- Hirdetés -

Gubucz Eszter: A személyiség és a szakmaiság dönti el a sikerességet

|

Nincs abban semmi különleges, ha egy nő a technológiai területen dolgozik és még vezetői ambíciói is vannak, hiszen a személyiség, valamint a szakmaiság dönti el a sikerességet – nyilatkozta lapunknak Gubucz Eszter. Az Adevinta Hungary chief technology officere elmondta azt is, hogy a cégen belül a sokszínűség és a különbözőség értékének erősítésére több kezdeményezés is létezik.

- Az infokommunikációs területen általánosságban több a férfi, ám nőként mennyire volt nehéz érvényesülnie ebben a világban?

- Amikor eldöntöttem, hogy infokommunikációval akarok foglalkozni és elkezdtem tudatosan építkezni, nem fordult meg a fejemben, hogy nő vagyok, és vajon milyen lesz ennek a fogadtatása. Tanultam, tettem a dolgomat, élveztem a szakmámat. Törekedtem arra, hogy amit csinálok, azt a legjobb tudásom szerint tegyem. Meg mertem szólalni és nem mondtam nemet a kihívásokra. Egyedül a környezetemből jöttek meglepett kérdések, és talán pont ezt kellene elkerülnünk, hogy ne legyen kuriózum a Women in Tech, hanem egy természetes karrierútként tekintsen rá mindenki. Visszatekintve úgy gondolom, hogy szerencsém volt a munkáltatóimmal is, mert a befektetett munka jutalma általában nem maradt el, és nem éreztették velem sem a kollégák, sem a vezetőim, hogy bármivel kevesebb lennék. Az évek során persze voltak olyan szituációk, ahol nehezebben tudtam érvényesülni, de ezek mindegyike kulturális és generációs különbségekből fakadt, nem pedig a nemi hovatartozásomhoz volt köze.

- Ezen a pályán mi jelenti a legnagyobb kihívást?

- A folyamatos változás, és ennek a változásnak a sebessége. Minden évben születnek új programozási nyelvek, újabb és újabb eszközöket használunk, hogy egyre komplexebb rendszereket tudjunk építeni, és ezzel már önmagában nehezebb lépést tartani. Ennek a kihívásnak a másik oldala, hogy manapság a startupok kivételével minden cég küzd azzal, hogy amit tíz éve megcsinált, az mostanra elavultnak számít, így az architektúra nem vagy csak nehezen tud eleget tenni a mai üzleti és emberi igényeknek. A piac jelenlegi elvárása, hogy egy weboldal vagy applikáció gyors, reszponzív, szép és megbízható legyen, illetve folyamatosan és gyorsan érkezzenek új funkciók. Épp ezért a szakma legnagyobb kihívása napjainkban, hogy a régiből hogyan lehet áttérni az újra úgy, hogy az egy év múlva ne legyen megint elavult, és közben az üzleti igényeket is megfelelően kiszolgálja.

- Miért fontos az infokommunikációs területen is a nők arányának növelése?

- Általánosságban és nemektől függetlenül az ezen a területen dolgozók számának a növelése a fontos, hiszen nincs olyan vetülete az életünknek, ahol ne használnánk technológiát, és ez a trend a jövőben is folytatódik. Szigorúan a nőkre vetítve fontos lehetőség, hogy az informatikában már elég elterjedt a home office, a rugalmas munkaidő, illetve az, hogy az ember akár a szobájában ülve is dolgozhat egy külföldi cégnek. Ezek elősegíthetik, hogy a nőknek ne kelljen választani a karrier és a család között, és a családokon belüli jövedelmi viszonyok is kiegyenlítettebbek legyenek.

- Technológiai igazgatóként mit tudsz tenni azért, hogy több nő válassza ezt a pályát?

- Az, hogy valaki ezt a pályát választja, vagy sem, már nagyon korán, valamikor az általános iskola elején eldől, amikor szétosztják a tantárgyakat úgymond „fiús” és „lányos” részre. Egy jó tanár és egy támogató család nagyon meghatározza, hogy bízik-e magában annyira az ember, hogy belevágjon abba, ami érdekli, legyen az autószerelés vagy informatika. A jelenlegi pozíciómban a leendő női informatikusok korai éveire nincs ráhatásom, viszont a közvetlen csapatomban és a fejlesztésen dolgozók körében igyekszem azt a szemléletmódot terjeszteni mind szóban, mind példamutatással, hogy nincs abban semmi különleges, ha egy nő a technológiai területen dolgozik és még vezetői ambíciói is vannak, hiszen a végén úgyis a személyiség, valamint a szakmaiság dönti el a sikerességet.

 

- Az Adevinta számára mit jelent a diverzitás? Ezzel kapcsolatban mi a stratégiája, illetve a programja a vállalatnak?

- A sokszínűség és a különbözőség értékének erősítésére több kezdeményezésünk is létezik nemzetközi és lokális szinteken egyaránt. Az egyik a Women in Leader ship éves program, amelyben az idén már 75 női kolléga vesz részt 11 országból, beleértve a magyar szervezetet is. Az eddigi eredmények alapján a programban résztvevő női vezetők előléptetési aránya 11 százalékra nőtt (ami a vállalati átlag több mint duplája). Emellett házon belül működik egy Diversity & Inclusion kezdeményezés, amelynek a segítségével olyan társadalmi érzékenyítő programokat szervezünk, amelyekkel fejlesztjük a kollégák egymás iránti érzékenységét a mindennapi munka során. Minden évben igyekszünk ünnepelni a sokszínűséget – és még nagyobb tudást szerezni róla a Pride eseményein keresztül – a marginalizált társadalmi csoportok iránti érzékenyítésen át a női kollégák teljes potenciáljának erősítéséig.

Baross Gábor

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...