- Hirdetés -

Ezek a legnagyobb műsorgyártók

|

A televíziós műsorgyártók közül az RTL egyik beszállítója érte el tavaly a legmagasabb árbevételt. Sokat buktak 2016-ban a TV2-től kieső gyártók, köztük Hajdú Péter cége is.

Üzleti szempontból vegyes képet mutat a televíziós műsorgyártók elmúlt éve. Jó évük volt az RTL Magyarországhoz kötődő cégeknek. Ez nem csoda, hiszen miután 2015-ben vezetőváltás volt a médiavállalatnál, új műsorgyártók kerültek helyzetbe. Ugyanakkor a korábbi RTL-es fő műsorbeszállítónak számító IKO sem tűnt el a piacról, ugyanis 2015 végétől kezdve a TV2 Csoportnak kezdtek dolgozni. Manapság pedig már olyan domináns a szerepük a TV2-nél, mint amilyen anno az RTL-nél volt.

Az IKO Műsorgyártó Kft. TV2-s térnyerésének voltak vesztesei, hiszen néhány cég kiszorult a csatorna beszállítói közül. Azt azonban nem tudni, hogy az IKO Műsorgyártó mennyit profitált mindebből, mert továbbra sem publikálták a 2016-os beszámolójukat.

UFA Magyarország Kft. – 2,5 milliárd forint nettó árbevétellel zárták a tavalyi évet, ami növekedést jelent a korábbi esztendő 2,2 milliárd forintjához képest. A cég eredménye nem sokat változott, ez 2016-ban 422 millió forintot tett ki, a 2015-ös 431 millió forint után. Az UFA Magyarország gyártja az RTL Klub számára a Barátok közt napi sorozatot, továbbá ez a cég készítette a Hagyjál főzni című műsort és az X-Faktort is.

Hung-Ister Zrt. – 2,3 milliárd forint nettó árbevételt ért el a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó társaság, ez némi csökkenést jelent a korábbi év 2,5 milliárdjához képest. A cég adózott eredménye 722 millió forintot tett ki, alig csökkent a 2015-höz képest. A Hung-Ister a műsorbeszállítói piacon ugyan pozíciókat vesztett, de továbbra is jelentős gyártói infrastruktúrával rendelkeznek.

Attention Production Kft. – 1,58 milliárd forint folyt be tavaly a céghez, ami bő egymilliárd forintos növekedést jelent 2015-höz képest. Az adózott eredményük a korábbi 2,8 millióról 76 millió forintra nőtt. Az IKO utáni RTL-es időszak egyik nagy nyertese a cég, ami olyan műsorokat gyárt, mint az Éjjel-nappal Budapest, vagy éppen A gyanú árnyékában.

Paprika Latino Studios Kft. – 1,57 milliárd forint nettó árbevétele volt a társaságnak, ami immár teljes egészében – a magyarországi Viasat korábbi tulajdonosaként ismert – MTG csoport érdekeltsége. Dirk Gerkens érkezése előtt jelentős műsorgyártói voltak a TV2-nek. Azóta viszont már az RTL-nek is dolgoznak. A cég készítette tavaly a Farm című realityt. S szintén a Paprika Latino nevéhez fűződik a hamarosan az RTL II képernyőjén feltűnő, Oltári csajok című sorozat is. A cég ugyanakkor nem csak Magyarországra koncentrál, a régiós piacon több televízióinak is dolgoznak.
A tavalyi évükön azért még érződött a TV2-s megbízások kiesése, hiszen majdnem félmilliárd forinttal csökkent az árbevételük és a nyereségük is megcsappant, de még így is 133 millió forintot tett ki.

Show and Game Kft. – 1,55 milliárd forint nettó árbevételt produkáltak tavaly. Ez csökkenést jelent a korábbi év 1,79 milliárd forintjához képest. A jelentős műsorgyártói tapasztalattal rendelkező társaság korábban az MTVA-nak és a TV2-nek is dolgozott. Olyan műsorokat készítettek, mint például a Jóban Rosszban, Az ének iskolája, vagy éppen A kocka. Új piacokat is próbálnak keresni, s ennek része, hogy a Show and Game szállította be a Viasatnak az Észbontók című produkciót.

Solaz Média Kft. – 1,1 milliárd forint bevételük volt tavaly, ami szép eredmény a 2015-ös 720 millió forint után. Az RTL-nél az elmúlt két évben futott fel a cég szekere. Olyan műsorokat gyártottak, mint a Kicsi Óriások, a Nyerő Páros, az 1 perc és nyersz, valamint a komplett Konyhafőnök sorozat, ideértve a Konyhafőnök VIP-t és a Konyhafőnök Juniort is. Szintén a Solaz Média készíti az RTL Spike számára a Pumpedék című sorozatot.

Frizbi Entertainment Kft. – kereken egymilliárd forint nettó árbevételt produkált tavaly Hajdú Péter cége, ez bő 800 millió forint csökkentést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Eleinte úgy tűnt, hogy az IKO mellett a Frizbi is domináns TV2-s műsorbeszállító maradhat, aztán nem úgy lett… Tavaly ősz óta fokozatosan kiszorultak a csatornától. Igaz, sikerült új megbízásokat szerezniük az ATV-nél. Hajdú Péter saját műsora mellett a Heti Naplót és Bochkor Gábor leendő ATV-s műsorát is a Frizbi készíti.

Megafilm Service Kft. – 745 millió forint árbevételük volt, ami csökkenés a 2015-ös egymilliárdhoz képest. Kálomista Gábor cégének műsoraival a köztévén találkozhatunk. A Megafilm gyártja/gyártotta például az Egynyári Kaland, a Tóth János, vagy éppen a Munkaügyek című sorozatokat.

Primetime Entertainment Kft. – 601 millió forint nettó árbevételt produkáltak tavaly. Ez javulást jelent, hiszen 2015-ben 506 millió forintot tett ki a bevételük. Ez a cég gyártja az RTL Magyarország számára a Showder Klubot.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...