Hatalmas érdeklődés és több fontos bejelentés jellemezte az idei Big Picture-t. Tartalmi szempontból igazán izgalmasnak ígérkezik a jövő év a hazai televíziós piacon a MEME elnöke szerint. Kereskedelmi oldalról is jönnek változások, a nagy saleshouse-ok áremelésre készülnek, az R-Time új ügyfeleket szerzett, az Atmedia pedig hosszabbított a Discovery-vel és az Eurosport 1-el bővíti portfólióját.
A korábbi évekhez hasonlóan hirdetők, médiaügynökségek és terjesztő partnerek voltak a meghívottak között az idei Big Picture-ön, és egyértelműen fokozott volt az érdeklődés, ami a résztvevők létszámán is látszott, mintegy 600-an látogattak el az eseményre – jelezte az mmonline.hu érdeklődésére Kovács Krisztián, a MEME elnöke. Az idei program egyik különlegessége az volt, hogy sikerült egy asztalhoz ültetni a két meghatározó televíziós saleshouse ügyvezetőjét.
Természetesen ahogyan az lenni szokott, komoly bejelentésekből sem volt hiány. Kovács Krisztián az mmonline.hu-nak nyilatkozva kiemelte, hogy tartalmi szempontból igen izgalmasnak ígérkezik a jövő év, bőséges választékkal, sok saját gyártású produkcióval, és éles versennyel. Az RTL Magyarország jövő évi terveiből például egyértelműen látszik, hogy még korántsincs vége a magyar sorozatreneszánsznak, több heti és egy napi szériával is készül 2020-ra a médiacég. A társaság tartalmi terveiről itt olvashat bővebben.
Több, kereskedelmi szempontból izgalmas bejelentés is történt a Big Picture-ön. A MEME elnöke közölte, hogy mindkét saleshouse áremelést tervez 2020-ra. Emellett Dudás Gergely, az R-time vezetője a konferencián bejelentette azt is, hogy a jövő évtől jelentős mértékben bővül a portfóliójuk, a Columbia Pictures Corporation-nel és a WarnerMedia-val kötött megállapodásnak köszönhetően.
Az új szerződések eredményeként az R-time portfóliója 26-ról 34 csatornára bővül. Ők értékesítik majd január elsejétől a VIASAT3, a VIASAT6, az AXN, a Sony Movie Channel és a Sony Max szpot, non szpot és digitális felületeit, valamint a Cartoon Network és a Boomerang reklámidejét.
Az új csatornák érkezésével a sales house immáron öt nemzetközi partnerrel dolgozik együtt, köztük a három legnagyobb nemzetközi broadcasterrel a hazai piacon. A bővülés egyben azt is jelenti, hogy változik az erősorrend a tévés saleshouse-ok piacán, az R-time ugyanis az új adóknak köszönhetően magabiztos piacvezető lesz a 18-49-es korosztályban mind főműsoridőben, mind a teljes napot vizsgálva a cég közlése szerint.
Az Atmedia is szolgált komoly bejelentéssel, újabb három évre meghosszabbították együttműködésüket a Discovery-vel. Ennek értelmében 2023-ig az Atmediánál érhetők el a médiavállalat kábelcsatornáinak – Discovery Channel, Investigation Discovery, TLC, Travel Channel – reklámfelületei. Sőt, 2020. február elsejétől a Discovery portfóliójába tartozó sportcsatorna, az Eurosport 1 hirdetésértékesítése is a saleshouse-nál indul el. Ez utóbbi adó azért is fontos, mert a következő év sport szempontból kiemelkedő lesz, hiszen akkor rendezik meg Tokióban a nyári olimpiát, amelyre a Discovery az eddigi legteljesebb digitális kínálattal készül. Szándékuk szerint a rajongóknak a leginnovatívabb és legmélyebb élményt nyújtó digitális olimpiai játékokat készítik elő. Az európai nézők számára csak az Eurosporton lesz látható minden sportág és sportoló összes pillanata, többek közt a 321 aranyérmet érő győzelem is.
„Úgy érezzük, hogy az elmúlt évek alatt a közös munkának köszönhetően erős bizalom alakult ki közöttünk, ami alkalmas a hosszabb távú együttműködésre. Köszönjük partnerünknek az újabb lehetőséget és bízunk abban, hogy a következő években együttműködésünk a televíziós felületeken túl online területre, egyéb jelentős video-inventoryval rendelkező oldalakra is kiterjedhet, a jelenlegi hosszabbitas.hu mellett” – mondta el Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezetője.