Lezárult le a világ jelenleg legnagyobb gyerekeknek szóló számítógépes játékkarakter-tervező pályázata. A nemzetközi top 10 rajzot életre kelti a szervező Logiscool és beilleszti a saját számítógépes játék-univerzumába is.
A videójáték karakterek fejlesztése az egyik legvonzóbb munka lehetne a mai világban, ráadásul többnyire jól is fizetnek érte. Ennek ellenére mégis egy hiányszakmáról van szó. Különösen, ha a karakteranimációról beszélünk, azaz olyan különböző szakemberek együttes munkájáról, akik megtervezik az adott játékban szereplő figurákat és azok teljes mozgását. A szakemberek hiánya minden bizonnyal a képzéssel is összefügg. Bár külföldön egyre több helyen oktatnak karakteranimációt, Magyarországon a felsőoktatásban csak pár iskolában és néhány workshopon lehet ezt elsajátítani vagy a megfelelő grafikusi alapok megszerzése után a gyakorlatban megtanulni a szakmát egy-egy hazai vagy külföldi cégnél. Magyarországon is számos cég foglalkozik számítógépes és mobil játékok tervezésével nagynevű játékfejlesztő cégek alvállalkozóiként is, így ez a szakterület a kreatív hazai fiatalok számára itthon is nyitott karrierlehetőségeket kínál.
A több játékfejlesztő cég partnereként is működő DIGIC Pictures, magyarországi animációs stúdió, mely évek óta a 3D animációs - és filmes VFX világ élvonalában tevékenykedik, animációs részlegének igazgatója, Horváth Gábor kiemelte „A 20 éves fennállásunk óta azt tapasztaljuk, hogy 3D animátorokból hiány van, egyértelműen hiányszakmának minősül”. A megfelelő képzettségű animátorokat ők is gyakran házon belül képzik „a DIGIC-en belül igény szerint indítunk olyan kurzusokat, ahol a megfelelő szűrés után kiválasztjuk az általunk tehetségesnek ítélt olyan jelentkezőket, akik az alapokkal tisztában vannak. Ez a képzés elegendő arra, hogy bizonyos feladatokat a jelentkező el tudjon látni és kezdetét vegye egy hosszú utazás, amelynek a végén az illető teljes értékű animátorrá válhat.”
Azért, hogy a számítógépes játékkarakter tervezés és animáció nagyobb figyelmet kapjon a fiatalok körében, a magyar alapítású, de immár öt kontinensen tevékenykedő élményalapú programozóiskola, a Logiscool 35 ország bevonásával hirdetett nemzetközi karakterrajzoló pályázatot gyerekeknek. Ez jelenleg a világ legnagyobb gyerekeknek szóló számítógépes játékkarakter tervező pályázata, amelyet 2019 óta évente hirdet meg a szervező. A legjobb rajzokat a pályázatot követően digitalizálják és animációk készülnek belőle, amelyeket a Logiscool saját diákoknak szóló felületei sztárjává tesz, és a programozás órákon készülő számítógépes játékok főszereplői lesznek.
„A számítógépes játékkarakter tervező szakemberek hiányára mi is rálátunk, hiszen bizonyos értelemben a Logiscool maga is egy játékfejlesztő cég, csak éppen a fejlesztőink gyerekek. A képzések során ugyanis a programozás alapjait sokszor számítógépes játékok készítésével tanítjuk.” – emelte ki dr Breuer Anita, a szervező Logiscool ügyvezetője. A gyerekek a Logiscoolnál kész háttereket és karaktereket kapnak, amelyekből programozás tudásuk segítségével megalkothatják a saját játékaikat. Ezek közé a grafikai elemek közé kerülnek be minden évben a nyertes rajzok, mint animációval digitálisan életre keltett karakterek. A pályázaton résztvevő gyermekek kézzel, változatos technikákkal készített rajzokat adhattak be, a beérkezett alkotásokat pedig eredetiségük, játékokban való használhatóságuk alapján értékeli a zsűri.
A pályázat több éve alatt számos nemzet gyermekei jutottak be a nemzetközi top 10-be alkotásaikkal, 2021-ben és 2020-ban például belga, kolumbiai, román, szerb, török, bolgár, svájci, német és magyar gyerekek is a legjobbak között voltak, idén pedig cseh, román, új-zélandi, svájci, ciprusi, spanyol, mexikói és magyar alkotások is a legjobbak között végeztek.
Az előző évek nyertes rajzai szemléletesen példázzák a gyermeki kreativitást. A megvalósult animált karakterek között van popcorn ember, szörnyecskék, robotok, sőt egy kétlábú L billentyű is. Az idei pályázatra is több ezer munka érkezett, bizonyítva, hogy a gyerekek kifejezetten könnyen lelkesíthetőek, ha lehetőséget kapnak új figurák megálmodására. A szervező cég reméli, hogy a pályázat eredményeképpen a résztvevők közül sokan kedvet kapnak majd a karaktertervezéshez és számos más kreatív informatikai szakmához jövőbeni karrierválasztásukkor.