- Hirdetés -

Ezek a trendek formálják a jövőt

|

Az elmúlt két évtized gyors technológiai fejlődése és innovációi következtében fellépő digitális zaj hatásaként itt az ideje elgondolkodni azon, hogy mit is szeretnénk valójában – derül ki az Accenture jelentéséből. Az értékek alapos vizsgálata és az igények feltérképezése nyomán az innovációknak újra az emberi értékekről kell szólnia. Az Accenture Interactive 12. alkalommal megjelenő Fjord Trends 2019 című jelentése 7 olyan trendet azonosít, amelyek a jövőben hatással lesznek az üzleti életre, a technológiára és a designra.

A jelentés szerint az utóbbi évek vállalati innovációi elárasztanak bennünket, túlterhelnek, és ez rengeteg időt és figyelmet követel tőlünk. Korábban mindenki az újdonságokra, az izgalmas és azonnal megszerezhető dolgokra vágyott, de ma már inkább a „csendesebb” valódi értékek kerülnek előtérbe. Tehát érdemes átgondolni, hogy minek van igazán értéke, és meg tudjuk-e azt tenni, hogy ne vegyük igénybe kevésbé fontos termékeket és szolgáltatásokat. Ez gyakorlatilag teljesen megváltoztatja magához a technológiához és a márkákhoz fűződő kapcsolatunkat.

Ennek a szemléletváltásnak nagy jelentősége van, tehát eljött az ideje, hogy olyan termékeket, szolgáltatásokat és élményeket teremtsünk, amikre az emberek igazán vágynak és amelyeket értékelnek.

„2019-ben azok a vállalatok kerülnek előtérbe, akik értékes és a fontos dolgokat nyújtanak az egyéneknek, és általában a világnak is” – mondta Brian Whipple, az Accenture Interactive ügyvezető igazgatója. „Az értékteremtés nem egyszerűen a növekedésből fakad, hanem abból, hogy képesek legyünk jobbá tenni a dolgokat. Úgy gondoljuk, – és a legfrissebb trendek is ezt támasztják alá – hogy ügyfeleinknek minden esetben a legjobb felhasználói élményt kell nyújtanunk – olyan élményt, amely jobbá, hatékonyabbá és értelmesebbé teszi az emberek életét.”

A Fjord Trends 2019 hét olyan irányvonalat fogalmaz meg, amelyek az élmények új generációját alakítják a jövőben, és gyakorlati tanácsokkal is szolgálnak a vállalatok számára, hogy felkészüljenek az előttük álló lehetőségekre:

A csönd aranyat ér: a munkavállalók túlterheltsége már egészségügyi problémákat okoz. A különböző termékeket és márkákat tudatosan kell eljuttatni a nyugalomra vágyó fogyasztóhoz. A zajos világban ezt egy módon lehet elérni: átgondolt tervezéssel.

Utolsó szalmaszál: Elég a beszédből! Az emberek elvárják, hogy a termékek és szolgáltatások fenntarthatók legyenek, különben elfordulnak azoktól.

Adatminimalizmus: nincs egyetértés a felhasználók és a vállalatok között a személyes adatok értékével kapcsolatban. A szakadék áthidalásához az átláthatóság lehet a kulcs.

Semmi sem szabhat gátat: a mobilitás – az elektromos robogóktól a drónokig -, megváltoztatta a települések és városok életét, amelyek szinte szabadon elérhetővé, átjárhatóvá váltak mindenki számára.

A társadalmi integráció ellentmondásossága: a 2018-as év felhívta a figyelmet arra, hogy érdemes odafigyelni a különféle hangokra, visszajelzésekre. De hogyan lehet mindenki számára úgy tervezni, hogy közben véletlenül se zárjunk ki senkit? Az emberek beskatulyázása helyett inkább a gondolkodásmódot kell előtérbe helyezni.

Space Odyssey”: a munkahelyi és kiskereskedelmi tereknek digitális megújulásra van szükségük. Ideje lenne újragondolni ezek tervezésének és kivitelezésének módjait és eszközeit.

Mesterséges valóságok: olyan új világban élünk, amelyben a valóság sokszor mesterségesen generált. Az arcok lecserélése és a hangszimuláció egyre hihetőbb szintetikus valóságot teremt, ezért a vállalatoknak ki kell dolgozniuk, hogy miként tudják hasznosítani ezt a mesterséges technológiát, és hogyan kezelhetik a felmerülő veszélyeket.

„A számos területet forradalmasító, tartalmas és figyelemfelkeltő tervezés lehetőségei most nagyobb hangsúlyt kapnak, mint valaha” – mondta Mark Curtis, a Fjord társalapítója és ügyfélkapcsolati igazgatója. „Egy kreatív forradalom csúcsán állunk: lehetőségünk van arra, hogy újragondoljuk termékeinket és szolgáltatásainkat annak érdekében, hogy gondoskodjunk világunkról és a benne élőkről.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...