Történetének legnagyobb bizalmi válságán megy át a Facebook, hogy ez milyen hatással lehet a több mint kétmilliárd felhasználóra, a sok millió márkára, amik a közösségi oldalon hirdetnek, ennek járt utána a BrandMania stábja. A műsorból többek között kiderül, hogyan kerülhettek illetéktelenekhez a felhasználói adatok és az is, miért megkerülhetetlen a hirdetési piacon a Facebook.
Közel 90 millió Facebook-felhasználó személyes adataihoz jutott hozzá a Cambridge Analytica nevű cég illegálisan, hogy ezeket aztán Donald Trump elnökválasztási kampányában használják fel. Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója és vezérigazgatója elismerte azt is, hogy a magyar, a mexikói, a brazil és a pakisztáni választások előtt több tízezer hamis fiókot töröltek. A BrandMania stábja hazai szakértőkkel igyekezett utánajárni annak, hogy milyen hatása lehet a közösségi oldal jövőjére a mostani botránynak.
Gulyás János, a Wavemaker vezérigazgatója szerint esősorban azért nincsenek biztonságban a személyes adatok, mert mi magunk nem mérjük fel, hogy milyen adatok felhasználásához és hogyan járulunk hozzá. A most zajló Cambride Analyticához kapcsolódó botrány pont a hamis biztonságérzetet mutatja meg. De komoly probléma az is, hogy amikor hozzájárulást adtunk, akkor sem tudjuk, hogy pontosan mihez adtuk azt.
Bradács András, a Front Page Communications vezetője a BrandManiának nyilatkozva többek között arról beszélt, hogy a kétmilliárd Facebook felhasználó nem mozdul túl gyorsan, az ő bizalmuk még megvan a platformban. A szakértő beszélt arról is, hogyan kerülhettek egyáltalán a Cambridge Analytica-hoz az információk, milyen kiskaput használtak ki ennek érdekében, ahogyan arról is, hogy ez egyáltalán nem számított egyedinek.
A Facebook erejéről és határairól fontos tudni, hogy jelenleg a világ legnagyobb virtuális országa, havi szinten 2,2 milliárd aktív felhasználója volt 2018 első negyedévében. Naponta 300 millió fotót töltenek fel, és percenként 510 000 kommentet posztolnak. Nem véletlen, hogy a marketingesek számára is megkerülhetetlen pálya.
Bognár Vera, a Havas Media digital directora arról beszélt, hogy pillanatnyilag még nem tudjuk, hogy a botránynak hosszútávon milyen hatásai lesznek. Leginkább kivár mindenki, hogy milyen lépéseket tesz a Facebook annak érdekében, hogy jobban védje a felhasználó adatait és ne hozza kellemetlen helyzetbe a hirdetőket sem, akik szeretnének ezen a platformon jelen lenni.
A műsorban megszólal még Csiszár Gergő, a Post For Rent vezérigazgatója, Varga Viktor, a Netlock vezető rendszertervezője és Márkus Csaba, a Deloitte GDPR-szolgáltatásokért felelős partnere.
A BrandMania ismétlését megnézheti szombat délelőtt az RTL Klubon, vagy vasárnap délelőtt az RTL II-n, illetve az RTLMost.hu-n, ide kattintva.