- Hirdetés -

Fontos ügyért kampányol a Telenor

|

Az internetes zaklatás megfékezésének világnapja (Stop Cyberbullying Day 2017) alkalmából a Telenor Csoport globális digitális és közösségimédia-kampányt indít „Légy kiberhős!” (Be a Cyberhero) címmel. A kezdeményezés célja, hogy 2020-ra a 13 országban, ahol a Telenor működik, legalább 4 millió gyermek megfelelő minőségű és mélységű biztonságos internetezési ismereteket szerezzen.

 

A Telenor különböző leányvállalatainál évek óta zajlanak különböző, a helyi környezethez jól illeszkedő, a biztonságos internetezést és az online zaklatás megfékezését célzó programok. A helyi sikerekre építve a Telenor Csoport 2016 óta támogatja az internetes zaklatás megfékezésének világnapját, illetve egyéb internetes biztonsági kezdeményezéseket is indított. Tavaly a #useheart hashtag 259 millió megjelenést generálva[1] hívta fel az internetes közösség figyelmét az online biztonság és az internetes zaklatás témájára.

 

2017-ben a Telenor Csoport a programot továbbfejlesztve idén a „Légy kiberhős!” akcióval jelentkezik, amely a digitális zaklatás megfékezésére hívja fel a figyelmet. Az akció központi elemét egy profilképszerkesztő felület jelenti, ahol minden szimpatizáns digitális szuperhőssé alakulhat közösségi profilképén. Emellett a Telenor Csoport hivatalos Facebook-oldalán látványos vizuális tartalmakon keresztül ad tippeket az internetes zaklatás kezelésére.

 

Az idei kezdeményezés a Telenor tavaly indított „Be Smart, Use Heart” programja keretében zajlik, és a különféle helyi programok – például Magyarországon a Hipersuli biztonságos net oktatási anyagának, vagy a Telenor által is terjesztett UNICEF Help App alkalmazásának – sikereire épít. A program információval és eszközökkel látja el a gyermekeket és a szülőket a digitális megfélemlítés elleni fellépéshez, a biztonságos internethasználathoz és a mobileszközök biztonságának fenntartásához.

 

Az internetes zaklatásra azért is érdemes nagyobb figyelmet fordítani, mert a legújabb vizsgálatok szerint egyre jelentősebb a probléma, és akiket személyesen is zaklatnak, azokat az interneten is kipécézik a támadók. A Cyberbullying Research Center 2016-os felmérésében az internetes zaklatásról beszámoló diákok 64%-a nyilatkozott úgy, hogy a probléma rontotta tanulási képességét és biztonságérzetét az iskolában. A kutatást megelőző 30 napban internetes megfélemlítést elszenvedő diákok 83%-át pedig az iskolában is zaklatták a közelmúltban.

 

„A kezdeményezés célja, hogy felhívjuk az világháló használóinak figyelmét az internetes zaklatásra, és arra, hogyan lehet fellépni ellene” – nyilatkozta Zainab Hussain Siddiqui, a Telenor Csoport társadalmi szerepvállalásért felelős igazgatója. „Ez összhangban áll azzal a szélesebb körű törekvésünkkel, hogy 2020-ig több programmal támogassuk az ENSZ 10. fenntartható fejlődési célkitűzésének megvalósulását. Az online biztonság terén vállaltuk, hogy 4 millió gyermeket közvetlenül készítünk fel arra, hogy magabiztosan és felelősen használják az internetet. Ennél lényegesen nagyobb számú gyermeket és szülőt szeretnénk elérni közvetve a biztonságos internetezésben segítő tartalmaink terjesztésével.”

 

 

Bárki csatlakozhat a zaklatás elleni kampányhoz

 

· A „Légy kiberhős!” programhoz nem csak a Telenor munkatársai, hanem bárki csatlakozhat, a vállalat által készített grafikát ugyanis nagyon könnyű beilleszteni a facebookos vagy twitteres profilképre ezen az oldalon keresztül: www.twibbon.com/support/stop-cyberbullying-day

 

· Az internetes zaklatás megfékezésével és a „Légy kiberhős” kampánnyal kapcsolatos bejegyzéseket érdemes ellátni a #useheart és a #stopcyberbullyingday címkékkel, hogy a bejegyzések a globálisan zajló online párbeszéd részei lehessenek.

 

A Telenor Magyarország évek óta intenzíven támogatja az internetes zaklatás elleni harcot: digitális oktatási programja, a Hipersuli részeként TudatosNet címmel gyerekek, szülők és tanárok számára egyaránt ingyenesen elérhető online oktatóanyagot tett elérhetővé. Emellett a vállalat Magyarországon megállapodást kötött az UNICEF Magyar Bizottsággal. A kooperáció részeként a Telenor kiemelt csatornáin elérhetővé tette és folyamatosan népszerűsíti az UNICEF HelpAPP nevű ingyenes alkalmazását, amellyel bajba jutott gyermekek kereshetnek megoldást problémáikra. Ezen felül a Telenor támogatásával indulhatott el a gyermekjogi ismereteket terjesztő UNICEF Ébresztő-Óra programsorozat is, amely már több mint 13800 gyermeket ért el előadásaival.

 

Ugyancsak a Telenor támogatásával indult el az év elején a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány Yelon.hu című edukációs oldala, amelyen a fiatalokat érintő szexuális témák mellett az internetes zaklatással, szextinggel foglalkozó cikkek is megjelennek. Az oldalon és az azonos nevű okostelefonos applikációban működő anonim chatszolgáltatáson a fiatalok névtelenül tehetik fel kérdéseiket, és személyre szabott válaszokat kapnak a Yelon képzett szakembereitől.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...