- Hirdetés -

Hasznos ajándékok, fenntarthatóság – erre figyelünk karácsonykor

|

- Hirdetés -

Átlagosan 40 ezer forintot tervezünk ajándékokra, 27 ezret pedig ételre költeni karácsonykor – derül ki az E.ON Hungária Csoport friss kutatásából. Tízből 9 magyar öltözteti ünnepi díszbe otthonát, a karácsonyfát állítók közel fele választja az élő fenyőt, a díszítésnél pedig fontos szempont az energiahatékonyság is: az ünnepi fényekhez a dekorálók 79 százaléka LED-es, alacsony fogyasztású égőt használ.

Bár abban megoszlanak a vélemények, ki-mennyire szereti a karácsonyi készülődést és az ezzel járó vásárlásokat, tízből nyolc ember tervez idén karácsonyi ajándékot venni vagy készíteni, átlagosan hat főnek, összesen 40 ezer forintért - ez derült ki az E.ON Hungária Csoport országos, reprezentatív, karácsonyi kutatásából. A felmérés arra kereste a választ, hogy megjelenik-e a fenntarthatóság mint szempont a karácsonyi készülődésben amikor ajándékokat választunk, dekorációt készítünk vagy épp az ünnepi étkezéseket tervezzük.

A felmérés eredménye szerint a megkérdezettek háromnegyedének kiemelten fontos, hogy hasznos ajándékkal lepje meg szeretteit, és a szülők közel kétharmada törekszik rá, hogy gyermekét arra tanítsa, olyan ajándékot kérjen, amit tényleg nagyon szeretne, és használni is fog. Az effajta tudatosságnak az anyagi szempontok mellett az lehet a másik oka, hogy tízből heten gondolják úgy, hogy az emberek rengeteg olyan dolgot vásárolnak karácsonykor, amire igazából nincs is szükségük.

A kutatás eredményei alapján ajándékvásárláskor a környezetvédelem mint szempont háttérbe szorul. Bár a csomagolóanyagokat, főképp az ajándéktasakokat az ajándékozók többsége igyekszik újrahasználni, arra már kevésbé figyelünk, hogy az újrahasznosított papírból legyen, esetleg alternatív csomagolást alkalmazzunk. Pedig a válaszok alapján a magyarok több mint egyharmada számára örömet okoz, ha a kapott ajándék csomagolásán, vagy magán az ajándékon látszik, hogy a környezet védelmére is gondolt az ajándékozó. Fenntartható megoldásként viszont egyre népszerűbb az újrahasznosítás egy másik formája: a válaszadók 30 százaléka olyan ajándékot is tervez idén, amire neki már nincs szüksége, de jó állapotú és tudja, hogy más örülne neki. Jellemzően a szűkebb családnak, közeli barátoknak tervezünk idén ajándékozást, a 18-65 éves lakosság közel ötöde pedig gondol jótékonykodásra is a karácsonyi ünnepek idején, és a rászorulóknak is ajándékoz.

Fenntartható díszítés Ahogy az ajándékozás, úgy otthonunk ünnepi díszítése is együtt jár a karácsonnyal. A felmérésre adott válaszok alapján tízből kilenc ember dekorál, a legnépszerűbb természetesen a karácsonyfa; csaknem minden második válaszadó élő karácsonyfát állít. Bár a lakosság 60 százaléka úgy vélekedik, hogy az emberek többsége túlzásba esik a karácsonyi dekoráció vásárlása során és egyáltalán nem figyel a környezettudatosságra, a válaszokból az is kiderül, hogy a magyarok 90 százaléka legalább 2-3 éve ugyanazokat a díszeket használja, és több mint a fele saját maga is készít ünnepi dekorációt. A megkérdezettek harmada próbál olyan díszeket használni, melyek természetes, környezetbarát alapanyagokból készültek, és szintén harmaduk kerüli a műanyag díszeket. A dekorálók 79 százaléka arra is figyel, hogy a használt égősorok energiahatékonyak legyenek: elsősorban LED-es, alacsony fogyasztású izzókat vásárol.

Konyhai tervek

Bár a kutatás alapján idén is szűkebb családi körben ünneplünk, átlagosan 5 főt tervezünk otthonunkban vendégül látni karácsonykor, a megkérdezettek fele az ételek mennyiségét nem a vendégek számához szabja: az ünnepi asztalra sokkal több és többféle étel kerül, mint általában. A lakosság kétharmadánál nem telhet el karácsony sütés-főzés nélkül, és a klasszikus ételek mellett a megkérdezettek 36 százalékánál különleges ételek is helyet kapnak az asztalon. Átlagosan 27 ezer forintot tervezünk költeni étel-italra az ünnepek alatt.

