- Hirdetés -

Fókuszban a kommunikáció

|

Segítő programok, szemléletformáló kampányok, fenntartható reklámok – többek között ilyen kezdeményezésekkel tűntek ki az a vállalkozások, amelyeknél a Marketing&Media magazin TOP50 PR-est bemutató toplistájának dobogójára került szakemberek dolgoznak. A PR-szakmában is jelentős változásokat hozhat a mesterséges intelligencia, a kreatív munka során pedig egyre gyakrabban használják a legújabb fintechmegoldásokat.

 

Hiánypótló programok

BEKE Zsuzsa, Richter Gedeon Nyrt., csoportszintű PR-, SCR- és kormányzati kapcsolatok vezető

 

- Rengeteg CSR-kezdeményezése van a Richternek. Melyik számodra a legfontosabb?

- Nehéz ezek között sorrendet felállítani, mert mindegyik CSR-programunk hiánypótló. Tavaly indítottuk útjára a Máltai Szeretetszolgálattal közösen a Richter RAJT programot. Az ennek a nevében szereplő mozaikszó egy fontos üzenetet hordoz: Rólad a Jövődért. A jellemzően erősen elmaradott, sokszor nagyon szegény régiókban élő diákok figyelmét olyan jelentős témákra hívjuk fel, mint a tudatos családtervezés, az intimhigiénia, a felelős párkapcsolatok, a szexuális úton terjedő betegségek vagy az egészségügyi szűrések fontossága.

- Sok cég számára okoz nehézséget a fiatalok megszólítása. A Richter hogy áll ezzel?

- Cégünk számára stratégiai jelentőségű a Z generáció, a fiatalok megszólítása. Erre több igen népszerű programunk van, elsősorban a természettudományos oktatás területén, mint például a TETT Mesepályázat, de jelen vagyunk sok olyan nagy és jelentős rendezvényen, ahol ezzel a célcsoporttal személyesen is tudunk találkozni, ilyen a Brain Bar is. A social mediában rendkívül aktívak vagyunk, fókusz intézményeinkkel intenzív kapcsolatot ápolunk. Éves szinten közel száz felsőfokú oktatásban tanuló gyakornokot fogadunk. Igyekszünk e nemzedék igényeinek „megfelelni”, figyelembe vesszük, hogy fontos számukra a worklife balance, a home office és a fenntarthatóság a vállalati működésben. Utóbbit nyilván nem miattuk csináljuk, de ez nagyon erős szempont a Z generáció tagjainál. A vezetőink számára dedikált fejlesztési programokat nyújtunk azzal kapcsolatban, hogy hogyan tudják jól vezetni a fiatalabb nemzedékbe tartozó kollégákat.

- Sok területen kihívást jelent a szakemberutánpótlás. Mi a helyzet a PR-ben, mik a személyes tapasztalataid? Nemrég helyettest kerestél. Mennyire volt nehéz megtalálni a megfelelő szakembert?

- Nehéz volt azért, mert olyan jelöltet kerestünk, akinek kiemelkedő szakmai tapasztalata van, sokéves vezetői múltja, agilis, nem ijed meg a komoly kihívásoktól, és látott már nagyvállalati működést belülről. Sok elvárásnak kellett megfelelni, több hónapba telt az ideális jelöltet megtalálni, de sikerült. Nagyon hiszek abban, hogy egy hosszú távú együttműködés veszi kezdetét október elejétől.

 

 

Sportos együttműködések

PANTL Péter, Mol Csoport, kommunikációs igazgató

 

- Milyen kommunikációs kihívást jelent a palackvisszaváltási rendszer elindulása? Egyelőre úgy tűnik, hogy nem megy zökkenőmentesen. Mit éreznek ebből?

- Alapvetően sikertörténetről beszélünk, hiszen két hónap alatt közel 70 százalékos a visszaváltási arány. Csak összehasonlításképpen, ehhez a szomszédos Szlovákiában mintegy 8 hónapra volt szükség. Naponta 6-7 millió italcsomagolást visznek vissza az emberek, ami azt is jelenti, hogy az üzenetünk elérte őket, és felelősségteljesen gondolkodnak a környezetükről. Mint minden új rendszerben, így itt is vannak gyermekbetegségek.

- Mik az elvárások az UTE megvásárlása kapcsán?

- A legfontosabb, hogy hosszú távon eredményes csapatról tudjunk beszélni, a szurkolók szempontjából is az a legjobb, ha nem egypólusú a bajnokság. Korai még örömtüzeket gyújtani, de jó látni, hogy a tavaly a kiesés szélén álló csapat most negyedik. Megnéztük a megítélését, az ismertségét, és azt láttuk, hogy nemcsak a fővárosban népszerű az Újpest, de komoly bázisa is van országszerte.

