Bár a járvány alatt a legkedveltebb hazai telekocsi szolgálatás, az Oszkár is jóval kevesebb utazást regisztrált, a korlátozások feloldásával és a hagyományosan forgalmasabb nyári hónapok beköszöntével visszatértek az utasok. A fesztiválszezon jelentősen megnövelte a helyfoglalások számát, Sopronban például a VOLT idejére 7-8-szorosára nőtt a forgalom. Egy-egy ilyen út arra is kitűnő alkalom, hogy aki eddig még nem tette, kipróbálja a telekocsi szolgáltatást, amely a növekvő üzemanyagárak és környezetvédelmi szempontok miatt is okos választás.
„A hazai nyári fesztiválkínálat szinte már zavarba ejtően széles, mindenki megtalálhatja a hozzá legközelebb álló rendezvénysorozatot, amelyek az ország minden szegletében várják a látogatókat. Csakhogy éppen ebből adódik az egyik leggyakoribb nehézség: hogyan jutunk oda? Ugyanis a programoknak otthont adó településeket gyakran tömegközlekedési eszközökkel csak több átszállással, hosszú idő alatt lehet elérni, autóval pedig a parkolás okozhat gondot a helyszínen. Mindezek fényében nem meglepő, hogy a nyári fesztiválok idején a megszokott forgalom sokszorosát tapasztaljuk. Idén különösen szembetűnő ez a növekedés például Sopron esetében, ahová a fesztivál alatt a szokásosnál 7-8-szor többen indultak útnak Oszkárral” – mondta Prácser Attila, az Oszkar.com Telekocsi szolgáltatás társalapítója.
A 2007 novemberétől működő útitárskereső szolgáltatás közössége mára több mint 900 ezresre nőtt, és az Oszkár saját számításai alapján az azóta eltelt időben az utasaik több mint 28 milliárd forintot spóroltak meg és 4 milliárd kilogramm CO2-kibocsátástól óvták meg a környezetet. Az elmúlt évek statisztikáiból kiderül, hogy leggyakrabban a főváros és Miskolc, Szeged, Pécs, Nyíregyháza és Debrecen viszonylatában használják az Oszkárt. A legtöbben 100–300 km közötti távolságra utaznak, túlnyomó részben az országhatárokon belül veszik igénybe a szolgáltatást (88,3%), de például Németországból, Ausztriából, az Egyesült Királyságból és Hollandiából is érkeznek foglalások/autós hirdetés feladások.
Az elmúlt egy évben a rendszerben több mint 600 000 foglalást regisztráltak, egy felhasználó átlagosan 3-szor telekocsizott, illetve körülbelül 6 db autós hirdetést adott fel. Az utasok és autósok között van, aki minden alkalommal oszkározik, amikor útnak indul, de ezt évente csak néhányszor teszi (pl. hosszú hétvégéken, vagy csak nyáron, a fesztiválszezonban), de akad olyan is, aki ingázik, ezért naponta kétszer vagy hetente kétszer él ezzel a lehetőséggel. Az oszkáros közösségben az autósok inkább férfiak, az utasok pedig inkább nők, a legjellemzőbb korosztály a 25-34 év közöttieké.
A koronavírus-járvány ezen a területen is nyomot hagyott: az Oszkár saját, nem reprezentatív felmérése szerint, amelyben 850, korábban rendszeresen oszkározó, de jelenleg inaktív tagot kérdeztek meg, a járvány sokak életét teljesen átalakította. Majdnem háromnegyedüknek megváltoztak a körülményei, sokan kezdtek home office-ban dolgozni, távoktatásban tanulni, 18 százalékuknak a koronavírus miatt nem kell annyit utaznia, mint korábban. A válaszolók alig néhány százaléka mondta azt, hogy fél a covidtól, ezért nem tartja jó ötletnek a közös utazást.
A járványveszély csökkenésével viszont ismét emelkedni kezdett az utasok száma, egyre többen a nyári fesztiválokra is telekocsival indulnak. Sokan nemcsak kényelmi szempontok miatt választják az utazásnak ezt a módját, hanem a környezettudatosság és egyre inkább a költségeik csökkentése is befolyásolja a döntésüket. Ők minden bizonnyal felfigyeltek arra, amire már a Független Benzinkutak Szövetsége és energetikai szakértők is felhívták a figyelmet: a háború miatt gondok lehetnek az üzemanyag-ellátásban, ezért erősen ajánlott visszafogni a fogyasztást. Szintén erre ösztönöz a benzin és a kőolaj árának drasztikus emelkedése is, amit Magyarországon egyelőre kevésbé érzékelnek a vásárlók, azonban a hatósági árak eltörlése után valószínűsíthető, hogy a most fizetendő összeg közel kétszeresével kell majd szembesülni egy-egy tankolás során. Ezért mindenkinek érdemes már most felkészülni erre az időszakra és költségkímélőbb alternatívákat keresni, mint például a tömegközlekedés vagy a telekocsizás, akár autósként, akár utasként.