Az idén várhatóan már csökkenni fog a magyarországi használtautó-import a Das WeltAuto szerint. Az országos hálózattal rendelkező kereskedő cég úgy véli, a behozatal a 2018-ban forgalomba helyezett 158 790 járművel elérte a csúcsát.
Az import tavaly augusztusban lejtmenetbe kapcsolt, és várhatóan 2019-ben folytatódik ez a trend – mutatott rá Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója. 2012 óta öt és fél éven át meredeken nőtt a külföldről behozott autók forgalomba helyezésének száma, 2018 második felében viszont már négy csökkenő hónapot is rögzítettek – írja az MTI a Das WeltAuto közlése alapján. Ebben az időszakban összesen 2,8 százalékkal esett az import, amit az ügyvezető a szigorodó jogszabályokkal és a magas euróárfolyammal magyarázott. Mivel azonban tavaly – márciust leszámítva – az első négy hónapban még felfelé ívelt a behozatal, a teljes évben 2,2 százalékkal (3373 darabbal) nőtt a piac, és 158 790 darabbal rekord született – jelezte.
Frank György az import megtorpanását pozitív fordulatnak tartja, mert ezzel kevesebb ismeretlen előéletű, rossz állapotú jármű érkezik az országba, kevesebb magyar vásárló járhat pórul használt autó vásárlásakor, és visszaszorulhatnak az áfa befizetésével kapcsolatos anomáliák is. A hazai használtautó-piac tisztulását véleménye szerint nagyban szolgálta, hogy a külföldi autókra is kötelezővé vált az eredetiségvizsgálat. A Das Weltauto már tapasztalja, hogy a hazai vásárlók elkezdték keresni a megbízható, szabályosan működő, esetenként garanciát is nyújtó kereskedőket.
2018-ban is 60 százalékban 10 évnél idősebb kocsik jöttek az országba, az 5 éves vagy annál fiatalabb járművek aránya mindössze 20 százalék volt. A legnépszerűbb szegmens az alsó-középkategória (42 778 autó), a felső-középkategória (28 258 autó) és az MPV-k, az úgynevezett többcélú járművek (27 776 autó) kategóriája volt. A városi terepjárók (SUV) aránya 15 336 autóval megközelítette a 10 százalékot.