- Többek között Milák Kristófot és az esztergomi kéziseket is szponzorálja a Mol. Mekkora összeget fordít a vállalat sportszponzorációra?

- A Mol Csoport szponzorációra fordított összege üzleti titok, de nagymértékben kivesszük a szerepünket több sportág támogatásából is. Minden egyes esetben nézzük a sikerességet, a márkához való kapcsolódás lehetőségét, és természetesen visszamérjük az adott időszakok sikerességét, hiszen minden szerződésben van eredményfüggő rész. A logómegjelenés is fontos, de szeretjük ezeket az együttműködéseket elmélyíteni és kreatívabban kezelni. Nem véletlen, hogy Milák Kristóf és Siklósi Gergely is több kampányunkban szerepelt, így a méréseink szerint lényegesen nagyobb médiaértéket generáltak, mint azt vártuk.

 

 

Fontos a fenntarthatóság

HORVÁTH MAGYARY VOLJČ Nóra, K&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató

 

- Az új digitális megoldások alapjaiban forgatják fel a pénzügyi szolgáltatásokat. Ez milyen kihívásokat jelent?

- Egyrészt folyamatosan szállítani kell az innovatív pénzügyi megoldásokat, és azokat megismertetni, elmagyarázni, megszerettetni az ügyfelekkel. A tavaly megújult mobilbankunk és a hazai piacon továbbra is egyedülálló, hangalapú digitális pénzügyi asszisztensünk, Kate biztosítja, hogy a fintechcégekkel lépést tartunk, sőt sok szempontból meg is előzzük őket. De nem elég innovatívnak lenni, annak is kell látszani. Ezt a folyamatosan fejlesztett kreatív platformunkkal igyekszünk elérni, emellett a célunk az is, hogy az új médiafelületek használatában is úttörők legyünk, és a lehető leggyorsabban lekövessük a megváltozott médiafogyasztási szokásokat. A pénzintézetek közül elsőként jelentünk meg hirdetéssel például streamingplatformon, itthon az elsők között hoztunk létre TikTok-csatornát, ahol csak organikus elérésekkel növekedtünk 10 ezer követő fölé kevesebb mint 10 hónap alatt.

- Mennyire fontos a fenntarthatóság?

- A pénzintézeteknek jelentős szerepük van az átállásban, a saját működésükön kívül a lakosság és a vállalatok számára nyújtott hitelekkel, befektetési lehetőségekkel a teljes gazdaság átállását mozdíthatják előre az alacsony karbonkibocsátás irányába. Nem fektetünk be és nem hitelezünk olyan iparágakat, amelyek kifejezetten környezetszennyezők. Fontosnak tartjuk a gazdasági ösztönzőket is, ezért kedvező zöldfinanszírozási megoldásokat is kínálunk. Ezt egészíti ki a figyelemfelhívás, a tájékoztatás, a fenntarthatóságot szolgáló kezdeményezések felkarolása és indítása. A K&H elsőként érte el a nettó klímasemlegességet, elsők között hozott ki minden minősítési kritériumnak megfelelő zöldhiteleket. Bevezettük a médiavásárlás karbonlábnyomának mérését. A környezetvédelem és a fenntarthatóság reklámokban való jobb érvényesítése érdekében a hirdetések tartalmi kérdéseire is odafigyelünk. Mi is csatlakoztunk a Green Pledge kezdeményezéshez. A fenntarthatóságnak azonban csak az egyik eleme a környezeti fenntarthatóság. A társadalmi viszonyok alakítása, a nehezebb helyzetben lévő rétegek élethelyzetének javítása, bevonása a közösség életébe legalább ennyire fontos. Ebből kiindulva támogatjuk az SOS Gyermekfalu Alapítvány Életkezdési Alapját 10 millió forinttal.

 

 

- Milyen hatással lehet a mesterséges intelligencia használata a PR szakmára?

- Olyan hatása lesz, mint amikor az Excel felváltotta a kockás füzetben vezetett ledgert a számvitelben. Például a K&H 2022 őszén indította útjára mobilbankjában Kate-et, a mesterségesintelligencia-alapú digitális pénzügyi asszisztenst, amely nem egészen egy év alatt olyan szintre fejlődött, hogy 2023 végétől már szóbeli utasítás alapján is képes tranzakciókat végrehajtani.

 

Kalocsai Magdolna

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...