- Hirdetés -

Ezért érdemes print hirdetésre költeni

|

- Hirdetés -

A nyomtatott lapokban megjelenő hirdetések iránt nagyobb bizalommal fordulnak az olvasók, és ezek a reklámok tudják a leginkább vásárlásra buzdítani az embereket. Továbbra is érdemes printhirdetésbe fektetni, a kimutatások szerint az összes médium közül a printhirdetések esetében a legmagasabb a megtérülési ráta.

Az AdTrust, a Galaxy Research és a NewsMediaWorks ausztrál tanulmánya tíz médiacsatorna viszonylatában vizsgálta a tartalom és hirdetés iránti bizalmat. Ennek eredménye azt mutatja, hogy a bizalmat leginkább megszerző médiumban megjelenő reklámok iránt a legnagyobb a vásárlók bizalma. Bár a 35 év alattiak a digitális média legnagyobb felhasználóinak számítanak, mégis az újsághirdetéseket tartották a leginkább szavahihetőnek minden médiatípus közül. Sőt, ezen belül a 18–24 év közöttiek a többi korosztályhoz képest sokkal nagyobb bizalmat tanúsítottak az újságok hirdetései, mint a más médiacsatornákon megjelenő reklámok iránt. Az ausztrál felmérés során a legkevésbé megbízhatónak a közösségi médiában megjelenő reklámok és tartalmak bizonyultak, ezeket követték a neten fellelhető információk.

Ennél nagyobb a bizalmi indexe az outdoor felületeken megjelenő tartalmaknak, majd a televízió, az internetes hírportálok, a nyomtatott magazinok, a rádió következik. A válaszadók a legmegbízhatóbbnak a helyi printlapokat tartották.

A felmérésből kiderült az is, hogy az újságolvasók az elsők, akik a családtagok és barátok közül új terméket vagy szolgáltatást vásárolnak. Új brand vagy termék bevezetésekor nagyon fontos a korai felhasználók, vásárlók elérése, ők pedig gyakran újságolvasók. A NewsMediaWorks negyedéves jelentése szerint azok közül, akik a saját társadalmi közegükben először próbálnak ki új terméket vagy szolgáltatást, 75 százalékuk újságolvasó. Az Admap magazine tanulmánya szerint közülük 30 százalékkal szívesebben beszélik meg a hirdetésekben látottakat a barátaikkal vagy a családjukkal, és keresik online a további információkat a termékekről. Vagyis az olvasók nemcsak nyitottak az újságokban található hirdetésekre, hanem támaszkodnak is rájuk, a vásárlási döntések meghozatalakor fontos vásárlási eszközként használják ezeket.

A túlzsúfolt hirdetési piacon a brandek számára még sosem volt ennyire nehéz megkülönböztetni magukat a versenytársaktól. Ezért az ismertség a vásárlási folyamat korai stádiumában nagyon fontos. Az újságok a tesztelt tíz médiumból kilencet felülmúlnak a felidézés tekintetében. Átlagosan háromból egy vevő (39 százalék) mondta, hogy a vásárlási folyamat során fel tudta idézni a printhirdetést. A legmagasabb visszaidézési aránnyal a televízió büszkélkedhet (42 százalék), míg a print mögött, a dobogó harmadik fokán, a közterületi hirdetések állnak, 30 százalékos visszaidézési aránnyal. Ezt követi két ugyancsak nyomtatott termék, a brosúrák, katalógusok (27 százalék), valamint a magazinok (26 százalék). Ezektől lemaradva, 18 százalékkal jönnek az internetes hirdetések, a netes hírportálokon megjelenő reklámok (16 százalék), a közösségi média (6 százalék) és a rádió (4 százalék).

