Leginkább a használt elektronikai eszközök, főleg a konzolok, az okostelefonok, a házimozi rendszerek és a laptopok iránt nőtt meg a kereslet. A Jófogás a közelgő ünnepek előtt megnézte, hogy mire keresnek a magyar internetezők.
A Jófogáson csaknem 1,5 millió meglévő hirdetés mellett havi szinten közel 2 millió látogató fordul meg, így Magyarország mérvadó online piactereként és e-kereskedelmi szereplőjeként, óriási adathalmaz segítségével tudja rendszeres időközönként áttekinteni az aktuális trendeket és fogyasztói preferenciákat.
Kiderült, hogy a karácsony előtti időszakban a magyar internetezők egyértelműen az elektronikai/műszaki cikkeket keresik. Ebben a kategóriában akár 20%-kal is nőtt a kereslet. Kategóriák szintjén ezt az Otthon és a Szabadidő követi. Előbbiben felhasználói érdeklődés szempontjából a barkácseszközök és a kisebb-nagyobb bútorok (szekrények, fotelek, asztalok, kanapék), utóbbiban pedig az építőjátékok (legóval az élen), valamint a könyvek és bakelitlemezek, illetve az ehhez kapcsolódó lemezjátszók viszik a prímet.
„Ahogy korábbi, Magyarország lakosságára vonatkozóan reprezentatív kutatásunkból is kiderült, a rendszeresen internetezők csaknem kétharmada néz, ad el, vagy épp vásárol használt terméket az interneten. És ez a karácsonyi csúcsidőszakban sincs másképp. A kiemelt termékkategóriáinkban ilyenkor egyértelműen kiugró keresletet látunk az év többi hónapjához viszonyítva. A tudatos, fenntartható fogyasztási szokások térnyerése mellett az is a másodpiacon megfigyelhető keresletnövekedéshez vezet, hogy a használt cikkek átlagára az új termékek piacával szemben csak minimálisan, vagy egyáltalán nem mutat emelkedést: a három ilyenkor legnépszerűbb kategória közül egyedül a Szabadidőben láttunk egy 11%-os átlagár-növekedést” – mondta Takács Borbála, a Jófogás marketing- és kommunikációs igazgatója.
Érdekesség még, hogy konkrét tárgyakra vonatkozó keresőszavak tekintetében a legkomolyabb ugrás a diafilm (+141%), a díszvilágítás (+136%) és a szárítógép (+42%) kifejezéseknél tapasztalható.