- Hirdetés -

Ezek lehetnek 2021 márkaépítési trendjei

|

A márkák egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek majd az emberközeliségre, az interakciókra és az online felületekre Nótin Szabolcs online marketing szakértő, a Marketing21 ügynökség vezetője szerint. A Marketing21 csapata ügyfelei között és világszinten is megvizsgálta a trendeket, az online-fókusz további erősödése és a digitális megoldások népszerűbbé válása a fő trend.

A járvány miatt rendkívüli mértékben gyorsult fel a digitális megoldások terjedése. 2021-ben már mindenhol az online felületek fogják a legnagyobb hangsúlyt kapni, háttérbe szorul az offline. A cégek marketingbüdzséje eddig is az online felületeket priorizálta, de a Covid-járvány miatt ez a hatás még jobban felerősödött. A fizikai boltokat és felületeket övező bizonytalanság miatt minden cégnek el kell kezdeni a digitális platformokra és hirdetésekre fókuszálni az offline helyett. Az online aktivitás jelenti majd a túlélést a következő években.

„A márkaépítés alappillére, hogy jelen legyen ott a brand, ahol a célcsoportjai a legtöbb időt töltik, ez pedig szinte már minden esetben az online tér. Egyre nagyobb a verseny a hirdetésekért és az emberek figyelmének elnyeréséért, ez viszont jó hír a fogyasztóknak: minőségibb, érdekesebb és értékesebb tartalmakat kapnak” – fogalmaz Nótin Szabolcs.

A szakember szerint a legfontosabb, hogy online is emberközeliek maradjanak a márkák és legyenek interaktívak a követőik felé. Nótin véleményét igazolja, hogy a közösségi médiában egyre többször látható, hogy egy poszthoz kommentel mondjuk az IKEA, vagy a McDonald’s. „Szeretjük, ha megszólítanak minket és foglalkoznak velünk, hisz mára tudatosult bennünk, hogy a hatalmas márkanevek mögött mindig egy másik ember van, ezért pedig értékesnek érezzük magunkat, ha megszólítanak” – fogalmaz.

Nemzetközi szinten a márkák egyre többször állnak társadalmi ügyek mellé és ez lassan hazánkban is mindennapos és elvárt tevékenység lesz. A szakértő elmondása szerint ez a folyamat inkább csak külföldön trend még, hiszen itthon egyelőre tartanak ettől a márkák, a botrányok veszélye miatt: gondoljunk csak az IKEA nők elleni erőszakkal kapcsolatos kampányára, melyet jóindulat vezérelt, mégis megosztotta a társadalmat és konfliktusok alakultak ki miatta.

A digitalizációval jár a gamifikáció, ami Nótin Szabolcs szerint a következő évtizedben már alapvető tényező lesz a márkák sikerében. A gamifikációval a márkák játékossá tehetnek bizonyos folyamatokat, ezzel pedig megtarthatják vásárlóikat, újakat szerezhetnek, vagy azt is elérhetik, hogy a dolgozóik motiváltabbak legyenek. Ezekben a játékokban általában pontokat vagy jelvényeket kell gyűjteni, amikért cserébe aztán kedvezményeket vagy plusz juttatást, ajándékot, tehát valami értéket kapunk. Nótin Szabolcs szerint a jól végrehajtott megoldásokban benne vannak a márka fő üzenetei és a vásárlókat lojalitásra ösztönzik azáltal, hogy erősen összekapcsolják a játékkal kapcsolatos élményeket magával a branddel.

A Marketing21 szerint a KKV-szektorban is megjelennek majd a márkaarcok. Az arctalan márkák már nem elég hitelesek, ezért minden márkának szüksége van egy arcra, aki képviseli a termék vagy szolgáltatás megbízhatóságát, minőségét, és a cég egységességét. A KKV-szektorban erre a legjobban a cégek vezetői használhatók, akik büszkén vállalják márkájukat, ezzel bizalmat építve a cég és a célcsoportok között.

Nótin Szabolcs hozzátette, hogy jövőre a hazai márkáknál is hangsúlyt kap majd a küldetés és vízió kommunikálása és ezzel a márka létjogosultságának megindoklása is, melyet leginkább online kampányok segítségével fognak megvalósítani a cégek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az online térben is hódítanak a digitális tárcák

Forradalmian berobbant a digitális tárcák alkalmazása az idei évben. Az online fizetési megoldásokat nyújtó magyar Barion felületén 2024 elején még csak a forint tranzakciók 10 százalékát, október végére viszont már 25 százalékát bonyolították Apple...

A Bajnokok Ligája tökéletesen hozza a számokat

Hosszú interjút adott a Telexnek Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója, amelyben többek között szóba került a streamingszolgáltatásuk és a Bajnokok Ligája közvetítések, illetve a 4iG-vel kötött megállapodásuk is. Konkrét számokat ugyan nem közölt...