Az NMA UK idegtudományi kutatásai bizonyítják, hogy az országos lapokban megjelenő reklámok erős érzelmi reakciókat tudnak kiváltani. A teszt során az újsághirdetésekre erősebb reakciók érkeztek, mint a tévészpotokra. A marketingkampányok továbbkövetése pedig megerősítette ezeket az eredményeket. Húsz in-market kutatás bizonyítja, hogy mennyire erősek az országos napilapok az emocionális azonosulás megteremtésében. A tévével és rádióval ellentétben az újságok a fogyasztás tekintetében aktív hozzáállást igényelnek. A Luman által elvégzett kutatás a különböző médiatípusok fi gyelemfelkeltő hatását hasonlította össze. Ennek eredményeként kiderült, hogy az átlagprinthirdetés észlelése ötször nagyobb, mint a legjobban teljesítő digitális reklámé. Mivel az

újságolvasók figyelme nem megosztott, ugyanakkor aktív, ideális közeget jelent a hirdetési üzenetek számára a fogyasztói magatartás befolyásolására, különösen akkor, ha márkák között kell dönteni.

A digitális világ egyre inkább kiszorítja a printhirdetéseket, ám sok cég továbbra is használja ezeket, méghozzá nagyon jó hatásfokkal. A targetálás, elhelyezés, elkötelezettség és ROI tekintetében a print által kínált egyedülálló lehetőségek sok előnnyel járnak. Kutatási eredmények szerint azok a felhasználók, akik számukra érdekes printhirdetést találnak, sokkal inkább emlékeznek a reklámra. A nyomtatott hirdetések felidézése, az azokra való visszaemlékezés magasabb arányú, mint a digitális reklámok esetében. A kanadai neuromarketing cég, a TrueImpact tanulmányának megállapításai szerint 70 százalékkal magasabb volt a felidézési arány azoknál, akik dm-anyagot olvastak, mint a digitális hirdetéseket olvasóknál (44 százalék). Ráadásul a printben szinte határtalan a hirdetési megjelenések lehetősége, amelyek folyamatosan bővülnek a nyomdai technológiák fejlődésével. Azaz a printhirdetések képesek egy termék textúrájának, illatának és tapintásának kihangsúlyozására, amely az élelmiszeripartól a divatig sok iparág számára nagyon hasznos.

Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el, amelyben a Print ereje melléklet keretében kiemelten foglalkoztunk a lappiaccal.

Baross Gábor

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A médiaipart is elérik a kiberbiztonsági fenyegetések

A kiberbiztonsági vállalat új jelentése szerint a médiatartalom előállítását és terjesztését támogató, kulcsfontosságú szolgáltatók közel harmadát fenyegetik biztonsági kockázatok a nyilvánosan hozzáférhető felületeik sebezhetősége miatt.A médiaipar ökoszisztémája az egyik legösszetettebb, ami komoly kihívást jelent...

Megvan, mikor indul a TV2 legújabb realityje

Már csak néhány nap, és kezdetét veszi 8 vakmerő sztárpáros életének talán egyik legnagyobb közös kalandja, a Párharc! Küzdelem az idővel és a többi párral, óriási felismerések a saját határaikat illetően, olyan szituációk, amelyek...

Új korszakba lépett az e-kereskedelem

A Publicis Groupe Hungary CEO-ja, Sásdi Helga által társvezetett, a cseh, magyar és lengyel szakértői központokat egyesítő, 600 fős regionális Publicis Le Pont lengyelországi központja nemrégiben egyedülálló iparági vitát rendezett az e-kereskedelem jövőjéről. Az...

Magyar PR-szakember az ICCO felsővezetésében

A Magyar PR Szövetség 2016 óta tagja a Kommunikációs Tanácsadók Nemzetközi Szövetségének (ICCO), amely szeptember végén jelentette be tisztújítását. Az operatív bizottság (Executive Committee) tagjai közé először került magyar PR-szakember. Az ICCO tagság révén...

Indul a harc a budapesti albérletpiacon

Rekordmértékű 26 százalékra nyílt az árolló szeptemberben a keresleti és kínálati bérleti díjak között a budapesti albérletpiacon – derül ki a Rentingo.com legfrissebb albérletpiaci elemzéséből. Míg a bérbeadók átlagosan 4,5 százalékkal emelték a bérleti...

Még egészségesebbek lesznek a Lidl termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként elkötelezett az egészséges táplálkozás előmozdítása iránt, ezt mutatja 2019-ben tett vállalása is, mely szerint saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal csökkenti a hozzáadott só- és cukortartalmat. Az optimalizálási...

