A hazai webáruházak háromnegyedének nőtt a forgalma tavaly, és csak öt százalékuk számolt be forgalomcsökkenésről – derült ki a webáruházak készítésével foglalkozó WebShop Experts legutóbbi, tizedik webáruház-felméréséből.
Az interneten legjobban értékesíthető termékek listájának első három helyét az idén az erotikus segédeszközök, a gyógyszerek, vitaminok, táplálékkiegészítők, valamint a mobiltelefonok és tartozékaik foglalták el.
A részt vevő webáruházakban 2016-ban 18 919 forint volt egy átlagos tranzakció értéke. A régebbi áruházakban jellemzően többet költenek a vásárlók. A webáruházak 87 százaléka kizárólag Magyarországon értékesít.
A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét, a hazai online áruházak 86 százaléka biztosít ilyen lehetőséget, de 46 százalékuknál már bankkártyával is lehet fizetni. Mobilfizetési megoldásokat viszont csak az internetes áruházak két százaléka biztosít.
A szállítási módok közül továbbra is a házhoz szállítás vezet 87 százalékkal, pedig az online üzletek 71 százaléka biztosít személyes átvételi lehetőséget is. Emellett egyre népszerűbbek a köztes megoldások, a webáruházak 32 százalékánál átvehető a csomag MPL Posta Ponton, 23 százalékuknál GLS-csomagponton, 17 százalékuknál pedig Pick Pack Pont átvevőhelyen is. A csomagautomaták már minden ötödik webáruháznál elérhetők.
A webáruházak körében a Facebook az egyeduralkodó közösségimédia-platform, 87 százalékuk használja, miközben a második Google+-t csak 24 százalékuk. Az Instagram 23 százalékkal feljövőben van, a harmadik legnépszerűbb az online kereskedőknél. Egyre többen rendelkeznek mobilra optimalizált webáruházzal is, ezek aránya már 76 százalék.