- Hirdetés -

Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb volna

|

- Hirdetés -

Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben – mondja Bán Zoltán, a gazdasági portált működtető Net Média Zrt. vezérigazgatója, a Marketing&Media magazin idei Top 50-es listájának első helyezettje.

- Most októberben van a hetedik évfordulója annak, hogy a Net Média Zrt. kivált az akkori CEMP csoportból. Így visszagondolva, akkoriban ez mennyire tűnt kockázatos vállalkozásnak, és ehhez képest milyen volt számotokra ez a hét év?

- Tudtuk, hogy mit veszünk, bíztunk magunkban, kiemelkedő kollégákkal dolgoztunk, számukra és természetesen magunknak szerettük volna biztosítani a perspektivikus munkahelyi környezetet. Az akkor megszerzett szellemi, gazdasági, döntéshozatali függetlenség lehetővé tette nekünk, hogy azon az úton járjunk, amit mi gondolunk a legjobbnak a minőségi és hiteles tartalomgyártás útján. Olyan termékeket és úgy tudtunk csinálni, amit és ahogy szerettünk volna, tudtunk erőforrásokat helyezni az olvasói és az ügyféligények alapos megértésére, és ez menedzselhetővé tette a kockázatokat. Az persze kérdés volt, hogy tulajdonosként hogyan tudunk működni, és ebben szerintem Gabival, a társammal (Balogh Gabriella) jól vizsgáztunk, egymást optimálisan kiegészítő képességeink vannak, és ez jelentősen megkönnyíti az életünket.

- Engem mindig meglep, hogy a Portfolio.hu milyen magas látogatószámokat produkál, sok nagy, általános hírportált, bulvároldalt is megelőz. Mi a titka annak, hogy egy ilyen témakörben ekkora olvasói bázist tudtok elérni?

- Nézőpont kérdése. Engem mindig meglepett, hogy az emberek jelentős része inkább bulvárhíreket olvas és a közösségi médiát bújja, minthogy megpróbáljon tisztán látni a világban. Meggyőződésem szerint az olvasóink jobban tudják menedzselni a saját életüket, a pénzügyeiket, jobban tudják végezni a munkájukat. Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb és boldogabb volna. Titok nincs, a kollégáink jelentős része tapasztalt netmédiás veterán, akiket hagyunk dolgozni, és ők sokat, sokszor és jól dolgoznak. Csapatmunka folyik nálunk, motivált kollégákkal, akikkel támaszkodhatunk egymásra.

- Egyébként a Portfolio.hu tipikus olvasókörét kik adják?

- Ha túltekintünk a nyilvánosan is elérhető statisztikákon, mi még mindig azokat célozzuk, akik gazdasági jellegű döntéseket akarnak hozni akár a személyes, akár a munkahelyi életükben. Nemcsak hirdetésekből élünk, a feladatunk nem az, hogy statisztikákat gyártsunk, hanem valójában elérjük az embereket, hiszen ők vesznek előfizetéseket, konferenciabelépőket és egyéb szolgáltatásokat nálunk, és úgy gondolom, hogy ez a hozzáállás javít a hirdetések hatékonyságán is.

- Az egyéb online termékeitek közül – Agrárszektor, Helló Vidék, Pénzcentrum – melyik teljesít a legjobban?

- A Pénzcentrum Magyarország egyértelműen második legnagyobb gazdasági oldala a Portfolio után, és aki próbált már rajta hirdetést venni, az tudja, hogy nehéz szabad helyet találni. Fantasztikus termék. Az elmúlt egy évben az Agrárszektor fejlődött a legtöbbet, integráns párja az év végi gigantikus siófoki agrárkonferenciánknak.

- A nem írott tartalmakra, tehát a videókra, podcastokra mekkora hangsúlyt fektettek?

- Videózunk is, de amire óriási energiát fektettünk, az a podcast. Nagyon jól teljesít a napi gyártású podcastünk, a Checklist, és különösen büszkék vagyunk a magyar piac egyik első scripted podcastjára, a Telepesekre. Hiszünk a podcastban, jól kiegészíti az online tartalmat, komplex kérdéskörök megvilágítására kiválóan alkalmas.

- Akkor is megélne a cég, ha kizárólag a hirdetési bevételekre támaszkodnátok, vagy ehhez mindenképpen szükségesek a különféle előfizetéses szolgáltatások, illetve a konferenciaszervezés?

- Technikailag mindenképp megélnénk, én még hiszek abban, hogy csak a bevételeket szabad elkölteni. Az egyéb típusú bevételek bővítik a szolgáltatásaink körét, a stratégiai gondolkozásunk mélységét, valamint a rendelkezésünkre álló erőforrások mennyiségét és minőségét, így az általános szolgáltatási színvonalunkat.

- Tavaly közel 30 százalékkal nőtt a társaság nettó árbevétele, és elérte a 3,3 milliárd forintot. Milyen évetek lesz az idén? A gazdasági nehézségek nálatok mennyire csapódnak le?

