Az SOS Gyermekfalvak közel 400 olyan gyereknek tud szerető és biztonságos otthont adni nevelőszülőknél, akikről szüleik valamiért nem tudnak gondoskodni. Többségük elhanyagolás, bántalmazás vagy a szülők szenvedélybetegsége, betegsége, halála miatt került az SOS-be. Nagyjából 23.000 gyermek él ma Magyarországon állami gondoskodásban.
Fejlesztőpedagógus, pszichológus és különböző szakemberek a nevelőszülővel közösen azon dolgoznak, hogy a gyerekek feldolgozzák az őket ért traumákat, behozzák lemaradásaikat. Az SOS Gyermekfalvak támogatásával ezek a gyerekek esélyt kapnak az új életre. Az SOS munkatársai azon dolgoznak, hogy egy gyerek se nőjön fel egyedül.
Kiflis vásárlók is segítettek az SOS Gyermekfalvaknak
A Kifli nemrég a Henkel Beauty & Home-mal karöltve indított jótékonysági kampányt az iskolakezdéshez szükséges termékek vásárlói számára. Az aktivitás során augusztus 17. és szeptember 6. közötti időszakban minden olyan vásárló, aki Henkel Beauty vagy Home terméket vásárolt, 50 forinttal támogatta az SOS Gyermekfalvakat, melyet a Henkel adományozott a célra.
Az akcióból 1.098.638 forintot gyűjtöttek a Kifli.hu vásárlói, amit 500.000 forinttal egészített ki a cég.
Az adomány átadásakor Klekner Péter ügyvezető elmondta:
“Tele van a világ olyan felnőttekkel, akik gyermekkori traumákat cipelnek magukkal, érzelmileg sérültek, bizonytalanok. Az SOS dolgozói azon munkálkodnak, hogy a hozzájuk kerülő gyerekek traumáit segítsék feldolgozni, új családokat hozzanak létre és ezzel érzelmileg stabilabb felnőttek legyenek belőlük. Ez a fenntartható jövő egyik legfontosabb alappillére. Büszke vagyok rá, hogy vásárlóinkkal és a Henkel csapatával ilyen szép összeget sikerült összegyűjteni. Az SOS adományokból származó bevételének 62%-a jön magánszemélyektől és csak 29%-a vállalati szférából. Jó lenne, ha ez az arány megfordulna. A Kifli részéről lesz folytatása az akciónak, sőt, a partnereink vezetőit is meg fogom keresni, hogy szálljanak be az adományozók körébe” - fejtette ki Klekner Péter.