Minden befektetés rizikóval jár, éppen ezért szükséges a kockázat minimalizálására törekedni. Egy marketing kampány pedig csak akkor lehet sikeres, ha alapos tervezés áll mögötte. De pontosan milyen marketing módszerekkel lehet napjainkban hasítani a piacon? Íme az 5 leghatékonyabb! (x)
PPC hirdetések
A PPC (Pay-Per-Click) hirdetések hallatán sokaknak elsőre a Google Ads kifejezés ugrik be, azonban a PPC alapvetően csak egy hirdetési modell. Lényege, hogy a hirdető csakis akkor fizet, amikor valaki rákattintott a hirdetésére. Akár a Google-ben keres a felhasználó akár kedvenc weboldalait vagy a közösségi médiát böngészi, számtalan PPC hirdetéssel találkozhat.
Milyen megtérülés várható?
- A Google statisztikái szerint 1 elköltött dollár után átlagosan 2 dollár a hirdető cégek átlagos árbevétele. Persze a hirdetések szövegein és a használt képeken, illetve a célközönség szakszerű megcélzásán rengeteg múlik. A PPC hirdetések pénznyelők is lehetnek, de szakértő kezekre bízva garantáltan segítik a vállalkozások növekedését.
PPC számokban
- 2020-ban világszerte a vállalkozások 110 milliárd dollárt költöttek PPC hirdetésekre.
- Értékesítési arányokat tekintve a PPC hirdetések a harmadik helyen állnak a marketing eszközök listáján.
- Átlagosan 11,38% az átkattintási arány, azaz 100 emberből kb. 11-en kattintanak rá az adott hirdetésre.
SEO, azaz keresőoptimalizálás
Keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization) segítségével a Google organikus találatai között vívhatod ki céged számára az előnyös helyezéseket. Mivel a SEO hosszú távon biztosít ingyenes forgalmat, ezért a PPC kampányokkal ellentétben itt akár 6-12 hónapot is várni kell az eredményekre, utána viszont már releváns, stabil forgalom fog érkezni az oldaladra. Tudásintenzív marketing eszköz, így vagy a saját idődet (és tudásod) kell befektetni, vagy megfelelő szakértőt megbíznod. Egy jól felépített SEO projekt minimum néhány millió forintba kerül éves szinten, így ez a megoldás inkább a közepes- és nagyvállalatok részére jelent igazán jó lehetőséget.
Milyen megtérülés várható?
- Profi SEO kampánnyal határ a csillagos ég. Alapos kulcsszókutatással, technikai SEO-val, linképítéssel és saját blog cikkek írásával átlagosan 293,6%-kal növelhető egy cég organikus forgalma.
SEO statisztika
- A böngészések 68%-a mindig keresőmotor használatával kezdődik.
- Jelenleg a Google a keresőmotor piac 92.27%-át uralja.
- 100-ból 75 ember csakis a Google első 10 organikus találatát tekinti meg, azaz soha nem lép át a második oldalra.
Organikus közösségi média kampány
Ha pénz helyett leginkább időt és energiát fektetnél be, többek között Facebookon és Instagramon is ingyenes forgalmat generálhatsz. A közösségi média platformokon hatékonyan építhetsz közösséget a vállalkozásod értékeivel azonosuló egyénekkel. Sőt, a közönséget a tartalomgyártásba is bevonhatod, ha időnként a beérkezett tartalmak közül posztolod a legjobbakat. Emellett a brandépítést tekitnve az egyedi hastagek írása is rengeteget segíthet.
Milyen megtérülés várható?
- Mivel itt csak a tartalomkészítés kiszervezése esetén kell fizetned, ezért a befektetett időd értékét fontos alaposan megbecsülnöd. Minél többet dolgozol a posztok minőségén, annál több embert érhetsz el, akik ügyfelekké és vásárlókká válhatnak a jövőben.
Közösségi média mutatók
- Az organikus Facebook posztok átlagosan az oldalt kedvelők 5,2%-át érik el.
- A videók a legnépszerűbb tartalmak, amelyek átlagosan 6.02%-os engagement rate mutatóval rendelkeznek, azaz minden 6. ember kedveli a bejegyzést vagy kommentel alá.
- Facebookon naponta átlagosan 36 percet, Instagramon pedig 30 percet töltenek el a felhasználók.
E-mail marketing
B2B és B2C vállalkozások számára egyaránt hasznos új ügyfelek szerzésére és a remarketing ajánlatok küldésére is. Habár sokan már egy évtizede is temették az e-mail marketinget, de a közösségi média után még mindig a második helyen áll a legnépszerűbb értékesítési csatornák listáján. Sőt, az e-mail a mai napig a legszemélyesebb megkeresési forma, amivel a vállalkozások új ügyfeleket szerezhetnek.
Milyen megtérülés várható?
- Nemzetközi marketing felmérések szerint 1 befektetett dollár után 38 dolláros nyereségre lehet számítani. Persze ez csakis profi marketingesek segítségével valósítható meg, hiszen szakértők nélkül akár teljes bukás is lehet a befektetés.
Email marketing számokban
- Az e-mailes megkeresések hatására a vásárlók 138%-kal többet költenek, mint azok, akik nem kapnak e-mailben ajánlatokat.
- A B2B szakemberek 31%-a szerint az e-mail hírlevelek küldése a legjobb módja az ügyfelekkel való kapcsolattartásnak.
- A szegmentált, azaz a célközönséget különböző csoportokra osztó e-mail kampányok 50%-kal nagyobb átkattintási arányt (CTR) generálnak, mint a teljes közönség felé küldött üzenetek.
Tartalomgyártás saját weboldalra
Egy vállalkozás legfontosabb referenciája még mindig a saját weboldala. A lehetőségek száma pedig végtelen, hiszen blogbejegyzések és videó kurzusok, illetve bármilyen egyedi tartalom megjeleníthető a céges honlapokon. Precízen a célközönségre szabott tartalmakkal pedig folyamatosan releváns forgalom érkezik a weboldalra.
Milyen megtérülés várható?
- Minden a tartalmak minőségén múlik. Akár a szolgáltatásaid landing oldalaira írsz értékesítési szöveget, akár hasznos cikkeket vagy oktatóvideókat készítesz, a közönséged a tartalmaid színvonala alapján dönt a lehetséges vásárlással kapcsolatban.
Tartalommarketing statisztika
- Az első benyomás kialakítása 94%-ban a webdesignon múlik.
- Átlagosan egy látogató tudat alatt már 50 milliszekundum (0,05 másodperc) alatt eldönti, hogy tetszik-e a weboldal tartalma vagy sem.
- Egy mobilbarát weboldalra a felhasználók 74%-a nagyobb valószínűséggel tér vissza a jövőben.
Legyen szó bármilyen marketing módszerről is, a hatékonyság mindig a stabil építőkövek lerakásán múlik. A PPC hirdetések, a SEO és az organikus közösségi média kampányok, illetve az e-mail marketing és a saját weboldalra történő tartalomkészítés mind-mind remek lehetőségek, ha valóban szakértő kezek gondoskodnak a célközönség igényeire illesztett megvalósításukról. (x)