A televíziós műsorgyártók közül az RTL egyik beszállítója érte el tavaly a legmagasabb árbevételt. Sokat buktak 2016-ban a TV2-től kieső gyártók, köztük Hajdú Péter cége is.
Üzleti szempontból vegyes képet mutat a televíziós műsorgyártók elmúlt éve. Jó évük volt az RTL Magyarországhoz kötődő cégeknek. Ez nem csoda, hiszen miután 2015-ben vezetőváltás volt a médiavállalatnál, új műsorgyártók kerültek helyzetbe. Ugyanakkor a korábbi RTL-es fő műsorbeszállítónak számító IKO sem tűnt el a piacról, ugyanis 2015 végétől kezdve a TV2 Csoportnak kezdtek dolgozni. Manapság pedig már olyan domináns a szerepük a TV2-nél, mint amilyen anno az RTL-nél volt.
Az IKO Műsorgyártó Kft. TV2-s térnyerésének voltak vesztesei, hiszen néhány cég kiszorult a csatorna beszállítói közül. Azt azonban nem tudni, hogy az IKO Műsorgyártó mennyit profitált mindebből, mert továbbra sem publikálták a 2016-os beszámolójukat.
UFA Magyarország Kft. – 2,5 milliárd forint nettó árbevétellel zárták a tavalyi évet, ami növekedést jelent a korábbi esztendő 2,2 milliárd forintjához képest. A cég eredménye nem sokat változott, ez 2016-ban 422 millió forintot tett ki, a 2015-ös 431 millió forint után. Az UFA Magyarország gyártja az RTL Klub számára a Barátok közt napi sorozatot, továbbá ez a cég készítette a Hagyjál főzni című műsort és az X-Faktort is.
Hung-Ister Zrt. – 2,3 milliárd forint nettó árbevételt ért el a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó társaság, ez némi csökkenést jelent a korábbi év 2,5 milliárdjához képest. A cég adózott eredménye 722 millió forintot tett ki, alig csökkent a 2015-höz képest. A Hung-Ister a műsorbeszállítói piacon ugyan pozíciókat vesztett, de továbbra is jelentős gyártói infrastruktúrával rendelkeznek.
Attention Production Kft. – 1,58 milliárd forint folyt be tavaly a céghez, ami bő egymilliárd forintos növekedést jelent 2015-höz képest. Az adózott eredményük a korábbi 2,8 millióról 76 millió forintra nőtt. Az IKO utáni RTL-es időszak egyik nagy nyertese a cég, ami olyan műsorokat gyárt, mint az Éjjel-nappal Budapest, vagy éppen A gyanú árnyékában.
Paprika Latino Studios Kft. – 1,57 milliárd forint nettó árbevétele volt a társaságnak, ami immár teljes egészében – a magyarországi Viasat korábbi tulajdonosaként ismert – MTG csoport érdekeltsége. Dirk Gerkens érkezése előtt jelentős műsorgyártói voltak a TV2-nek. Azóta viszont már az RTL-nek is dolgoznak. A cég készítette tavaly a Farm című realityt. S szintén a Paprika Latino nevéhez fűződik a hamarosan az RTL II képernyőjén feltűnő, Oltári csajok című sorozat is. A cég ugyanakkor nem csak Magyarországra koncentrál, a régiós piacon több televízióinak is dolgoznak.
A tavalyi évükön azért még érződött a TV2-s megbízások kiesése, hiszen majdnem félmilliárd forinttal csökkent az árbevételük és a nyereségük is megcsappant, de még így is 133 millió forintot tett ki.
Show and Game Kft. – 1,55 milliárd forint nettó árbevételt produkáltak tavaly. Ez csökkenést jelent a korábbi év 1,79 milliárd forintjához képest. A jelentős műsorgyártói tapasztalattal rendelkező társaság korábban az MTVA-nak és a TV2-nek is dolgozott. Olyan műsorokat készítettek, mint például a Jóban Rosszban, Az ének iskolája, vagy éppen A kocka. Új piacokat is próbálnak keresni, s ennek része, hogy a Show and Game szállította be a Viasatnak az Észbontók című produkciót.
Solaz Média Kft. – 1,1 milliárd forint bevételük volt tavaly, ami szép eredmény a 2015-ös 720 millió forint után. Az RTL-nél az elmúlt két évben futott fel a cég szekere. Olyan műsorokat gyártottak, mint a Kicsi Óriások, a Nyerő Páros, az 1 perc és nyersz, valamint a komplett Konyhafőnök sorozat, ideértve a Konyhafőnök VIP-t és a Konyhafőnök Juniort is. Szintén a Solaz Média készíti az RTL Spike számára a Pumpedék című sorozatot.
Frizbi Entertainment Kft. – kereken egymilliárd forint nettó árbevételt produkált tavaly Hajdú Péter cége, ez bő 800 millió forint csökkentést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Eleinte úgy tűnt, hogy az IKO mellett a Frizbi is domináns TV2-s műsorbeszállító maradhat, aztán nem úgy lett… Tavaly ősz óta fokozatosan kiszorultak a csatornától. Igaz, sikerült új megbízásokat szerezniük az ATV-nél. Hajdú Péter saját műsora mellett a Heti Naplót és Bochkor Gábor leendő ATV-s műsorát is a Frizbi készíti.
Megafilm Service Kft. – 745 millió forint árbevételük volt, ami csökkenés a 2015-ös egymilliárdhoz képest. Kálomista Gábor cégének műsoraival a köztévén találkozhatunk. A Megafilm gyártja/gyártotta például az Egynyári Kaland, a Tóth János, vagy éppen a Munkaügyek című sorozatokat.
Primetime Entertainment Kft. – 601 millió forint nettó árbevételt produkáltak tavaly. Ez javulást jelent, hiszen 2015-ben 506 millió forintot tett ki a bevételük. Ez a cég gyártja az RTL Magyarország számára a Showder Klubot.