Az elmúlt két év nem kedvezett a fesztiváloknak, a pandémia miatti korlátozások megnehezítették a szervezők munkáját. Az EFOTT-on tavaly már tombolhattak a fiatalok, két év kihagyás után júniusban már megtartották a Telekom Voltot, a Sziget Fesztivál pedig készül az idei újraindulásra.
A járvány komoly problémákat okozott az egész európai zeneiparnak mind gazdasági, mind morális értelemben. A zeneiparon belül a magyar cégek – más országokkal ellentétben – nem kaptak igazán hatékony segítséget az államtól, többen kényszerültek elbocsátásokra, illetve sokan ki is vonultak a piacról, elhagyták a pályát.
A Sziget számára jelentős anyagi veszteséget okozott a pandémia, de törekedtünk arra, hogy amennyire lehetett, a szervezőcsapatot együtt tartsuk, hogy az újraindulás minél gördülékenyebb legyen – mondta el Kádár Tamás, a Sziget Fesztivált, a Balaton Soundot és a Telekom Voltot is lebonyolító Sziget Zrt. cégvezetője. Véleménye szerint rengeteg új kihívást hoztak az elmúlt évek.
„A munkaerő elvándorlása és a humán költségek nagyarányú növekedése, a forint brutális gyengülése, a tömegirányítás, az egészségügyi szolgáltatások fejlesztése, a vendéglátás átalakulása mind olyan feladat, amivel meg kellett küzdenünk, és reméljük, hogy be tudjuk bizonyítani, hogy nem pusztán átvészeltük az elmúlt több mint két évet, de jobb minőségű vendégélményt nyújtó fesztiválok megvalósításával térünk vissza” – tette hozzá.
Új kihívások
Az EFOTT-ot 2020-ban nem, tavaly viszont megrendezték. „A pandémia elsősorban lelki, másodsorban anyagi sebeket ejtett mindenkin a rendezvényiparban, de szerencsére nálunk mindenki megtarthatta a munkáját, így inkább megerősödve tértünk vissza a 2020-as év után. Vallom, hogy nincsenek véletlenek, tavaly augusztus 11-én, a születésnapomon, az EFOTT első napján volt mit ünnepelnünk, hiszen visszakaptuk egy kicsit az életünket. A pandémia utáni időszak konszolidációt kíván meg tőlünk, és ez alapján szervezzük a rendezvényeinket is. Úgy látjuk, ez a feladat a korábbinál is nagyobb agilitást igényel. Üzletileg kihívást jelentett, hogy nemcsak rendezvényszervezőként, de ügynökségként is egyre több feladatunk lett a saját eseményünkön. Szerencsére ezt az akadályt is jól vettük, és dolgozhattunk többek között a Soproni, a BT, a DJP vagy a Rauch megjelenésén is” – emelte ki Szabó Ádám, az EFOTT értékesítési és marketingvezetője.
Fergeteges visszatérés
A Sziget, a Balaton Sound és a Telekom Volt Fesztivál kapcsán is világsztárok neveit jelentették be már korábban. A Volton fellépett a Muse, a The Killers, több nagy nemzetközi név, valamint a hazai pop-rock-hiphop szcéna élvonala. A Soundnál a szervezők a kezdetektől arra törekedtek, hogy a szolgáltatások, a látvány és a zenei felhozatal nemzetközi mércével mérve is a legjobbak közé sorolja a fesztivált.
A Sziget szintén készül a nagy visszatérésre. Itt is erős lesz a felhozatal: több sztár friss hanganyagával érkezik, a Nagyszínpadon láthatjuk Dua Lipát, Justin Biebert, de ott lesz a Kings of Leon, a Tame Impala, a Bastille, Stromae, Lewis Capaldi, Sam Fender és Rüfüs Du Sol.
„Újragondoltuk a magyar zene szerepét a Szigeten, amelynek az első jelei már az idei eseményen is megmutatkoznak. A tervünk hosszabb távon, hogy olyan hazai fellépőknek adunk helyet a nagyszínpadon, amelyek egyedi, máshol nem látható produkciókkal készülnek a Szigetre, lökést adva ezzel a zenészek nemzetközi sikerének is, illetve a többi helyszínen igyekszünk az aktuális hazai fellépőknek teret biztosítani és őket bemutatni a világ minden pontjáról érkező közönségünknek” – mondta el Kádár Tamás.
Megújul a Sziget legizgalmasabb programhelyszíne, a Colosseum, lesznek új és további megújuló zenei és nem zenei helyszínek, az idén pedig már négy nagy programhelyszín VIP-szektorába is vásárolhatnak jegyet a látogatók. Megszűnik a 0. és a –1. nap, és hat teljes értékű, minden programhelyszínén aktív fesztiválnapból áll a Sziget.
Örömteli találkozás
Az idei, ma rajtoló EFOTT középpontjában a környezettudatosság és a fenntarthatóság áll. „Egyedülálló módon olyan eseményt szeretnénk szervezni, amelyről elmondható, hogy teljesen hulladékmentes. Körforgásos gazdálkodás keretében megszervezzük az ott keletkező biológiailag bontható hulladékok szelektív gyűjtését, előkezelését, valamint további komposztálását. Emellett egy közösségi komposztáló üzemeltetését is vállaljuk, amelyen napi rendszerességgel mutatjuk be a fesztiválozók számára a komposztálás folyamatát, az általuk termelt hulladékok kezelési lehetőségeit. Célunk az edukáción keresztül a tájékozottság, az érzékenység és a tudatos felelősségvállalás kialakítása a fiatalokban, a fenntarthatóság társadalmi, gazdasági és környezeti vetületének bemutatása” – emelte ki Szabó Ádám.
Az EFOTT-on a kapcsolt programok, a kiállítók, a nappali aktivitások folyamatos és tartalmas kikapcsolódást biztosítanak. „Az idén az esemény minden egyes aktivitása azt mutatja meg, hogy egyetemistának lenni menő. Majdnem két év telt el úgy a felsőoktatásban, hogy a fiatalok alig találkoztak egymással, így a járvány az egyetemi közösségeket is megtépázta. Fontosnak tartjuk, hogy az EFOTT segítsen ezeket újraalkotni és megerősíteni. A nappali programokat összefogó UNIverzum ezért egy olyan találkozási pont lesz, ahol mindenki megtalálja a már meglévő vagy a jövőbeli haverokat” – hangsúlyozta Szabó Ádám.
Kalocsai Magdolna
Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már megvásárolható digitális formában is, ide kattintva.