- Hirdetés -

Ezt keresik a magyarok 2024-ben a használtpiacon

|

Tízmilliós luxuskaróra, kilencmilliós juhnyáj, nyolcmilliós jakuzzi - többek között ezek a termékek cseréltek gazdát a Jófogás apróhirdetési platformon az év első felében. Emellett azonban a legnépszerűbbnek továbbra is az ingyenesen elvihető tárgyak bizonyultak. A statisztikák azt mutatják, hogy a felhasználók rendre visszatérnek, és egy-egy felhasználó több hirdetést is elhelyez a platformon.

A Jófogás, Magyarország egyik legnagyobb online piactere összesítette az elmúlt fél év trendjeit, és a legnépszerűbb használt termékeket a magyarok körében. Az elmúlt hat hónap összesítése alapján a legnagyobb forgalmat a többek között bútorokat, háztartási gépeket és szerszámokat is tartalmazó otthon és háztartás kategória érte el. Június végéig közel négyszer annyi új hirdetést adtak fel az apróhirdetési platformra, mint ahány látogató érkezett az oldalra, vagyis a felhasználók jellemzően nem csak böngészik a kínálatot, hanem előszeretettel térnek vissza újabb és újabb hirdetést közzétenni.

A január óta gazdát cserélt termékek között a járművek mellett szerepel számos, több mint tízmillió forintért eladott konténerház, irodakonténer, de hasonló áron tehenek is találtak új gazdára a platformon. Luxusórát is bátran vásárolnak az emberek a Jófogáson: tízmillió forintos árat fizetett valaki idén egy Graham Tourbillograph óráért, de a legdrágábban elkelt ékszerek között szerepelt egy közel négymillió forintos Rolex Datejust is. Egy másik jófogásozónak egy juhnyáj kilencmillió forintot, míg valaki másnak egy jakuzzi nyolcmillió forintot ért. De olyan is volt, aki nem sajnált négy és félmillió forintot elektromos biciklire, vagy olyan, aki három és félmillió forintot adott egy Lego Star Wars minifigura gyűjteményért.

Malacok, autók, traktor és szerszámok a toplista élén

A január minden évben az egyik legforgalmasabb időszaknak számít, ilyenkor a legaktívabbak a hirdetők és vásárlók is az első félévben. A megnövekedett forgalom magyarázható az újévi fogadalmakkal, miszerint “az újévben megszabadulunk attól, amire már nincsen szükség”, akár a karácsonyi ajándékok miatt feleslegessé vált régi tárgyaktól is. Az új év gyakran új hobbik és sportolási lehetőségek kipróbálására ösztönzi az embereket, ami magyarázza a sportszerek iránti év eleji növekvő keresletet.

Év elején, illetve az elmúlt két hónapban a Jófogásra feltöltött hirdetések között a legtöbb a jármű kategóriába esett, de a mezőgazdasági kategória is nagyon pörög. Ezt támasztja alá, hogy az ingyenes tárgyakat követően a fűnyíró traktor a második legnépszerűbb szabadszavas keresés, valamint a haszonállatok közül a malac is befért a top tízbe. A legjobban teljesítő kategóriák között az otthon és háztartás, valamint a szabadidő és a műszaki termékek voltak. Ez a kereséseken is meglátszik, mivel ezen a toplistán előkelő helyen szerepel mind a Stihl, mind a Makita márkanév, de az elitklubba tartozik az elektromos kerékpár, az elektromos roller, valamint a hangfal is.

A legnagyobb választékban elérhető termékek között hirdetőknek a nagy konkurencia miatt van, hogy türelmesnek kell lennie: bizonyos esetekben egy hónap is kell, hogy vevőt találjanak, ha nem jól áraznak, azonban akadnak olyan különleges portékák (vagy épp agresszív árazás), amelyek rekordidő alatt, akár pár órával a hirdetés feladása után eladásra kerülnek. Kevesebb mint egy nap alatt csaptak le például egy hárommillió forintos Rolex Submariner órára, egy több mint kétmillió forintot érő erősítőre, valamint egy egymillió forintot megközelítő Corratec elektromos országúti kerékpárra is. Hasonló gyorsasággal kelnek el a népszerű telefonok is, mint a legújabb iPhone 15 Pro, vagy épp a Samsung Galaxy S24-ek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...