- Hirdetés -

Ezért megállíthatatlan a TikTok térhódítása

|

A TikTok népszerűsége továbbra is töretlen, mind globális, mind lokális szinten a legtöbbet letöltött alkalmazások között található, jelenleg világszerte nagyjából 1,7 milliárd felhasználója van. De vajon mi áll a siker hátterében?

A 2017-es globális elterjedése óta folyamatosan bővül a TikTok felhasználóinak a száma, a sikerének elsődleges kulcsa pedig az addiktivitásban rejlik, amit mi más bizonyíthatna jobban, mint a felületet használók statisztikái. Ők ugyanis napi szinten átlagosan 60 percet töltenek el TikTokon és átlagosan tizenhétszer nyitják meg az alkalmazást. Az átlagos havi videómegtekintések száma 7,9 milliárd, amihez 75 százalékos átlagos engagement rate társul, ami azt az arányszámot jelenti, hogy a megosztott videók megjelenéseinek hány százaléka eredményezett valamilyen reakciót a felhasználók körében.

A TikTokot nagyon jól kitalálták, az algoritmus villámgyorsan kiismeri a felhasználók szokásait, igen hamar személyre szabja az ajánlásokat, így a videófolyamunk az egyedi preferenciánkat fogja tükrözni, amely kvázi egy személyes kapcsolatot hoz létre köztünk és az alkalmazás között. Ráadásul, mivel a felhasználók napi szinten rengeteg videót töltenek fel, az algoritmus egy folyamatosan frissülő tartalmi bázisból dolgozhat. A személyre szabott ajánlásokat tartalmazó For You Page úgy lett kitalálva, hogy a felhasználók végtelen számú célzott videót görgethessenek. Ez az azonnali és várakozásmentes folyamat fenntartja a figyelmet, ott tartja a felhasználókat, a videós tartalmak pedig lehetővé teszik, hogy mind vizuálisan, mind auditív módon stimulálva legyen az agyuk. Ez utóbbi hatással van az érzelmi reakcióikra is, így a platform a szórakozás, a kikapcsolódás mellett egyfajta örömforrást is jelent számukra. Az addiktív jellegét leginkább a dopaminfüggőség kialakulása támasztja alá. A dopamin boldogsághormonként szolgál, a platform pedig véletlenszerűen jutalmaz videókkal, amelyek stimulálják a dopamin termelését, ez pedig a szerencsejáték-függőséghez hasonló állapotot idéz elő a felhasználókban.

Nagyon trendi

A TikTok globálisan nagyjából 1,7 milliárd, míg Magyarországon közel 3 millió felhasználót számlál. Hazánkat tekintve a nemi megoszlás szinte azonos, ugyanakkor a korcsoportok megoszlásában már megfigyelhető a differencia. A platform berobbanásakor még többnyire a tinik voltak jelen, azonban – ahogyan a többi közösségi felületen is tapasztalható volt – az elmúlt években egyre nagyobb számban jelentek meg az idősebb korosztályok képviselői. Legnagyobb arányban a 25 év felettiek száma növekszik.

 

Nagyon megosztó

A TikTok nem is lehetne a legnagyobb közösségimédia-platformok között, ha nem lenne kellőképp megosztó. Ez köszönhető annak is, hogy az indulásakor főképp éneklős, táncolós videókkal volt tele, és sokakban még mindig ez a percepció él. A generációs különbségeknek köszönhetően az idősebbek kevésbé tudnak ezzel azonosulni, annak ellenére, hogy a feltöltött videók tartalma igen megváltozott, és elég széles körben biztosít kikapcsolódást vagy akár tanulási lehetőséget.

Természetesen a TikToknak is megvan a hatása a társadalomra, elég csak abba belegondolnunk, hogy napi szinten mennyi időt töltenek el a felhasználók a platformon, és ez milyen hatással van, illetve lesz a szociális kapcsolatainkra, a mentális egészségünkre, a fogyasztási szokásainkra. Az adatvédelmi kérdés azonban máig nem tisztázott teljesen, ennek mentén több probléma is felvetődött az évek során, ami szintén hozzájárul a meg#osztottságához. A kritika elsősorban a felhasználói adatok kezelését érte, így mind a márkáknak, mind a privát felhasználóknak érdemes mérlegelniük az ezzel járó kockázatokat a regisztrációt megelőzően.

Befolyásolásra nagyon jó

Ahogyan arról már szó volt, a TikTok hatással van a mindennapi életünkre, legyen szó zenéről, vásárlásról, főzésről vagy akár hobbiról. Új zenét fedezünk fel, új recepteket próbálhatunk ki, új márkákat ismerünk meg, új dolgokat vásárolhatunk a hatására. A 2023 Consumer Trends Report kutatásból kiderül, hogy a felmérésben résztvevők 44 százaléka hallgatott meg már új zenét, 35 százaléka készített már el valamilyen étel- vagy italreceptet, 29 százaléka új érdeklődési kört alakított ki, 28 százaléka új márkát fedezett fel, szintén 28 százaléka új zenét ismert meg, 27 százaléka vásárolt valamit, 22 százaléka a megismerés után elkezdett új szót vagy kifejezést használni, 17 százaléka a platformon látott stílusban öltözött fel, ugyanúgy 17 százalék felkeresett már egy adott helyet a városban vagy annak közelében, 12 százalék pedig egy adott városba, országba utazott.

Az organikus tartalom mellett már a TikTokon is megjelentek a hirdetések, amelyek szintén képesek befolyásolni a felhasználókat. A platform folyamatosan optimalizálja a reklámok típusát a hirdetői igényekhez igazodva, és három fő kategóriába sorolhatók: foglalásos, aukciós és kreatív. A prémium hirdetési formátumok közül egy maradt meg, a TopView, ezzel főképp brandkampányokat lehet remekül támogatni.

 

Lendvai Klaudia, senior PPC manager, Lounge Group

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...