A magyarok csaknem fele figyel arra, hogy amiből lehet, nagyobb kiszerelésű terméket válasszon a több kisebb helyett, és a megkérdezettek 37 százaléka igyekszik hazai, szezonális alapanyagokat használni a menühöz. Bár a válaszok alapján az étkezések során 10-ből 4 ember figyel a mértékletességre, és próbál nem túlzásokba esni, még így is sok étel marad meg karácsony után. A válaszolók több mint harmada a megmaradt ételeket lefagyasztja későbbre, de a megkérdezettek 13 százalékánál sajnos a kukába kerül a felesleges karácsonyi étel.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Neo Interactive-val dolgozik a Raja

Európa egyik legnagyobb csomagolóanyag forgalmazója, a Raja decembertől már a magyar piacon is elérhető rendkívül széles termékpalettájával. Céljuk, hogy új szereplőként ügyfeleket szerezzenek és meghatározó szereplőjévé váljanak a magyar piacnak is. Ennek eléréséhez az...

Az LG is beszállt a League of Legends Eb-be

Az LG Electronics (LG) a 2022-es és 2023-as League of Legends Európa-bajnokság (League of Legends European Championship, LEC) hivatalos monitor-partnere lett. A megállapodásnak köszönhetően a vállalat kategória-első, folyamatos játékmenetet, kifinomult irányítást biztosító UltraGear gaming...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Árrobbanás várható az ingatlanpiacon

Számos tényező befolyásolhatja 2022-ben az ingatlanpiac alakulását, de a jelenlegi előrejelzések szerint nyárig akár 20 százalékos emelkedés is realizálódhat az újépítésű lakások piacán. Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa szerint a trend mögött az...

Idén a MATE az EFOTT házigazdája

Az Egyetemisták és Főiskolások Országos Turisztikai Találkozójának (EFOTT) idei házigazdája a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) – jelentették be az Educatio Oktatási Szakkiállítás megnyitóján. Az agrárfókuszú intézmény profiljában központi szerepet kap a fenntartható...

Így hat a közösségi média az online vásárlásra

Tavaly a vásárlások egytizedét webáruházakban bonyolítottuk. De miért szeretünk annyira online vásárolni? A válasz látszólag egyszerű: könnyű és kényelmes néhány kattintással kiválasztani és megvenni bármit, ráadásul a közösségi platformokon megjelenő hirdetések szinte észrevétlenül az...

Extra évaddal jön a díjnyertes sorozat

A BAFTA-díjas ikerdokik ismét bevetésre indulnak. Az „Ismerjük meg a testünket!” c. extra évadban a korábbi évek legjobb részleteit tematikus csoportosításban, testrészenként, új kommentárokkal és továbbra is a gyermekek nyelvén mutatják be a sztárdokik....

Kiderült, mikor rajtol az RTL új sorozata

Január 31-én indul az RTL Klub új napi sorozata, a Hotel Margaret, a Drága örökösök és a Keresztanyu után a Scripted Productions egy új műfajban és egy saját fejlesztésű sorozatban próbálja ki magát. Hámori Barbara,...

Megdöbbentő adat jött a TikTok sztárjairól

A TikTok videomegosztó portál legnagyobb sztárja majdnem kétmillió dollárral többet keresett tavaly, mint a világ egyik legnagyobb olajvállalatának vezetője egy évvel korábban. - jelentette pénteken az Axios amerikai hírportál. Darren Woods, az ExxonMobil elnök vezérigazgatója...
sms mobiltelefon

Így hatott a mobilozásra a COVID

Jelentős hatással voltak a COVID-járvány miatti intézkedések és változások a hírközlési fogyasztási szokásokra, így a mobiltelefon- és mobilinternet-szolgáltatás piacára is – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb, 2017 harmadik negyedévétől...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A generációk közti mobilhasználatot kutatta a Telenor

Tízből négy magyar érzi úgy, hogy a mindennapokban kevesebb időt tud szánni a szeretteivel való kapcsolattartásra, mint szeretné – derül ki a Telenor kutatásából. Ez az arány a 40 alattiak körében magasabb (mintegy 45%)...

A Neo Interactive-val dolgozik a Raja

Európa egyik legnagyobb csomagolóanyag forgalmazója, a Raja decembertől már a magyar piacon is elérhető rendkívül széles termékpalettájával. Céljuk, hogy új szereplőként ügyfeleket szerezzenek és meghatározó szereplőjévé váljanak a magyar piacnak is. Ennek eléréséhez az...

Az LG is beszállt a League of Legends Eb-be

Az LG Electronics (LG) a 2022-es és 2023-as League of Legends Európa-bajnokság (League of Legends European Championship, LEC) hivatalos monitor-partnere lett. A megállapodásnak köszönhetően a vállalat kategória-első, folyamatos játékmenetet, kifinomult irányítást biztosító UltraGear gaming...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Árrobbanás várható az ingatlanpiacon

Számos tényező befolyásolhatja 2022-ben az ingatlanpiac alakulását, de a jelenlegi előrejelzések szerint nyárig akár 20 százalékos emelkedés is realizálódhat az újépítésű lakások piacán. Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa szerint a trend mögött az...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA