- Hirdetés -

Ezért érdemes print hirdetésre költeni

|

A nyomtatott lapokban megjelenő hirdetések iránt nagyobb bizalommal fordulnak az olvasók, és ezek a reklámok tudják a leginkább vásárlásra buzdítani az embereket. Továbbra is érdemes printhirdetésbe fektetni, a kimutatások szerint az összes médium közül a printhirdetések esetében a legmagasabb a megtérülési ráta.

Az AdTrust, a Galaxy Research és a NewsMediaWorks ausztrál tanulmánya tíz médiacsatorna viszonylatában vizsgálta a tartalom és hirdetés iránti bizalmat. Ennek eredménye azt mutatja, hogy a bizalmat leginkább megszerző médiumban megjelenő reklámok iránt a legnagyobb a vásárlók bizalma. Bár a 35 év alattiak a digitális média legnagyobb felhasználóinak számítanak, mégis az újsághirdetéseket tartották a leginkább szavahihetőnek minden médiatípus közül. Sőt, ezen belül a 18–24 év közöttiek a többi korosztályhoz képest sokkal nagyobb bizalmat tanúsítottak az újságok hirdetései, mint a más médiacsatornákon megjelenő reklámok iránt. Az ausztrál felmérés során a legkevésbé megbízhatónak a közösségi médiában megjelenő reklámok és tartalmak bizonyultak, ezeket követték a neten fellelhető információk.

Ennél nagyobb a bizalmi indexe az outdoor felületeken megjelenő tartalmaknak, majd a televízió, az internetes hírportálok, a nyomtatott magazinok, a rádió következik. A válaszadók a legmegbízhatóbbnak a helyi printlapokat tartották.

A felmérésből kiderült az is, hogy az újságolvasók az elsők, akik a családtagok és barátok közül új terméket vagy szolgáltatást vásárolnak. Új brand vagy termék bevezetésekor nagyon fontos a korai felhasználók, vásárlók elérése, ők pedig gyakran újságolvasók. A NewsMediaWorks negyedéves jelentése szerint azok közül, akik a saját társadalmi közegükben először próbálnak ki új terméket vagy szolgáltatást, 75 százalékuk újságolvasó. Az Admap magazine tanulmánya szerint közülük 30 százalékkal szívesebben beszélik meg a hirdetésekben látottakat a barátaikkal vagy a családjukkal, és keresik online a további információkat a termékekről. Vagyis az olvasók nemcsak nyitottak az újságokban található hirdetésekre, hanem támaszkodnak is rájuk, a vásárlási döntések meghozatalakor fontos vásárlási eszközként használják ezeket.

A túlzsúfolt hirdetési piacon a brandek számára még sosem volt ennyire nehéz megkülönböztetni magukat a versenytársaktól. Ezért az ismertség a vásárlási folyamat korai stádiumában nagyon fontos. Az újságok a tesztelt tíz médiumból kilencet felülmúlnak a felidézés tekintetében. Átlagosan háromból egy vevő (39 százalék) mondta, hogy a vásárlási folyamat során fel tudta idézni a printhirdetést. A legmagasabb visszaidézési aránnyal a televízió büszkélkedhet (42 százalék), míg a print mögött, a dobogó harmadik fokán, a közterületi hirdetések állnak, 30 százalékos visszaidézési aránnyal. Ezt követi két ugyancsak nyomtatott termék, a brosúrák, katalógusok (27 százalék), valamint a magazinok (26 százalék). Ezektől lemaradva, 18 százalékkal jönnek az internetes hirdetések, a netes hírportálokon megjelenő reklámok (16 százalék), a közösségi média (6 százalék) és a rádió (4 százalék).

Az NMA UK idegtudományi kutatásai bizonyítják, hogy az országos lapokban megjelenő reklámok erős érzelmi reakciókat tudnak kiváltani. A teszt során az újsághirdetésekre erősebb reakciók érkeztek, mint a tévészpotokra. A marketingkampányok továbbkövetése pedig megerősítette ezeket az eredményeket. Húsz in-market kutatás bizonyítja, hogy mennyire erősek az országos napilapok az emocionális azonosulás megteremtésében. A tévével és rádióval ellentétben az újságok a fogyasztás tekintetében aktív hozzáállást igényelnek. A Luman által elvégzett kutatás a különböző médiatípusok fi gyelemfelkeltő hatását hasonlította össze. Ennek eredményeként kiderült, hogy az átlagprinthirdetés észlelése ötször nagyobb, mint a legjobban teljesítő digitális reklámé. Mivel az

újságolvasók figyelme nem megosztott, ugyanakkor aktív, ideális közeget jelent a hirdetési üzenetek számára a fogyasztói magatartás befolyásolására, különösen akkor, ha márkák között kell dönteni.

A digitális világ egyre inkább kiszorítja a printhirdetéseket, ám sok cég továbbra is használja ezeket, méghozzá nagyon jó hatásfokkal. A targetálás, elhelyezés, elkötelezettség és ROI tekintetében a print által kínált egyedülálló lehetőségek sok előnnyel járnak. Kutatási eredmények szerint azok a felhasználók, akik számukra érdekes printhirdetést találnak, sokkal inkább emlékeznek a reklámra. A nyomtatott hirdetések felidézése, az azokra való visszaemlékezés magasabb arányú, mint a digitális reklámok esetében. A kanadai neuromarketing cég, a TrueImpact tanulmányának megállapításai szerint 70 százalékkal magasabb volt a felidézési arány azoknál, akik dm-anyagot olvastak, mint a digitális hirdetéseket olvasóknál (44 százalék). Ráadásul a printben szinte határtalan a hirdetési megjelenések lehetősége, amelyek folyamatosan bővülnek a nyomdai technológiák fejlődésével. Azaz a printhirdetések képesek egy termék textúrájának, illatának és tapintásának kihangsúlyozására, amely az élelmiszeripartól a divatig sok iparág számára nagyon hasznos.

Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el, amelyben a Print ereje melléklet keretében kiemelten foglalkoztunk a lappiaccal.

Baross Gábor

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...