- Hirdetés -

Főszerkesztői ajánló – itt az új Marketing&Media

|

A sors olyan, mint egy részeges szabász

 

Ha magyarázatot akarunk találni, hogy miért harcolnak az emberek, első körben a neurológiához, a pszichológiához, az etológiához, az antropológiához kell fordulni. Sigmund Freud az agressziót eredetileg az egyén frusztrált szexualitásából vezette le, Konrad Lorenz pedig territoriális elméletet alkotott, és azt állította, hogy a csak létfenntartási okból és a csak más fajok egyedeire vadászó ember idővel átalakult a saját fajtája egyedeit is megölő agresszív gyilkossá.

John Keegan, a Brit Királyi Katonai Akadémia professzora a Hadviselés története című könyvében részletesen kifejti, miért is harcolnak az emberek. Én gyermekkoromban azért harcoltam a szüleimmel, hogy katonatiszt lehessek. Ez mondjuk a 80-as években volt. Most azért háborog a lelkem, hogy vajon mi a fenének kellenek egyáltalán katonák a földön.

Egyedül a józan eszem és a történészi vénám sugallja azt, hogy egy olyan világ, amiben nem léteznének „törvénytisztelő” hadseregek, lakhatatlan volna, az élet minden bizonnyal teljes káoszba fordulna. Mégis, nagyon nehéz most elhinnem, olvasnom és látnom, hogy a délszláv háborút követően ismét pattanásig feszült lett a helyzet a szomszédunkban.

Ebben a háborús információkkal átitatott hírfolyamban kell most a médiának a helyzet magaslatán lennie és totálisan felelősségteljesen helytállnia. Ami egyrészt azért nem könnyű feladat, mert az utóbbi években felerősödött a politika befolyásoló ereje, az álhírek készítésére pedig komoly arzenálok létesültek. Másrészt a háborús helyzet nagyon komoly csapásokat mérhet a média- és a reklámpiac gazdasági alapjaira, ezáltal jelentősen meggyengülhetnek a piaci szereplők függetlenségének és működésének zálogát jelentő piaci bevételi források.

 

Az már tény, hogy világmárkák tucatjai állították le vagy függesztették fel termelésüket, forgalmazásukat és hirdetési tevékenységüket Oroszországban. Március 8-ig közel 300 topbrand jelentette be működésének átmeneti szüneteltetését, és biztosak lehetünk abban, hogy ez a szám azóta jócskán tovább emelkedett.

Az még kérdéses, hogy a járványtól meggyengített reklámpiacon globálisan és Magyarországon milyen hatása lesz a háborúnak rövid és középtávon, ezáltal milyen következményekkel kell majd számolnia a médiapiacnak, ha az esetlegesen tovább fokozódó háborús bizonytalanság miatt a topmárkák óvatosabb marketingtevékenységre váltanak.

De, ahogy az lenni szokott, senki sem lehet biztos abban, hogy mit fog hozni a következő pillanat. Rejtő Jenőnek köszönhetően csak azt tudjuk, hogy „a sors olyan, mint egy részeges szabász, mikor belevág a szövetbe még nem lehet tudni, hogy felöltő lesz-e belőle vagy nadrág”.

Simon Krisztián

 

Az viszont biztos, hogy megjelent a Marketing&Media magazin legújabb száma, amelyben izgalmas összeállításokat és érdekes interjúkat olvashatnak. Tévépiaci mellékletünkben többek között Kolosi Péterrel és Fischer Gáborral készült interjúk találhatók, míg a „Women in Tech, Media, Marketing” mellékletünkben a nők helyzetét járjuk körül, a médiapiac elismert és sikeres női vezetőivel, mint például Blaskó Nikolett és Pácsonyi Daniella beszélgettünk. A következő napokban a legérdekesebb összeállításokból és interjúkból részleteket közlünk majd az mmonline.hu-n is.

Tavaszi akciónkban most féláron, 19 900 forint helyett 9 980 forintos reklámáron fizethet elő a Marketing&Media magazinra. Részletek itt találhatók.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...