Pénztárcabarát választékkal újított a Kifli.hu

A webáruház új, egységesített menüpontot hozott létre azoknak a termékeknek, amik segíthetnek a spórolásban.Klekner Péter hírlevélben tájékoztatta a webáruház vásárlóit: "Örömmel jelentem be, hogy figyelembe véve a vásárlóinktól kapott visszajelzéseket, a piac és a...

A helyzetünk stabil

A csődmegállapodásban foglalt kötelezettségeinek több mint a felét már kifizette, tavaly a második félévben már 200 millió forintos forgalmat realizált az új tulajdonosi kör által működtetett, megújult Bónusz Brigád – mondta el Banga Györgyi....

Rengeteg programot kínál a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A múzeumi fenntarthatóságot állítja a középpontba a 17. Múzeumok Őszi Fesztiválja, amely keddtől csaknem 40 fővárosi és 80 vidéki múzeum részvételével mintegy másfél hónapon át országszerte több mint 500 programot kínál a látogatóknak. A fesztivál...

Mégis összejöhet a nagy Twitter üzlet

Elon Musk mégis megvásárolná a Twitter közösségi médiavállalatot, az eredeti 44 milliárd doláros vételáron, ha az eladó eltekint a peres eljárástól. Az üzletember javaslatában feltételül szabta, hogy az üzlethez kapjon adósságfinanszírozást, valamint, hogy a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Online játékkal nyert díjat a Néprajzi Múzeum

A Keep calm! Türelemüvegek elnevezésű online játék a 20. Országos Múzeumpedagógiai Évnyitón különdíjban részesült. Az ICOM Magyarország Múzeumpedagógiai Különdíj a múzeumi szakma rangos kitüntetése. Az online játékban a felhasználó megismerkedhet a Néprajzi Múzeum gyűjteményében...

A médiaipart is elérik a kiberbiztonsági fenyegetések

A kiberbiztonsági vállalat új jelentése szerint a médiatartalom előállítását és terjesztését támogató, kulcsfontosságú szolgáltatók közel harmadát fenyegetik biztonsági kockázatok a nyilvánosan hozzáférhető felületeik sebezhetősége miatt.A médiaipar ökoszisztémája az egyik legösszetettebb, ami komoly kihívást jelent...

Megvan, mikor indul a TV2 legújabb realityje

Már csak néhány nap, és kezdetét veszi 8 vakmerő sztárpáros életének talán egyik legnagyobb közös kalandja, a Párharc! Küzdelem az idővel és a többi párral, óriási felismerések a saját határaikat illetően, olyan szituációk, amelyek...

Új korszakba lépett az e-kereskedelem

A Publicis Groupe Hungary CEO-ja, Sásdi Helga által társvezetett, a cseh, magyar és lengyel szakértői központokat egyesítő, 600 fős regionális Publicis Le Pont lengyelországi központja nemrégiben egyedülálló iparági vitát rendezett az e-kereskedelem jövőjéről. Az...

Magyar PR-szakember az ICCO felsővezetésében

A Magyar PR Szövetség 2016 óta tagja a Kommunikációs Tanácsadók Nemzetközi Szövetségének (ICCO), amely szeptember végén jelentette be tisztújítását. Az operatív bizottság (Executive Committee) tagjai közé először került magyar PR-szakember. Az ICCO tagság révén...
- Hirdetés -

Don't Miss

A helyzetünk stabil

A csődmegállapodásban foglalt kötelezettségeinek több mint a felét már kifizette, tavaly a második félévben már 200 millió forintos forgalmat realizált az új tulajdonosi kör által működtetett, megújult Bónusz Brigád – mondta el Banga Györgyi....

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldített az IKEA

Az IKEA Magyarország ma bejelentette, hogy 60,1 százalékkal csökkentette a termelésből származó élelmiszer-pazarlást, amivel 353 311 étkezésnek megfelelő ételmennyiséget spórolt meg és 607 tonna szén-dioxid kibocsátást került el az elmúlt négy évben.A világszerte megtermelt...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....