A sors olyan, mint egy részeges szabász
Ha magyarázatot akarunk találni, hogy miért harcolnak az emberek, első körben a neurológiához, a pszichológiához, az etológiához, az antropológiához kell fordulni. Sigmund Freud az agressziót eredetileg az egyén frusztrált szexualitásából vezette le, Konrad Lorenz pedig territoriális elméletet alkotott, és azt állította, hogy a csak létfenntartási okból és a csak más fajok egyedeire vadászó ember idővel átalakult a saját fajtája egyedeit is megölő agresszív gyilkossá.
John Keegan, a Brit Királyi Katonai Akadémia professzora a Hadviselés története című könyvében részletesen kifejti, miért is harcolnak az emberek. Én gyermekkoromban azért harcoltam a szüleimmel, hogy katonatiszt lehessek. Ez mondjuk a 80-as években volt. Most azért háborog a lelkem, hogy vajon mi a fenének kellenek egyáltalán katonák a földön.
Egyedül a józan eszem és a történészi vénám sugallja azt, hogy egy olyan világ, amiben nem léteznének „törvénytisztelő” hadseregek, lakhatatlan volna, az élet minden bizonnyal teljes káoszba fordulna. Mégis, nagyon nehéz most elhinnem, olvasnom és látnom, hogy a délszláv háborút követően ismét pattanásig feszült lett a helyzet a szomszédunkban.
Az már tény, hogy világmárkák tucatjai állították le vagy függesztették fel termelésüket, forgalmazásukat és hirdetési tevékenységüket Oroszországban. Március 8-ig közel 300 topbrand jelentette be működésének átmeneti szüneteltetését, és biztosak lehetünk abban, hogy ez a szám azóta jócskán tovább emelkedett.
Az még kérdéses, hogy a járványtól meggyengített reklámpiacon globálisan és Magyarországon milyen hatása lesz a háborúnak rövid és középtávon, ezáltal milyen következményekkel kell majd számolnia a médiapiacnak, ha az esetlegesen tovább fokozódó háborús bizonytalanság miatt a topmárkák óvatosabb marketingtevékenységre váltanak.
De, ahogy az lenni szokott, senki sem lehet biztos abban, hogy mit fog hozni a következő pillanat. Rejtő Jenőnek köszönhetően csak azt tudjuk, hogy „a sors olyan, mint egy részeges szabász, mikor belevág a szövetbe még nem lehet tudni, hogy felöltő lesz-e belőle vagy nadrág”.
Simon Krisztián
Az viszont biztos, hogy megjelent a Marketing&Media magazin legújabb száma, amelyben izgalmas összeállításokat és érdekes interjúkat olvashatnak. Tévépiaci mellékletünkben többek között Kolosi Péterrel és Fischer Gáborral készült interjúk találhatók, míg a „Women in Tech, Media, Marketing” mellékletünkben a nők helyzetét járjuk körül, a médiapiac elismert és sikeres női vezetőivel, mint például Blaskó Nikolett és Pácsonyi Daniella beszélgettünk. A következő napokban a legérdekesebb összeállításokból és interjúkból részleteket közlünk majd az mmonline.hu-n is.
Tavaszi akciónkban most féláron, 19 900 forint helyett 9 980 forintos reklámáron fizethet elő a Marketing&Media magazinra. Részletek itt találhatók.