- Hirdetés -

Ezt keresik a befektetők a fővárosi ingatlanpiacon

|

Erősödő befektetői aktivitásra számítanak a Duna House szakértői az idei év folytatásaként 2025-ben is. A pénzügyi forrás és a vevői bizalom adott, azonban a rövidtávú lakáskiadás terézvárosi tiltása és az esetleges országos szabályozása már érezteti hatását a befektetői körben népszerű kerületek listáján, hosszú távon pedig nagy eséllyel, jelentősen át is formálhatja majd a fővárosi befektetők választásait.

A 2022-es év során tapasztalt, kiemelkedő befektetői jelenlétnél is erősebb aktivitás várható 2025-ben a Duna House szakértői szerint. A csökkenő állampapírhozamok következtében már idén is egyre többen nyargaltak vissza az ingatlanpiacra, a jövő év elejére várható, állampapírokból származó kamatkifizetések és a lejáró állampapírok pedig akár 1 000 milliárd forint plusz tőkét jelenthetnek a szegmens számára, ami jelentősen erősítheti a befektetői kedvet a fővárosban. A rövidtávú lakáskiadás korlátozása, tiltása, valamint az ingatlanközvetítő vevői keresletre és Budapest legnépszerűbb kerületeire irányuló felmérése szerint azonban a befektetői kör által preferált lokációk terén is számottevő változások várhatóak.

A 2022-es év ingatlanpiaca ideális terepet nyújtott országos tekintetben, de kiemelten a fővárosi területen befektetők számára. A Duna House Barométer adatai alapján átlagosan 45%-os mértékben voltak jelen a nem saját célra vásárló ügyfelek a tranzakciók vevői oldalán. Ezt követően a 2023-as év mind az otthonteremtési céllal szerződők, mind a befektetők körében enyhe aktivitással telt, az éves átlag a fővárosban 36%-ra mérséklődött. 2024-ben megérkezett a várt ingatlanpiaci fordulat, a csökkenő kamatpálya és a megújuló állami támogatások fellendítették a vásárlási kedvet a saját lakásra vágyók körében, az inflációkövető állampapír csökkenő hozamai pedig ismét az ingatlanpiac felé terelték a befektetőket. A Duna House adatai szerint az idei évben májusban volt a legerősebb a befektetői jelenlét, az ingatlanközvetítő segítségével zárult fővárosi adásvételek 39%-a nem saját használatra vásárolt lakásra köttetett.

A 2024-es évben a Duna House közreműködésével értékesített, fővárosi lakások harmadánál jelölték meg a befektetési célú vásárlási motivációt az ügyfelek, de ez a szám tartalmazza azon tranzakciókat is, amelyeket gyermekük későbbi lakhatása céljából kötöttek a szülők. A tranzakciós adatok alapján a befektetői kör számára Erzsébetváros (14%), Józsefváros (11%) és Terézváros (10%) mellett előnyben részesített terület volt még Újbuda, a XIII. kerület, valamint Zugló is, a befektetők 8-8%-a választott ezen kerületek kínálatából, míg például Budafok-Tétényt vagy Rákosmentét alig, Soroksárt pedig szinte egyetlen befektető sem preferálta.

„Alig egy hónap telt el azóta, hogy napvilágra került a Terézvárosi Önkormányzat által kezdeményezett, rövidtávú lakáskiadásról szóló lakossági szavazás eredménye, – miszerint a VI. kerületi lakosok a továbbiakban nem támogatják a lakások Airbnb jellegű bérbeadását a kerületben – máris rányomta a bélyegét az ingatlanpiaci keresletre a befektetők körében.” – kezdte Máté Ferenc a Duna House Vezérigazgató-helyettese. „A legfrissebb, szeptemberi érdeklődési adatok szerint ugyanis új kedvence lett a fővárosi ingatlant kereső ügyfeleknek. 19,8%-os népszerűséggel átvette Angyalföld és Újbuda vezető szerepét a II. kerület, a befektetők körében gyakorta választott belvárosi kerületek – Erzsébetváros (14,9%) és Terézváros (14%) – pedig ezúttal a hatodik, illetve a hetedik helyre csúsztak vissza. A jövő nagy kérdése, hogy a rövidtávú kiadásból hasznot húzó iparágak (éttermek, szolgáltatók) mennyire fogják a kerületet elkerülni, és mennyire jelentős adóbevételektől fog az önkormányzat emiatt elesni, ami akár az ingatlanok nem kívánt további leértékelődéséhez is vezethet a kerületben.” – tette hozzá a szakértő. Fontos kiemelni, hogy a befektetői jelenlét enyhüléséről nincs szó, hiszen az első őszi hónapban 34%-os arányban a befektetési célú vásárlások domináltak a fővárosban, azonban az egyértelműen érezhető, hogy a befektetői kör számára vonzó, rövidtávú lakáskiadás 2026-os megszűnése, esetleges országos szintű szabályozása elkezdte formálni a keresletet a nem saját célra vásárló ügyfelek esetében.

2017 januárjától vizsgálva az adatokat megállapítható, hogy az Erzsébetváros és Terézváros iránti érdeklődés mélypontja a járványidőszak idején, 2021 májusában volt, amikor az összes, fővárosi kerületekben kereső ügyfél mindössze 9,6-9,9%-a jelölte meg preferált területként a VI. és a VII. kerületet az ingatlanvásárlás során. A csúcsot 2022 októbere jelentette, ekkor a vevők 21,6-22,5%-a tette le a voksát a belvárosi kerületek mellett a Duna House adatai szerint. A belvárosi területek iránti érdeklődés enyhülése az Airbnb-szavazás kapcsán egyértelműen tetten érhető, hiszen a 2024 júliusában mért 16,6-17,3%-os népszerűség átlagosan 2,5%-kal csökkent a rövidtávú lakáskiadással leginkább érintett két kerület esetében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...