy nyereményről – Hamis linkekkel csalják ki az áldozatok adatait, vagy kérnek kisebb összegeket „csomagkezelési díjként”.

Hamis webáruházak – Akár nagy márkák weboldalaival azonos megjelenésű, de csalók által üzemeltetett weboldalak, ahol a megrendelés és fizetés után a vásárló sem árut nem kap, sem a kifizetett pénzét nem látja viszont; rosszabb esetben a bankkártya adatokat is megszerzik a csalók, ami további visszaélésre ad lehetőséget számukra.

Közösségi médiában vagy online hirdetésen keresztüli megtévesztés – Hihetetlenül nagy akcióval hirdetett termékek, amelyek mögött gyakran semmilyen valós szolgáltatás nincs.

Adathalász e-mailek – Banki, telekommunikációs vagy közműszolgáltatói értesítésnek álcázott üzenetek, amelyek révén érzékeny adatokat próbálnak megszerezni a csalók.

Telefonos csalások – Olyan hívások, amelyek során az „ügyintéző” a vásárló bankkártyájához vagy személyes adataihoz kér hozzáférést.

Hogyan védekezhetünk az online fenyegetések ellen?

A tudatosság és az óvatosság kulcsfontosságú. Például, ha várunk is csomagot, a kézbesítési értesítéseket kezeljük figyelmesen, hogy nem egy csaló üzenet férkőzött-e a várt információk közé. A tudatosság mellett érdemes az elérhető technológiai védelemre is támaszkodni. A Yettel NetPajzs megoldás kifejezetten az online biztonságra fókuszál, hatékony védelmet nyújt az adathalász támadások ellen a mobilszolgáltató hálózatát használó előfizetők számára. Ráadásul ez a szolgáltatás az első hónapban ingyenes, azt követően pedig havonta egy kávé árának megfelelő összegért aktív védelemmel látja el a felhasználókat a Yettel hálózatán.

Ne hagyjuk, hogy az ünnepi készülődés bosszúságot okozzon – legyünk résen, és gondoskodjunk a biztonságunkról!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...