- Továbbra is magabiztosan növekszünk, de az idei év senkinek sem könnyű. Az ország legjobbjai közé tartozó gazdasági elemzők dolgoznak nálunk, viszonylag jó az előre jelző képességünk. A mostani nehéz gazdasági időszak elmúlik, a világ bonyolultsága pedig nő, ezért nem vettünk vissza a fejlesztéseinkből, megyünk előre. A nehéz időszak felértékeli az általunk gyártott tartalmat, és ez megkönnyíti a helyzetünket. Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben.

 

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges adással indítja a jövő hetet a Zsákbamacska

Május 6-án este bemutatkozik a Szente Vajk – T. Danny műsorvezető páros a Zsákbamacskában, a fergeteges hangulatról ők, valamint sztárjátékosaik gondoskodnak. Április 27-én, különkiadással indult a TV2 műsorán a Zsákbamacska vadonatúj évada. Az első...

Új műsorvezetők a Reggeli csapatában

Szondi Vanda, az RTL Híradó és a XXI. század című műsorok állandó riportere és Ember Márk, színész csatlakozik a Reggeli gárdájához. Az új műsorvezetők feltűnésére május 6-tól számíthatnak a nézők. Szondi Vanda éppen 10 éve...

Jól kezdte az évet a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. A webáruház levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős...

Rövidfilmversenyt szerveznek diákoknak

Az ENSZ bécsi Információs Szolgálata Rajtunk múlik a jövő címmel diákoknak szóló rövidfilmversenyt hirdetett: olyan alkotásokat várnak, amelyeket az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának cikkei ihlettek. A versenyre minden 10 és 20 éves kor közötti diák...

Négyórás műsorral készül Anyák napjára a Zenebutik

Négyórás, élő kívánságműsor várja a nézőket a Zenebutik csatornán május első vasárnapján. Az édesanyákat köszöntik a csatorna népszerű előadói és slágergyárosai ezen a napon. Május első vasárnapján az édesanyákat köszöntjük országszerte, így ezen a napon...

Bajban a marketingkommunikációs szakma, erre lenne szükség

Iparági összefogást és akcióterv kidolgozását szorgalmazza a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a marketingkommunikációs és reklámszakmai nemzetközi központosító törekvések negatív hatásainak szakmai és pénzügyi ellensúlyozására. A szervezet felkérésére az EY készített egy átfogó elemzést a témában,...

A Telexnél folytatja Dezső András

Május végétől a Telexhez igazol Dezső András újságíró, aki számos sikerkönyv és oknyomozó írás szerzője, kétszer nyerte el a legjobb oknyomozó újságíróknak járó Göbölyös Soma-díjat, kimagasló tényfeltáró munkájáért megkapta a Joseph Pulitzer-emlékdíjat is. Eddig...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Meryl Streep előtt tisztelegnek a cannes-i filmfesztivál megnyitóján

Meryl Streep amerikai színésznő lesz a 77. cannes-i filmfesztivál megnyitó ünnepségének díszvendége, ő fogja megnyitni a május 14. és 25. között zajló seregszemlét, amelyen tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap. „Harmincöt évvel azután, hogy elnyerte a legjobb...

Átszervezés a 4iG-nél

A 4iG Nyrt. új holdingvállalatot alapít 4iG Űr és Technológiai Zrt. néven, amelynek főbb piaci területe lesz az űripar- és műholdfejlesztés, dróngyártás és drónvédelem, valamint a védelmi digitalizáció. Az alapítást követően a társaság az űripari...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új szekciót indított az eMAG

Az eMAG Magyarország üzlet az üzletben koncepció jegyében útjára indított Hajápolás és sminkszekciójában több mint 70 ezer-féle hajápolási- és sminkterméket, hajformázó eszközöket kínál, a férfiakat célzó szekciójában pedig több mint hétezer férfikozmetikum és kiegészítő...

Különleges adással indítja a jövő hetet a Zsákbamacska

Május 6-án este bemutatkozik a Szente Vajk – T. Danny műsorvezető páros a Zsákbamacskában, a fergeteges hangulatról ők, valamint sztárjátékosaik gondoskodnak. Április 27-én, különkiadással indult a TV2 műsorán a Zsákbamacska vadonatúj évada. Az első...

Új műsorvezetők a Reggeli csapatában

Szondi Vanda, az RTL Híradó és a XXI. század című műsorok állandó riportere és Ember Márk, színész csatlakozik a Reggeli gárdájához. Az új műsorvezetők feltűnésére május 6-tól számíthatnak a nézők. Szondi Vanda éppen 10 éve...

Jól kezdte az évet a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. A webáruház levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős...

Rövidfilmversenyt szerveznek diákoknak

Az ENSZ bécsi Információs Szolgálata Rajtunk múlik a jövő címmel diákoknak szóló rövidfilmversenyt hirdetett: olyan alkotásokat várnak, amelyeket az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának cikkei ihlettek. A versenyre minden 10 és 20 éves kor közötti diák...

Don't Miss

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...