- Hirdetés -

Ezért érdemes print hirdetésre költeni

|

- Hirdetés -

A nyomtatott lapokban megjelenő hirdetések iránt nagyobb bizalommal fordulnak az olvasók, és ezek a reklámok tudják a leginkább vásárlásra buzdítani az embereket. Továbbra is érdemes printhirdetésbe fektetni, a kimutatások szerint az összes médium közül a printhirdetések esetében a legmagasabb a megtérülési ráta.

Az AdTrust, a Galaxy Research és a NewsMediaWorks ausztrál tanulmánya tíz médiacsatorna viszonylatában vizsgálta a tartalom és hirdetés iránti bizalmat. Ennek eredménye azt mutatja, hogy a bizalmat leginkább megszerző médiumban megjelenő reklámok iránt a legnagyobb a vásárlók bizalma. Bár a 35 év alattiak a digitális média legnagyobb felhasználóinak számítanak, mégis az újsághirdetéseket tartották a leginkább szavahihetőnek minden médiatípus közül. Sőt, ezen belül a 18–24 év közöttiek a többi korosztályhoz képest sokkal nagyobb bizalmat tanúsítottak az újságok hirdetései, mint a más médiacsatornákon megjelenő reklámok iránt. Az ausztrál felmérés során a legkevésbé megbízhatónak a közösségi médiában megjelenő reklámok és tartalmak bizonyultak, ezeket követték a neten fellelhető információk.

Ennél nagyobb a bizalmi indexe az outdoor felületeken megjelenő tartalmaknak, majd a televízió, az internetes hírportálok, a nyomtatott magazinok, a rádió következik. A válaszadók a legmegbízhatóbbnak a helyi printlapokat tartották.

A felmérésből kiderült az is, hogy az újságolvasók az elsők, akik a családtagok és barátok közül új terméket vagy szolgáltatást vásárolnak. Új brand vagy termék bevezetésekor nagyon fontos a korai felhasználók, vásárlók elérése, ők pedig gyakran újságolvasók. A NewsMediaWorks negyedéves jelentése szerint azok közül, akik a saját társadalmi közegükben először próbálnak ki új terméket vagy szolgáltatást, 75 százalékuk újságolvasó. Az Admap magazine tanulmánya szerint közülük 30 százalékkal szívesebben beszélik meg a hirdetésekben látottakat a barátaikkal vagy a családjukkal, és keresik online a további információkat a termékekről. Vagyis az olvasók nemcsak nyitottak az újságokban található hirdetésekre, hanem támaszkodnak is rájuk, a vásárlási döntések meghozatalakor fontos vásárlási eszközként használják ezeket.

A túlzsúfolt hirdetési piacon a brandek számára még sosem volt ennyire nehéz megkülönböztetni magukat a versenytársaktól. Ezért az ismertség a vásárlási folyamat korai stádiumában nagyon fontos. Az újságok a tesztelt tíz médiumból kilencet felülmúlnak a felidézés tekintetében. Átlagosan háromból egy vevő (39 százalék) mondta, hogy a vásárlási folyamat során fel tudta idézni a printhirdetést. A legmagasabb visszaidézési aránnyal a televízió büszkélkedhet (42 százalék), míg a print mögött, a dobogó harmadik fokán, a közterületi hirdetések állnak, 30 százalékos visszaidézési aránnyal. Ezt követi két ugyancsak nyomtatott termék, a brosúrák, katalógusok (27 százalék), valamint a magazinok (26 százalék). Ezektől lemaradva, 18 százalékkal jönnek az internetes hirdetések, a netes hírportálokon megjelenő reklámok (16 százalék), a közösségi média (6 százalék) és a rádió (4 százalék).

Az NMA UK idegtudományi kutatásai bizonyítják, hogy az országos lapokban megjelenő reklámok erős érzelmi reakciókat tudnak kiváltani. A teszt során az újsághirdetésekre erősebb reakciók érkeztek, mint a tévészpotokra. A marketingkampányok továbbkövetése pedig megerősítette ezeket az eredményeket. Húsz in-market kutatás bizonyítja, hogy mennyire erősek az országos napilapok az emocionális azonosulás megteremtésében. A tévével és rádióval ellentétben az újságok a fogyasztás tekintetében aktív hozzáállást igényelnek. A Luman által elvégzett kutatás a különböző médiatípusok fi gyelemfelkeltő hatását hasonlította össze. Ennek eredményeként kiderült, hogy az átlagprinthirdetés észlelése ötször nagyobb, mint a legjobban teljesítő digitális reklámé. Mivel az

újságolvasók figyelme nem megosztott, ugyanakkor aktív, ideális közeget jelent a hirdetési üzenetek számára a fogyasztói magatartás befolyásolására, különösen akkor, ha márkák között kell dönteni.

A digitális világ egyre inkább kiszorítja a printhirdetéseket, ám sok cég továbbra is használja ezeket, méghozzá nagyon jó hatásfokkal. A targetálás, elhelyezés, elkötelezettség és ROI tekintetében a print által kínált egyedülálló lehetőségek sok előnnyel járnak. Kutatási eredmények szerint azok a felhasználók, akik számukra érdekes printhirdetést találnak, sokkal inkább emlékeznek a reklámra. A nyomtatott hirdetések felidézése, az azokra való visszaemlékezés magasabb arányú, mint a digitális reklámok esetében. A kanadai neuromarketing cég, a TrueImpact tanulmányának megállapításai szerint 70 százalékkal magasabb volt a felidézési arány azoknál, akik dm-anyagot olvastak, mint a digitális hirdetéseket olvasóknál (44 százalék). Ráadásul a printben szinte határtalan a hirdetési megjelenések lehetősége, amelyek folyamatosan bővülnek a nyomdai technológiák fejlődésével. Azaz a printhirdetések képesek egy termék textúrájának, illatának és tapintásának kihangsúlyozására, amely az élelmiszeripartól a divatig sok iparág számára nagyon hasznos.

Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el, amelyben a Print ereje melléklet keretében kiemelten foglalkoztunk a lappiaccal.

Baross Gábor

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Több ásványvíz és üdítő fogyott eddig, mint 2020-ban

Az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, 3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de így is 4 százalékkal elmaradt...

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is...

Nagy kihívásokat hoz az alapanyaghiány a kkv-knak

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak - derül ki a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet...

Közösségi oldallal erősít a magyar kriptovaluta

Hazai viszonylatban kiemelkedő eredményeket ért el az indulását követő első két hónapban a legújabb magyar kriptovaluta. A privát értékesítési szakaszban, több mint 70 millió forintért vásároltak MST tokent a világ legkülönbözőbb pontjairól. Többek között...

Újabb autószalon nyílik Budapesten

Sikeresen megtörtént a Váci út 76-80. alatt található szalon műszaki átadása. Az AutoWallis által hazánkban és a régió nyolc másik országában képviselt két ikonikus brit márka a jövő év elejétől egy olyan több mint...

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fizetésemelésre számítanak a fiatalok

A dolgozó fiatalok majdnem kétharmada számít béremelésre a következő időszakban, 46 százalékuk az inflációnál alacsonyabb, 20 százalékuk viszont azt meghaladó emelést valószínűsít - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A pesszimisták, vagyis a fizetéscsökkenésre...

Több ásványvíz és üdítő fogyott eddig, mint 2020-ban

Az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, 3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de így is 4 százalékkal elmaradt...

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA