- Hirdetés -

Felpörgetik a hazai podcast médiapiacot

|

Magyarországon szinte nem létezik podcast médiapiac: a legtöbb műsor hobbiból készül, hirdetők pedig egyáltalán nincsenek jelen. Ezen kíván változtatni a minőségi podcast formátumok fejlesztésére, gyártására és értékesítésre létrejött BETONE Studio, amelyet Román Balázs, a Kreatív szaklap korábbi főszerkesztője alapított társaival. A BETONE május 28-án könyves podcast magazinnal debütált a népszerű on-demand szolgáltatók lejátszóin.

A négy éve még lesajnált podcast épp alapjaiban forgatja fel az Egyesült Államok médiapiacát, ahol immár 90 millióan hallgatnak havi rendszerességgel podcastot, és a legnépszerűbb New York Times hírmagyarázó műsor hallgatóinak száma már meghaladja a kétmilliót. Csak a Spotify idén mintegy 500 millió dollárt költ podcast-tartalomgyártók felvásárlására. Ennél már csak a műfajhoz köthető hirdetési piac bővülése brutálisabb. A tavalyi 400 millió dollárról három éven belül 1,6 milliárd dollárra növekszik a reklámköltés.

Változó életforma, változó médiafogyasztási trendek

Százezrek ingáznak hazánkban is otthonuk és munkahelyük között. Faltól falig meetingekkel betáblázott menedzserek keresik a helyet, időt és a formát, hogy maguk is tanulhassanak, fejlődhessenek vagy információkat szerezhessenek. Mások csupán igényes kikapcsolódásra és időtöltésre vágynak. A BETONE alapítói a változó életformák változó médiafogyasztási igényeit kívánják kielégíteni minőségi, bárhol és bármikor meghallgatható, magyar nyelvű tartalmak fejlesztésével és előállításával. Abban hisznek, hogy win-win szituációt tudnak teremteni azáltal, hogy a hallgatóknak színes és minőségi tartalmat kínálnak, miközben a hirdetők is igényes közegben jelenhetnek meg.

„Ugyan már ma is elérhető számos magyar nyelvű podcast, ezeket többnyire hobbiból készítik és még ha a tartalom esetenként nagyon értékes is, akkor sem képesek jelentős hirdetői érdeklődést kiváltani” – mondta Román Balázs, a BETONE Studio kreatív producere.

„Mi abból az egyszerű médiakészítési alapvetésből indultunk ki, hogy ha érdekes és jó minőségű tartalmakat készítünk, akkor kellő edukációval, marketingtámogatással elérhető, hogy az emberek meghallgassák ezeket. Azt látjuk, hogy a hirdetési piac éhes az új felületekre, ez a médiatípus pedig az egyik legklasszikusabb kommunikációs forma, az emberi beszéd segítségével a leghatékonyabb módon képes hirdetői üzeneteket átadni.” – foglalta össze Román az üzleti vállalkozás alapjait.

A minőségből engedni nem lehet

A BETONE kreatív producere elmondta, a podcast esetében különösen igaz, hogy csak a legmagasabb minőségi sztenderdek elfogadhatók az alkotók, a hallgatók és a hirdetők számára egyaránt. “Hónapokig teszteltünk különböző formátumokat, rengeteg energiát fektetve a tartalom fejlesztésbe. Végül volt olyan formátum, ahol nem publikáltuk az elkészült eredményt, mert nem felelt meg a saját, magas elvárásainak. Hosszútávon, fenntarthatóan csak úgy növekedhet a podcast-piac és a BETONE is, ha a hallgatók a legkiválóbb minőséget kapják” – tette hozzá Román.

Lapozz a 99-re! – itt az első podcast magazinműsor

A BETONE Studio első formátumként egy heti könyves magazinműsorral debütált.

„Azért indítottuk el a Lapozz a 99-re! magazint, mert a könyvolvasó és a podcast-hallgató közönség között jelentős átfedés van, mindkét médium egyfajta elmélyültséget igényel, és mindkét esetben távol kerülünk a scrollozós, kapkodós és felületes tartalomfogyasztástól” – mondta Román Balázs.

„Szabados Ágit választottuk első műsorunk hosztjának, mert Ági évek óta fantasztikusan vezet könyves blogot, és pont azt a közönséget éri el, akit mi is szerettünk volna. Nem irodalomtudósokank szól a műsor, hanem azoknak, akik bármit is, de szeretnek olvasni”.

A Lapozz a 99-re! podcast új epizódjai keddenként kerülnek fel a legnépszerűbb on-demand szolgáltatók lejátszóira.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...