2018. október 4-én második alkalommal indul a kortársPRos által szervezett 4K – Kulturális Kommunikációs Képzés. A képzés a művészeti szcénában, PR-kommunikáció területén dolgozók számára kíván friss és szakmailag megalapozott iránymutatást, ismereteket adni több, lényeges területen.
Az oktatók a művészeti kommunikációs szakma kiemelkedő szakemberei: Babanics Írisz (online kommunikáció specialista), Balogh Máté András (kortársPRos ügyvezetője), Guld Ádám (Pécsi Tudományegyetem adjunktusa), Juhász Dóra (MÜPA PR-vezetője), Szabó Márton (Sabotagegraphic ügyvezetője), Vető Viktória (Sziget Fesztivál sajtófőnöke), Várkonyi Judit (Játékszín sajtófőnöke), illetve Majsa Krisztina és Jászay Tamás (szerkesztő-újságírók).
Az október elejétől december közepéig tartó kurzus legfőbb célja, hogy a kulturális kommunikáció területén dolgozó szakemberek tudását fejlessze, és friss ismeretekkel lássa el őket.
Az előadások témakörei kurrens és a szakmában nélkülözhetetlen ismereteket ölelnek fel. A stratégiai kommunikáció, az intézmény branding, az influencer marketing, a művészbrand építés, a rendezvénykommunikáció, az online médiaismeretek, a vizuális kommunikáció és média-, illetve kulturális szcéna ismeretek mind-mind olyan részterületek, amelyekben nélkülözhetetlen a háttérismeret, a nyitott látásmód és szakmai értés.
„Régóta tevékenykedünk a hazai kulturális szcénában és azt tapasztaljuk, hogy a rengeteg feladat végzése során, csak arra nem jut ideje a kommunikációs területen dolgozóknak, hogy szakmailag fejlődjenek, és hosszútávú látásmódot alakíthassanak ki. Ezért igyekeztünk egy olyan interaktív képzést létrehozni, ahol tényleg azokat az információkat kapják meg, amelyeket a munkájuk során azonnal tudnak használni. Bízunk benne, hogy a látásmódjukat is úgy tudjuk tágítani, hogy a mindennapi feladatok elvégzése mellett képesek lesznek stratégiai szinten gondolkodni és felülemelkedni a problémákon, és PR kommunikációs szakmai megoldásokra tudnak összpontosítani majd.” – jegyezte meg Balogh Máté András, a kortársPRos vezetője.
A képzést elindító kortársPRos Magyarország egyetlen, csak összművészeti kommunikációval foglalkozó ügynöksége. Olyan partnerekkel dolgoznak együtt, mint Art Market Budapest, Art Mentor Program, Budapest Art Week, FinnAgora, Guessous Majda Mária énekes, Hámori Gabriella színművész, Molnár Emese – Jamese énekes, Nagy Dániel Viktor színművész, Orlai Produkciós Iroda, Orosz Ákos színművész, Pirók Zsófia táncművész, Szentendrei Teátrum, Tenki Réka színművész, Ullmann Mónika színművész, Werk Akadémia és a Zsidó Művészeti Napok.