Már gyereknapra is online rendelnek játékot a szülők, egy átlagos játékrendelés értéke az idén több mint bruttó hatezer forint volt.
A webáruháza mellett országszerte tizenhat szaküzletet is működtető Extreme Digital májusi eladási statisztikái szerint a játékok többségét online rendelték meg az idén május 27-ére eső gyermeknapot megelőző hetekben.
Egy átlagos játékrendelés értéke az idén több mint bruttó hatezer forint volt: ekkora keretből idén például társasjátékot, 3D puzzle-t, tudományos kísérletezőszettet, több doboz okosgyurmát, vagy egy közepes méretű legószettet, vagy akár egy háromkerekű rollert is be lehetett szerezni a webáruházból.
Idén a legnépszerűbb három interneten rendelt játék az Extreme Digital vásárlói körében a Soy Luna görkorcsolya, a Monopoly társasjáték Agymenők-kiadása, valamint a játéktojásban megvásárolható Hatchimals interaktív, beszélő figurák bizonyultak.
Ezek voltak a legnépszerűbb játékok a bölcsődés/óvodás és iskolás korú gyerekeknek szánt termékek közül:
TOP 3 eladott játékok az Extreme Digitalnál 2018 gyereknapjára
0-6 éves korú gyerekeknek: Rolly Kid John Deere pedálos traktor, Colour Pop! irkafirka szőnyeg, Tomy habfagyi gyár fürdőjáték
6-14 éves korú gyerekeknek: Soy Luna görkorcsolya, Hatchimals interaktív figurák tojásban, Dobble reakciójátékok
Összességében a májusi játékeladások negyedét társasjátékok, kártyajátékok, logikai játékok és puzzle-ök tették ki, míg a kreatív játékok (például festő-, vagy szobrászjáték, gyurma) 20 százalékos részesedéssel bírtak, a LEGO és egyéb építőjátékok pedig az eladások 60 százalékát generálták az idei gyereknapot megelőzően.
Az elmúlt hónapok egyik játékslágere a slime: az Extreme Digital eladási statisztikákból az is látszik, hogy a magyarok szeretik inkább házilag elkészíteni a fiatalok körében népszerű nyúlós, dagasztható anyagot, mivel a készen kikeverve kapható változat iránt nem kiugró a kereslet.