Hatalmas árcsökkentés az Ikeában

A 2024-es pénzügyi évben az IKEA Magyarország közel 12 millió eurót fektetett az árak csökkentésébe, amellyel a megfizethetőséget helyezte előtérbe a nyereséggel szemben. Ez a stratégiai lépés támogatta az áruházlátogatások 2,3 százalékos növekedését, amely elérte a 8,3 milliót. Az online vásárlás is megugrott, közel 379 000 megrendeléssel, ami az összes vásárló közel negyedét teszi ki. Az árbevétel 5,4 százalékkal 138 milliárd forintra csökkent, szemben a 2023-as 145 milliárd forinttal.

„A 2024-es pénzügyi évben bátran fektettünk a jövőbe annak érdekénen, hogy az IKEA-t megfizethetőbbé, elérhetőbbé és fenntarthatóbbá tegyük. Soha nem volt ilyen fontos számunkra, hogy az emberek oldalán álljunk. Egyedülálló üzleti struktúránk és pénzügyi függetlenségünk lehetővé teszi számunkra, hogy évtizedekre szóló döntéseket hozzunk és beruházásokat eszközöljünk, így hosszú távon is az üzletünkre és a vásárlóinkra koncentrálhatunk” - mondta David McCabe, az IKEA Csehország, Magyarország és Szlovákia vezérigazgatója, majd hozzátette: „Nagyon örülök, hogy a soroksári áruház átépítési folyamatai lezárultak. Mostantól Európa legnagyobb fulfillment áruházaként működik, amely gyorsabb online kiszállításokat biztosít a magyar piacon és 80 százalékkal növeli a korábbi kapacitást.”

Kezdeményezés a megfizethetőségért

A 2024-es pénzügyi évben az IKEA több lépcsőben csökkentette árait a magyar piacon, amely a termékkínálat 20 százalékát érintette. 2025. január 1-től további árcsökkentés lépett életbe, ezúttal újabb 251 termékre vonatkozóan. Az átlagos árcsökkenés ennek eredményeként 2023. szeptember 1. és 2025. január 1. között 17,5 százalék volt.

„Ez a stratégiai kezdeményezés hangsúlyozza a vállalat elkötelezettségét a megfizethetőség és a vásárlók elégedettsége iránt. Az új évbe lépve továbbra is arra törekszünk, hogy termékeinket a lehető legtöbb fogyasztó számára elérhetővé tegyük. 2023. szeptember 1-től mostanáig több mint 6,7 milliárd forintot fektettünk az árcsökkentésbe” – jegyezte meg David McCabe.

Az aktuális januári árcsökkenés többek között a KOMPLEMENT családot érinti, amely a PAX tárolórendszer alkatrészeit tartalmazza, átlagosan 19,5 százalékos csökkenéssel. Emellett a BRUNKRISSLA paplanhuzat család ára átlagosan 22 százalékkal, a mindennapos konyhai kellék, a PRICKIG mikrohullámú sütő fedél ára átlagosan 28 százalékkal, a BÅRSLÖV kanapéágy család ára pedig átlagosan 16 százalékkal csökkent.

Innováció

A vállalat a 2024-es pénzügyi évben elindította a soroksári áruház átépítését. A kiemelt projekt több mint 19,2 milliárd forintos beruházásból valósult meg. Az átépített áruház a legmodernebb technológia és a márka gazdag örökségének ötvözésével újradefiniálja a vásárlási élményt Magyarországon. Ez az innovatív központ nemcsak fejlett automatizálással és robotikával rendelkezik, hanem új eszközöket is bevezet a kiterjedt termékkínálat felfedezéséhez. A modern technológiák integrálásával a soroksári áruház célja, hogy egyedülálló, kombinált fizikai és digitális vásárlási élményt nyújtson, javítva a hozzáférhetőséget és biztosítva a gyorsabb online kiszállítást. Ez a megközelítés tükrözi az IKEA elkötelezettségét a zökkenőmentes és inspiráló környezet megteremtése iránt mind a vásárlók, mind a munkatársak számára.

További innovációs és fenntarthatósági tervei részeként az IKEA a 2025-ös pénzügyi évben 2 millió eurót szán a fenntarthatóság javítására áruházaiban. Ez az átfogó fenntarthatósági csomag magában foglalja a napelemes panelek telepítését, a fűtési, szellőzési és légkondicionáló rendszerek korszerűsítését, megújuló fűtési és hűtési megoldások bevezetését.

Ügyfélélmény-szolgáló tervek

Az IKEA Magyarország jelentős növekedést tapasztalt a felhasználói aktivitásban: 219 000 felhasználó vette igénybe az alkalmazást, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A vállalat tervei között szerepel, hogy 2025-ben még több IKEA Family előny bevezetésével, például szállítási kedvezményekkel és jobb termékválasztékkal fokozza a vásárlói élményt.

A vásárlók kiszolgálása iránti elkötelezettségének részeként a vállalat bevezeti továbbá az IKEA KOMPASS funkciót - egy olyan innovatív digitális navigációs eszközt, amely segíti a vásárlókat a termékek hatékonyabb megtalálásában az áruházakban. „A kezdeményezés célja, hogy javítsa az évente több mint 8 millió magyarországi látogató vásárlási élményét. Az IKEA Magyarország továbbra is elkötelezett amellett, hogy megfizethető megoldásokat kínáljon, miközben innovatív szolgáltatásokkal és termékkínálattal elősegíti a fenntartható jövőt és javítja a vásárlói elégedettséget” - mondta David McCabe. A cél, hogy a digitális megoldás 2025 végére az összes magyarországi áruházban megvalósuljon.

Az IKEA 2025-ben legalább egy Tervezőstúdió megnyitását tervezi, hogy tovább növelje a személyre szabott tervezési megoldások elérhetőségét. „A tervezőstúdiók lehetővé teszik számunkra, hogy szorosabb kapcsolatot teremtsünk a vásárlóinkkal, még azokon a területeken is, ahol nincsenek teljes értékű áruházaink” - tette hozzá David McCabe.