A koronavírus-helyzetről leginkább a közmédiából tájékozódtak az emberek – derül ki a Médiatanács által elfogadott tanulmányból.
A testület elfogadott egy új kutatást a lakosság járványhelyzet alatti médiahasználati és hírfogyasztási szokásairól, amiből kiderül, hogy a karantén alatt jelentősen megnövekedett az internetezők és tévénézők száma. A két platform együttesen több mint 90 százalékát fedte le a koronavírusos hírek közvetítésének: előbbi csoport 40 százaléka, utóbbinak 40-50 százaléka fordított több időt a hírekre.
A járványhelyzet első két hónapjában a megkérdezettek 78 százaléka naponta vagy naponta többször, 92 százaléka pedig naponta vagy két-háromnaponta követte figyelemmel a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos aktuális információkat. Az internetezők 72 százaléka jelezte, hogy találkozott rémhírrel az időszakban, aminek a forrása elsősorban a közösségi média – és azon belül a Facebook – volt 66 százalékkal. A felmérésben résztvevők 63 százaléka gondolta azt, hogy a média túlfűtötte a koronavírus témáját azzal, hogy túl sokat foglalkozott a járványhelyzettel, 60 százalékuk szerint viszont tárgyszerűen adtak hírt az újságírók. A hírverseny győztese a közmédia volt: a tévés szegmensben az M1, a rádióadók közül a Kossuth rádió vezetett. A felnőtt lakosság több mint fele naponta nézte az Operatív Törzs sajtótájékoztatóját, míg az internetezők fele két-háromnaponta találkozott olyan hírrel, amely a koronavirus.gov.hu oldalról származott. A megkérdezettek 84 százaléka volt elégedett a kormányzati tájékoztatások tartalmával.