Megújult weboldallal folytatja a FleishmanHillard Budapest

A FleishmanHillard Budapest, korábbi nevén Café PR, elindította az új névhez illeszkedő új weboldalát a www.fleishmanhillard.hu címen. Ez a lépés az ügynökség történetének új fejezetét jelzi, amely a digitális jelenlét megerősítésével és az ügyfelekkel...

Végtelen szórakozást ígér a Direct Now app

Fedezd fel a legjobb műsorokat és szerezz élményeket a Direct Now alkalmazásban, ahol a csatornák élő adásai mellett a folyamatosan bővülő videótárban is böngészhetsz. Akár könnyed szórakozásra vágysz, akár egy kis borzongás hiányzik az...

Rádiós döntést hozott és eljárásokat indított a Médiatanács

Újabb rádiós médiaszolgáltatási lehetőség használatára kiírt pályázaton hirdetett nyertest a Médiatanács a november 26-i ülésén. A testület hatósági eljárás indított a TV2 ellen a Tények Plusz egyik adása miatt. A Mosoly Média Nonprofit Kft. lett...

Black Friday: a Jófogáson landolhatnak a lecserélt holmik

Az emelkedő költségek és a gazdasági bizonytalanságok hatására sokan inkább tartózkodnak a vásárlástól, mintsem, hogy új termékekre költsenek. Ugyanakkor a Jófogás felhasználói körében végzett felmérés eredményei arra is rámutattak, hogy a vásárlók jelentős része...

Díjazták a legjobb hazai séfeket

Átadták az idei Pro Gastronomia díjakat. A Dr. Sándor Dénes által 2018-ban életre hívott díjat a hazai és nemzetközi gasztronómiában kiemelkedő teljesítményt nyújtó személyek kaphatják meg. 2024-ben László György, a Forum szálloda legendás séfje,...

Lenyűgöző film érkezik a Maxra és az HBO-ra

Super/Man: Christopher Reeve története - egy színész és aktivista bensőséges portréja saját hangján, családja és barátai szemén keresztül elmesélve. A dokumentumfilm december 8-án érkezik a Max kínálatába, majd pedig december 19-én az HBO csatornáján...

Kgfb: már csak néhány nap maradt a váltásra

Néhány napon belül el kell döntenie több mint 400 ezer személyautó üzemben tartójának, hogy lecseréli-e év végi évfordulós kötelező biztosítását, vagy sem. Az Insura.hu biztosításközvetítő adatai szerint aki eddig cserélt, jól járt: a meglévő...

Gulyás Márton a digitális TOP50 élén

Idén Gulyás Márton, a Partizán YouTube csatorna alapító-főszerkesztője vezeti a hazai digitális piac legmeghatározóbb vezetőinek rangsorát, Bán Zoltánt és Várkonyi Balázst megelőzve. A Marketing&Media magazin már 15. alkalommal állította össze a listát, amelyen tavalyhoz...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extrém mentőakciókkal érkezik a Spektrum új műsora

A Spektrum legújabb szemléletformáló, saját gyártású produkciója az ember és az állatvilág különleges együttélését, az állatorvosi munka rejtelmeit, a nem mindennapi veszélyekkel járó fajmentést, valamint a fajok megóvását mutatja be. A Dr. S.O.S. –...

Az online térben is hódítanak a digitális tárcák

Forradalmian berobbant a digitális tárcák alkalmazása az idei évben. Az online fizetési megoldásokat nyújtó magyar Barion felületén 2024 elején még csak a forint tranzakciók 10 százalékát, október végére viszont már 25 százalékát bonyolították Apple...

A Bajnokok Ligája tökéletesen hozza a számokat

Hosszú interjút adott a Telexnek Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója, amelyben többek között szóba került a streamingszolgáltatásuk és a Bajnokok Ligája közvetítések, illetve a 4iG-vel kötött megállapodásuk is. Konkrét számokat ugyan nem közölt...

Megújult weboldallal folytatja a FleishmanHillard Budapest

A FleishmanHillard Budapest, korábbi nevén Café PR, elindította az új névhez illeszkedő új weboldalát a www.fleishmanhillard.hu címen. Ez a lépés az ügynökség történetének új fejezetét jelzi, amely a digitális jelenlét megerősítésével és az ügyfelekkel...

Végtelen szórakozást ígér a Direct Now app

Fedezd fel a legjobb műsorokat és szerezz élményeket a Direct Now alkalmazásban, ahol a csatornák élő adásai mellett a folyamatosan bővülő videótárban is böngészhetsz. Akár könnyed szórakozásra vágysz, akár egy kis borzongás hiányzik az...

Don't Miss

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...