- Hirdetés -

Ezekre érdemes figyelni az otthonbiztosításnál

|

A válaszadók 91 százalékának van otthonbiztosítása, vagy szeretne kötni. Tízből nyolcan az ingatlan mellett az ingóságaikra is szerződnek. Ugyanennyien tudják, hogy fontos a biztosítás rendszeres felülvizsgálata az ingóságok éves értéknövekedése alapján, mégis csak hatan cselekszenek ennek megfelelően - többek között ez derül ki az Allianz Hungária lakásbiztosítási szokásokat vizsgáló kutatásából.

A biztosítótársaság felmérése szerint a megkérdezettek 85,5 százalékának van lakásbiztosítása, további 5,5 százalék pedig szeretne kötni. 5,5 százalék számára nem releváns még ez a típusú biztosítás, mert jelenleg bérleményben lakik. Csak 3,6 százalék vallja, hogy nincs lakásbiztosítása és később sem tervez ilyet kötni. A MABISZ adatai ennél valamivel alacsonyabbak, a szövetség statisztikái alapján a hazai ingatlanbiztosítási piac telítettsége 73-74 százalék körül mozog évi 350-550 ezer új szerződéskötés mellett. A magas biztosítási arány az Allianz tapasztalatai szerit nem kizárólag az ügyféltudatosságból, mint inkább a lakáshitelek számából adódik. A bankok ugyanis sok esetben a hitelkonstrukcióban kötelezik a felvevőket az ingatlan biztosítására.

Az okosotthon rendszereket, a robotfűnyírót és a jakuzzit is biztosítjuk

10-ből több mint 8-an az ingatlan mellett az ingóságaikra egyaránt kötnek biztosítást, derül ki a friss kutatásból, amiből az látszik, hogy tudatosan gondoskodunk az otthonunkban található valamennyi értékünkről. Az Allianz tapasztalatai is azt mutatják, hogy az ügyfelek már valóban teljes körűen gondoskodnak az otthonuk biztonságáról, ami részben köszönhető a különböző biztonsági rendszerek, megújuló energia eszközök – pl.: napelem, napkollektor, hőszivattyú –, az egyre újabb és drágább elektronikai eszközök, illetve a luxus kényelmi cikkek – pl.: szauna, jakuzzi, medence – háztartásokban való megjelenésének és terjedésének.

Vajon foglalkozunk az otthonbiztosításunk értékkövetésével is?

A karácsonyi ünnepi időszak is hozhat változást az ingatlanunkban lévő ingóságok értékében, hiszen a legnépszerűbb ajándék a játékot követően évek óta egyértelműen az elektronikai cikk. A fa alá kerülő LCD tévé, konyhai robotgép, esetleg drón pedig növeli az otthonunk értékét. Ráadásul az év vége jó apropó arra, hogy az egész évet végiggondoljuk olyan szempontból, hogy a karácsonyon felül hány egyéni ünnep és nagyobb ajándék, valamint kisebb-nagyobb évközbeni családi beruházás gazdagította még az otthonunkat. Éppen ezért nagyon fontos a lakásbiztosítások időszakos felülvizsgálata és az értékkövetés, hiszen a tárgyi eszközök változása mellett az igényeink is változhatnak.

Jó hír, hogy az Allianz felmérése szerint 10-ből 8-an tudjuk, hogy az otthonbiztosításunkat rendszeresen szükséges felülvizsgálni és akár frissíteni is. Viszont ennél kevesebben, csak 10-ből 6-an tesszük ezt meg kellő rendszerességgel: tehát évente vagy ennél gyakrabban. 10-ből 3 ember csak két-három évente, 1 pedig még ennél is ritkábban foglalkozik ezzel. A felmérés tanulságai szerint azok foglalkoznak megfelelő rendszerességgel a biztosításuk értékkövetésével, akik napra, hónapra pontosan tudják, mikor van a szerződésük évfordulója (10-ből 6 ember).

Ha változtatunk, akkor viszont már nem csak értékkövetünk

Ha viszont végül rászánjunk magunkat a biztosításunk revíziójára, nem feltétlenül csak a megfelelő értékkövetés miatt tesszük. A konstrukcióváltoztatás 3 legfőbb oka az Allianz felmérése alapján az ingatlan és az ingóságok értéknövekedése miatti alulbiztosítottság elkerülése (57,1%), a biztosítási díj növekedése (20,2%), vagy a plusz szolgáltatással, illetve konstrukcióval történő bővítés igénye (14,7%).

„A felmérés egyik legfontosabb visszacsatolása számunkra, hogy az ügyfeleink többsége (52,6%) akkor sem váltana biztosítót, ha változtatna a jelenlegi otthonbiztosítása paraméterein. A legtöbben azért, mert bennünk bíznak meg leginkább a piacon (54,7%), illetve mert elégedettek a jelenlegi díjszabásuk ár-érték arányával (39,4%), de sokan az Allianz kárrendezési folyamataival (24,8%), illetve ügyfélszolgálatával (24,4%) kapcsolatos pozitív tapasztalataik miatt ragaszkodnak hozzánk. Ügyfél visszajelzéseink alapján is azt látjuk, hogy azok, akiknek már volt aktív kárrendezési tapasztalata az Allianz-cal, magasabbra értékelik kárrendezési folyamatainkat, mint azok, akikkel még nem történt káresemény. Erre a területre is igaz a mondás, hogy a puding próbája az evés” – mondta Tollmayer György, az Allianz Hungária lakossági vagyon termék- és portfólió menedzsment osztályának vezetője.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...