Szerencsejáték-használat szempontjából a kiskorúak is veszélyeztetett célcsoportnak számítanak, mert náluk is kialakulhat használati zavar, függőség. A Szerencsejáték Zrt. felelősséget érez abban, hogy a felnövekvő generációt megóvja a függőség kialakulásától, ezért a rendszeres kommunikáció és a preventív programok mellett idén decemberben figyelemfelhívó kampányt is indít egy nemzetközi iparági kezdeményezéshez csatlakozva: szakmai fórumokon, közösségi oldalakon és a lottózókban is felhívja a figyelmet a 18 év alattiak védelmére.
A túlzásba vitt szerencsejáték minden életkorban ártalmas, a 18 év alattiaknál azonban akár kockázatosabb is, mivel a káros hatások közvetlenül és fokozottabban jelentkezhetnek, a gyerekeknél is kialakulhat a függőség. Kutatások szerint, azoknál a gyerekeknél, aki rendszeresen részt vesznek a szerencsejáték bármely formájában (aktívan, vagy passzívan), nagyobb a valószínűsége annak, hogy később szerencsejáték-probléma alakuljon ki.
A nemzeti lottótársaság a fiatalkorúakra vonatkozó szabályokat nagyon szigorúan betartja: 18 év alattiak számára szerencsejátékokat nem értékesít, a kiskorúakat reklámtevékenységével nem célozza meg és saját munkatársait is rendszeresen oktatja a témában, illetve számukra előírás az évenkénti vizsga felelős játékszervezésből. Országszerte közel 15 ezer értékesítője számára rendszeres, kötelező oktatást tart a témában. Emellett kifejezetten fiatalkorúak számára prevenciós programot működtet, a Játék határokkal ernyőprogram részeként. A vállalat mostani kampányában a felelős szülői, illetve felnőtt magatartásra kívánja felhívni a figyelmet. Fő üzenete, hogy a felnőtt játékosok ne vonják be a 18 év alattiakat a szelvények kitöltésébe, a sorsjegy kiválasztásába és lekaparásába, ne ajándékozzanak szerencsejátékot, valamint ne kérjenek tőlük tippeket a sportfogadáshoz sem. A szerencsejáték ugyanis nem gyerekjáték! Az érdeklődők a www.nemgyerekjatek.hu oldalon tájékozódhatnak a részletekről.
A december 12-én indult kampányba a Szerencsejáték Zrt. szakmai szervezeteket is bevont, üzeneteivel pedig közösségi oldalain, a médiában, valamint lottózóiban is találkozhatnak majd a játékosok már idén és 2025-ben is. A kampány különlegessége, hogy a nemzeti lottótársaság új, dedikált oktatóanyagot készített a témában az értékesítők, viszonteladói partnerek számára, amelyet hosszú távon is beilleszt képzési folyamataiba.
Emellett – már második alkalommal – csatlakozott a European Lotteries, azaz az Európai Lottótársaságok Szövetsége és a World Lotteries Association által is ajánlott, nemzetközi „Ajándékozz felelősen!” (Gift Responsibly) kampányához, melynek élén az amerikai National Council on Problem Gambling áll. A kampány keretében a szerencsejáték szervezők és közösségi szervezetek Európában, Észak-Amerikában és szerte a világon közösen hívják fel a figyelmet a kiskorúak szerencsejáték használatának kockázataira.
A felelős játékszervezés egy olyan tudatos magatartás, amelynek célja, hogy megóvja a játékosokat, különösen a kiskorúakat a túlzásba vitt szerencsejáték káros következményeitől. A társaság termékeit a nemzetközi szinten elismert, független játékszervezési minősítési rendszerrel, az ún. GamGard szoftverrel minősítetti, ennek alapján játékai alacsony és közepes kockázatúak, magas kockázatú játékot nem forgalmaz. A társaság továbbá nem teszi lehetővé kiskorúak részvételét a szerencsejátékban, illetve a játékosok részére a felelős játék érdekében több eszközt is biztosít (pl. önkorlátozó, figyelmeztető funkciók).