
Az influenszer piac és a PR-szektor két meghatározó, tavaly együtt összesen hétmilliárd forintos bevételt elérő szereplője egyesíti erőit, miután 50 százalékos részesedést vásárolt a PFR Group a Red Lemonban. A tranzakció hátteréről, okairól, az esetleges változásokról kérdeztük Csiszár Gergőt, a PFR Group alapítóját és vezérigazgatóját és természetesen arra is rákérdeztünk, hogyan alakul a stratégia és szó volt a nemzetközi piaci lehetőségekről is.
- Összenőtt, ami összetartozik - szokták mondani. Miért pont a Red Lemon Mediába szálltatok be, mi szólt leginkább mellettük? Ez egy klasszikus PR cég.
- Pontosan ez a lényeg. A PFR Group az influenszer marketingben, creator economy-ra fókuszáló saját szoftver fejlesztésekben és AI-technológiákban épített fel piacvezető pozíciót, de a PR hiányzott a cégcsoport vertikumából. A Red Lemon Media hosszú múltú, erős szakmai reputációval rendelkező ügynökség, amely a PR mellett a PFR Group után a legnagyobb hazai celeb- és influenszer-menedzsment portfólióval is bír. Ezek a paraméterek – a szakmai mélység és a széles spektrumú kapcsolati háló – tette egyértelművé számunkra, hogy ez a partnerség komoly szinergiát teremthet.
- Mekkora lesz az új cég? Mit jelent ez a Red Lemonra nézve? A mérlegadatok szerint tavaly egymilliárd forint nettó árbevételű, és közel 200 milliós adózott eredményű vállalkozásba szálltok be a közel 6 milliárdos forgalmatokkal.
- A számok mögött a logika az, hogy összeadódnak az egymást kiegészítő kompetenciák. Nem csak a korábbi árbevétel vagy eredmény volt a tranzakció fókusza, hanem az, hogy a PFR ügyfélkörének mostantól end-to-end szolgáltatásokat tudunk nyújtani – az influenszer- celebritás- és zenei menedzsmenttől, a digitális és AI-megoldásokon át, a PR támogatásig. Ez a komplexitás önmagában új szintet jelent a magyar piacon, de komoly régiós ambícióval kezdjük közösen 2026-ot.
- De pontosan mekkora tulajdonrészt is vásárolt a PFR Group a Red Lemonban?
- 50 százalékos tulajdonrészt szereztünk a Red Lemon Mediában, de a management és a vezetőség a korábbi, már bevált formában működik tovább.
- Mekkora üzlet volt ez, mennyit fizettetek a részesedésért?
- A pontos összeget és tranzakciós struktúrát nem hozzuk nyilvánosságra. Azt tudjuk mondani, hogy stratégiai befektetésről van szó, amely a cégcsoport hosszú távú növekedését szolgálja.
- Ti már eddig is jelentősen nőttetek, hacsak a 2023-as és a 2024-es éveket nézzük. Mi a terv a következő évekre?
- A Red Lemon is komoly növekedést mutatott a 2023-24-es években, így joggal kijelenthető, hogy egy dinamikusan növekvő cégben vásároltunk tulajdonrészt. A PFR Group célja, hogy olyan integrált kommunikációs és technológiai szolgáltatóvá váljon, amely nemzetközi szinten is versenyképes. A következő években a hangsúlyt az AI-vezérelt megoldások piaci bevezetésére, valamint a nemzetközi terjeszkedésre helyezzük.
- Mi lesz az új felállás? Változik-e a cégvezetés a Red Lemonban?
- A Red Lemon vezetése és operációja a helyén marad, az eddigi erősségeiket nem szeretnénk megbontani. A PFR Group a stratégiai és technológiai háttérrel egészíti ki a működést. Ez egy klasszikus win-win helyzet: mi hozzuk a skálázható digitális és AI-eszközöket, a Red Lemon pedig hozza a PR-szakmai mélységet és a menedzsmentkapcsolatokat.
- Változik-e a cég stratégiája?
- A stratégia nem változik, inkább kitágul. A Red Lemon továbbra is egy erős PR-ügynökség marad, de a PFR integrációval és partnerséggel olyan kiegészítő szolgáltatásokat és technológiai innovációkat kap, amelyekkel teljes körű kommunikációs partnerként tud működni, illetve a cross selling szinergiákat is a lehető leghatékonyabban szeretnénk kihasználni.
- Miben lesztek az eddigieknél is erősebbek így együtt?
- Abban, hogy egy ügyfélnek sem kell többé külön PR-osztályt, influenszer ügynökséget, event csapatot és digitális partnert keresnie. Egy helyen mindent megkap: kreatív sztorit, hiteles arcokat, releváns médiamegjelenéseket, mérhető kampányt és AI-alapú monitorozást. Ez a komplexitás az, amivel meg tudjuk különböztetni magunkat a piacon.
- Mennyire lehet pálya a nemzetközi piac? Gondolom a magyar kreátorokkal itthon a helyetek, de nem lenne érdemes külföldi influenszereket is behozni a portfólióba?
- Abszolút. Már most is dolgozunk nemzetközi kampányokon – turizmus, sport és zene területén –, és a PFR célja, hogy kelet-közép-európai szinten is meghatározó szereplővé váljon. A magyar kreatív energiát és szakmai tudást érdemes exportálni. Ez nemcsak az ügyfelek számára érték, hanem a tehetségeinknek is új lehetőségeket nyit.